Auto meni limp home -tilaan. Vianhaku näyttää että trionicissa on ilmeisesti sisäinen vika.
Mistä kannattaa alkaa kyselemään ehjää tilalle? (merkkiliikken lisäksi)
Vai voiko tuon boksin lähettää korjattavaksi jonnekin?
Auto on manuaalivaihteinen Aero, vm.2000
Trionic ohjainyksikkö 9-5 aeroon??
Re: Trionic ohjainyksikkö 9-5 aeroon??
Tarkista ensimmäiseksi Trionicin päältä valmistusajankohta. Jos on 99 puolella valmistettu (ja made in UK) niin on viallinen joka olisi pitänyt takaisinkutsussa vaihtaa.. Tämän voi varmistaa myös avaamalla T10 torxeilla yksikkö ja jos kumitassut on jonkin muun väriset kuin siniset on kyseessä valmistusvikainen yksilö. Tämä pitäisi vaihtu merkkiliikkeessä veloituksetta uuteen ehjään.
Jos kävi harvinainen tapaus eli ei-takaisinkutsuvikainen T7 hajosi niin tilalle käy mistä tahansa T7 autosta ECU joka vain ohjelmoidaan uudestaan autosi VIN ja ajonestokoodilla ja oikealla pohjasoftalla. Tällöin pääsee ainakin paljon merkkiliikettä halvemmalla joka varmaan haluaa tonnin luokkaa uudesta, käytetyn kun voi purkuautosta tms. saada noin satasella.
Erilaisesta autosta (ellei ole samanvuotinen vastaava Aero) otettua ECUa ei merkkiliike osaa ohjelmoida uusiksi mutta mm. itseltä löytyy siihen tarvittavat välineet. Samalla toki voi päivittää softan vaikka 2008 vuotiseen joka toimii kaikinpuolin paremmin ja piristää turvallisesti tehojakin hieman.
Jos kävi harvinainen tapaus eli ei-takaisinkutsuvikainen T7 hajosi niin tilalle käy mistä tahansa T7 autosta ECU joka vain ohjelmoidaan uudestaan autosi VIN ja ajonestokoodilla ja oikealla pohjasoftalla. Tällöin pääsee ainakin paljon merkkiliikettä halvemmalla joka varmaan haluaa tonnin luokkaa uudesta, käytetyn kun voi purkuautosta tms. saada noin satasella.
Erilaisesta autosta (ellei ole samanvuotinen vastaava Aero) otettua ECUa ei merkkiliike osaa ohjelmoida uusiksi mutta mm. itseltä löytyy siihen tarvittavat välineet. Samalla toki voi päivittää softan vaikka 2008 vuotiseen joka toimii kaikinpuolin paremmin ja piristää turvallisesti tehojakin hieman.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Trionic ohjainyksikkö 9-5 aeroon??
Hei
Kiitos tiedosta. Auto on tosiaan valmistettu 99 puolella, käyttöönottokin taisi olla 29.12.1999. Asentaja tutkii vielä tänään lisää.. pitääpä varmistaa että Kouvolan Laakkosella ovat tietoisia tuosta takaisinkutsusta.
Jos boksi menee vaihtoon niin otan yhteyttä ohjelmoinnin merkeissä.
Kiitos tiedosta. Auto on tosiaan valmistettu 99 puolella, käyttöönottokin taisi olla 29.12.1999. Asentaja tutkii vielä tänään lisää.. pitääpä varmistaa että Kouvolan Laakkosella ovat tietoisia tuosta takaisinkutsusta.
Jos boksi menee vaihtoon niin otan yhteyttä ohjelmoinnin merkeissä.

Re: Trionic ohjainyksikkö 9-5 aeroon??
Muutama vuosi takaperin meni kaiman autosta kans boksi, oli niitä viallisia ja merkkiliike pesi kätensä. Syy, kampanjasta oli jo niin pitkä aika. Aina kannattaa kokeilla, mutta ihan varoituksena, että ei täällä ainakaan onnistunut.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Trionic ohjainyksikkö 9-5 aeroon??
Voin suositella jcarlson:in softaa. Nykyisessä ja edellisessä on hänen virisofta ja toimii kun kello.JarmoL kirjoitti:Hei
Kiitos tiedosta. Auto on tosiaan valmistettu 99 puolella, käyttöönottokin taisi olla 29.12.1999. Asentaja tutkii vielä tänään lisää.. pitääpä varmistaa että Kouvolan Laakkosella ovat tietoisia tuosta takaisinkutsusta.
Jos boksi menee vaihtoon niin otan yhteyttä ohjelmoinnin merkeissä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Trionic ohjainyksikkö 9-5 aeroon??
No niin, boksi on viallinen ja sitä huonoa Englannissa valmistettua sarjaa.
Kouvolan Laakkosella eivät ensin muistaneet koko kampanjaa. Lopulta yksi asentajista muisti sitten näin tosiaan olleen. Mitään dokumenttia ei kuitenkaan ole takaisinkutsusta olemassa näin pitkän ajan jälkeen. Epäilivät sen kuitenkin olleen määräaikainen eli eivät luonnollisesti ole halukkaita boksia veloituksetta vaihtamaan. Koska maahantuojaa ei ole, pitäisi ottaa yhteyttä suoraan tehtaaseen, jos aikoo asiaa enemmän selvitellä.
Mahtaako missään/kellään olla tuota varsinaista takaisinkutsua nähtävillä?
Tässä vaiheessa vaihtoehdot ovat siis uusi boksi Laakkosella 460€ tai käytetyn etsintä.
Kouvolan Laakkosella eivät ensin muistaneet koko kampanjaa. Lopulta yksi asentajista muisti sitten näin tosiaan olleen. Mitään dokumenttia ei kuitenkaan ole takaisinkutsusta olemassa näin pitkän ajan jälkeen. Epäilivät sen kuitenkin olleen määräaikainen eli eivät luonnollisesti ole halukkaita boksia veloituksetta vaihtamaan. Koska maahantuojaa ei ole, pitäisi ottaa yhteyttä suoraan tehtaaseen, jos aikoo asiaa enemmän selvitellä.
Mahtaako missään/kellään olla tuota varsinaista takaisinkutsua nähtävillä?
Tässä vaiheessa vaihtoehdot ovat siis uusi boksi Laakkosella 460€ tai käytetyn etsintä.
Re: Trionic ohjainyksikkö 9-5 aeroon??
Mikäli autolla ei älytön kiire ole, niin briteistä ja jenkeistä löytyy noita purkkeja suorastaan pilkkahintaan, 45e taisin omastani maksaa. Muistaa vaan olla tarkkana, eikä osta tuollaista susipurkkia, niitäkin tuntuu vielä ikävä kyllä olevan liikkeellä. :(JarmoL kirjoitti:Tässä vaiheessa vaihtoehdot ovat siis uusi boksi Laakkosella 460€ tai käytetyn etsintä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83