Sääli ja saabismi on sairautta,
Sääli ja saabismi on sairautta,
kumpi lienee pahempaa lajia...
Tulipa tänään hankittua 900 T:n ja reilusti kutitetun, mutta muuten vakion 95:n rinnalle 95 aero.
No, vakio menee kanssiremonttiin, mutta sen ja bensapumpun vaihdon jälkeen sillä pitäisi päästä toiset 300x100 km. Laturi ja vesipumppu on jo vaihdettu. Ruostetta ei ole.
Fiksuja ovat aeron suunnittelijat olleet: matalan maavaran johdosta sillä voi talvella teiden huonon kunnossapidon alueilla aurata tien takana tuleville. Olin rutata jo eilen etuspoilerin kaupan edessä katukiveykseen. Onneksi järki pelasi viime hetkellä.
Vakiossakin on tehoja lähes saman verran kuin aerossa, mutta eipä se pysy tiessä niin hyvin kuin aero.
Turbodieseleilläkin on kiva ajella, mutta esimerkiksi luotettavaan Volvon D5:seen pitäisi käytännössä sijoittaa reilusti yli 20000 euroa. Nykyisillä ajoillani voin hankkia bensaa aeron hankkimisen jälkeenkin jäävällä erotuksella vähintäänkin kuuden vuoden verran.
Voi olla, että 900T lähtee muille maisemille, kun molemmat 95:t on kunnostettu. Toisaalta silläkin on välillä kiva ajella. Kaikkia kolmea ei ole tarkoitus pitää¨samanaikaisesti liikenteessä. Yksi Saab on välillä reservissä.
Tulipa tänään hankittua 900 T:n ja reilusti kutitetun, mutta muuten vakion 95:n rinnalle 95 aero.
No, vakio menee kanssiremonttiin, mutta sen ja bensapumpun vaihdon jälkeen sillä pitäisi päästä toiset 300x100 km. Laturi ja vesipumppu on jo vaihdettu. Ruostetta ei ole.
Fiksuja ovat aeron suunnittelijat olleet: matalan maavaran johdosta sillä voi talvella teiden huonon kunnossapidon alueilla aurata tien takana tuleville. Olin rutata jo eilen etuspoilerin kaupan edessä katukiveykseen. Onneksi järki pelasi viime hetkellä.
Vakiossakin on tehoja lähes saman verran kuin aerossa, mutta eipä se pysy tiessä niin hyvin kuin aero.
Turbodieseleilläkin on kiva ajella, mutta esimerkiksi luotettavaan Volvon D5:seen pitäisi käytännössä sijoittaa reilusti yli 20000 euroa. Nykyisillä ajoillani voin hankkia bensaa aeron hankkimisen jälkeenkin jäävällä erotuksella vähintäänkin kuuden vuoden verran.
Voi olla, että 900T lähtee muille maisemille, kun molemmat 95:t on kunnostettu. Toisaalta silläkin on välillä kiva ajella. Kaikkia kolmea ei ole tarkoitus pitää¨samanaikaisesti liikenteessä. Yksi Saab on välillä reservissä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Hoidat sairautta juuri oikein lääkkein. Vähintään kolme :ia on hyvä olla pihassa aina jotta pahimmat oireet pysyy kurissa.
Muistathan osallistua myös vertaistukiryhmän (renkaanpotkijaiset) kokoontumisiin säännöllisesti
Näillä lääkkeillä ja hoidolla erotut muista kansalaisista tuskin ollenkaan (pihassa olevat autot saattaa paljastaa sairauden ulkopuolisille).....
Muistathan osallistua myös vertaistukiryhmän (renkaanpotkijaiset) kokoontumisiin säännöllisesti
Näillä lääkkeillä ja hoidolla erotut muista kansalaisista tuskin ollenkaan (pihassa olevat autot saattaa paljastaa sairauden ulkopuolisille).....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Vähintään kolme :ia on hyvä olla pihassa aina jotta pahimmat oireet pysyy kurissaSaab.96 kirjoitti:Hoidat sairautta juuri oikein lääkkein. Vähintään kolme :ia on hyvä olla pihassa aina jotta pahimmat oireet pysyy kurissa.
Muistathan osallistua myös vertaistukiryhmän (renkaanpotkijaiset) kokoontumisiin säännöllisesti
Näillä lääkkeillä ja hoidolla erotut muista kansalaisista tuskin ollenkaan (pihassa olevat autot saattaa paljastaa sairauden ulkopuolisille).....
Pitää paikkansa ja Saabismi on vielä tarttuvaa, nyt naapurin pihassakin on kolme Saappia.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Vai pitikö niitä saabeja olla vähintään kolme siksi että ainakin yhdellä pääsee aina liikkeelle Sekin on kätevää jos naapurista löytyy samanlaisia saabeja niin voi sitten vian ilmaantuessa yhdessä vaihdella sytkäkasetteja, immuja, läppäkoteloita ym.viggen kirjoitti:Vähintään kolme :ia on hyvä olla pihassa aina jotta pahimmat oireet pysyy kurissaSaab.96 kirjoitti:Hoidat sairautta juuri oikein lääkkein. Vähintään kolme :ia on hyvä olla pihassa aina jotta pahimmat oireet pysyy kurissa.
Muistathan osallistua myös vertaistukiryhmän (renkaanpotkijaiset) kokoontumisiin säännöllisesti
Näillä lääkkeillä ja hoidolla erotut muista kansalaisista tuskin ollenkaan (pihassa olevat autot saattaa paljastaa sairauden ulkopuolisille).....
Pitää paikkansa ja Saabismi on vielä tarttuvaa, nyt naapurin pihassakin on kolme Saappia.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Niinpäjyyrä kirjoitti:Sekin on kätevää jos naapurista löytyy samanlaisia saabeja niin voi sitten vian ilmaantuessa yhdessä vaihdella sytkäkasetteja, immuja, läppäkoteloita ym.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Hei
Hieno kuva !
Meillä on sovitaan joka ilta Saab-jako seuraavalle
päivälle, koska Saabit ovat erilaiset. Tätä ongelmaa
Teillä (white 9-5) ei taida olla ...
Jatri
Hieno kuva !
Meillä on sovitaan joka ilta Saab-jako seuraavalle
päivälle, koska Saabit ovat erilaiset. Tätä ongelmaa
Teillä (white 9-5) ei taida olla ...
Jatri
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Meilläkin suoritettiin aina jako, mutta nyt kun ei ole kuin yksi niin emäntä kulkee pyörällä(joku hirveä kuntoilu vimma).jatri kirjoitti:Hei
Hieno kuva !
Meillä on sovitaan joka ilta Saab-jako seuraavalla
päivälle, koska Saabit ovat erilaiset. Tätä ongelmaa
Teillä ei taida olla (White 9-5) ...
Jatri
Ja tuo toinen on tosiaankin naapurin.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Hei
Hieno naapuri, meitä lähin Saab-naapuri on 80 metriä, OG900 .
En tunne, mutta auton tunnistan (tietysti).
Jatri
Hieno naapuri, meitä lähin Saab-naapuri on 80 metriä, OG900 .
En tunne, mutta auton tunnistan (tietysti).
Jatri
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Meillä kun on 3 saabia niin yleensä emäntä ajaa aerolla, minä 900 turbolla ja 99 jää vielä varalle (museorekisteröinti ja hieno kunto rajoittaa, ei raaski ajaa huonolla kelillä. Naapuristossa lähin saabisti asuu hiukka kauempana n. 300m, mutta hänelläkin on kaksi saabia, kuten kunnon saabistilla pitää vähintäänkin olla.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Toi on paljon paremman näkönen missä on mustat listatwhite9-5 kirjoitti:Niinpäjyyrä kirjoitti:Sekin on kätevää jos naapurista löytyy samanlaisia saabeja niin voi sitten vian ilmaantuessa yhdessä vaihdella sytkäkasetteja, immuja, läppäkoteloita ym.
#3272
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Komea kuva kyllä.
Ja ilman muuta pitää kolme saabia olla: Yksi jota koitetaan myydä, toinen jota koitetaan rakentaa, ja kolmas jolla koitetaan ajaa ihmisiksi... Pitäis tosiaan noita tallejakin olla tarpeeksi niin mahtuis vielä talvelta suojaan kunnolla noi vanhemmat laitteet
Ja ilman muuta pitää kolme saabia olla: Yksi jota koitetaan myydä, toinen jota koitetaan rakentaa, ja kolmas jolla koitetaan ajaa ihmisiksi... Pitäis tosiaan noita tallejakin olla tarpeeksi niin mahtuis vielä talvelta suojaan kunnolla noi vanhemmat laitteet
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Meillä tosiaan mennään kahden Saabin voimin, kuten sigistä voi lukea. Käytännössä Saab-jakoa tehdään edellisenä iltana, jos joudun vetämään perävaunua. Silloin vetokoukullinen 9-5 on meikulla ajossa. Käytännössä homma meneekin niin, että arkena mie ajan 99:llä omat ajoni, rouva ajaa 9-5:llä ja viikonloppuna perheen yhteiset menot tehdään useinmiten 9-5:llä.
On se huima ero kun hyppää 20vuotta nuorempaan ja takas 20vuotta vanhempaan pirssiin. Ehkäpä sitä paremmin arvostaa molempien hyviä ja huonoja puolia.
On se huima ero kun hyppää 20vuotta nuorempaan ja takas 20vuotta vanhempaan pirssiin. Ehkäpä sitä paremmin arvostaa molempien hyviä ja huonoja puolia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Tuo on kyllä aivan totta. Hieno fiilis päästä ajamaan vanhalla autolla ja yhtälailla mukavaa päästä nauttimaan sitten niistä "luksuslaitteista" kuten ilmastoinnit ym tuommoisetMertmi kirjoitti:On se huima ero kun hyppää 20vuotta nuorempaan ja takas 20vuotta vanhempaan pirssiin. Ehkäpä sitä paremmin arvostaa molempien hyviä ja huonoja puolia.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Sääli ja saabismi on sairautta,
Kun haja-asutusalueella, missä julkisesta liikenteestä ei ole apua ongelmissa, emäntä ja minä ajelemme kohtalaisen paljon ajetuilla kärryillä, reservi oli hankittava. Muutaman tonnin panostuksella uutta vastaavassa kunnossa on kohta kolme ajopeliä.
Aerossa oleva luistonesto olisi tosiaan tarpeen myös steg1-lastutetussa vakiossakin. Pitäisiköhän lastutttaa tuo 2.3 T aerokin, kun perstuntumalta merkittävää eroa en havainnut "vakio" 95:een - paitsi mutkissa.
Aerossa oleva luistonesto olisi tosiaan tarpeen myös steg1-lastutetussa vakiossakin. Pitäisiköhän lastutttaa tuo 2.3 T aerokin, kun perstuntumalta merkittävää eroa en havainnut "vakio" 95:een - paitsi mutkissa.