Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kaseva
"Viggen"
Viestit: 619
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Ei kannata aina uskoa mitä siellä autokaupassa sanotaan, tai siis tarkoitan, että kannattaa pitää korvat ja silmät auki. Heinäkuussa kun tuo -07 hommattiin oli siinä vielä koeajopäivänä bi-xenon valot, näin muistelen, mutta tänään kun kävin ensin ostamassa polttimon viime hädässä ennen reissua (Motonetistä, joka vielä oli onneksi auki, suolaiseen 89e hintaan) ja sitä kävin vaihtamaan niin mikäs se sieltä umpiosta löytyikään! H7.

Olinkin jo vähän ehtinyt näin syksyn tullen ihmetellä, että eipä nää Saabin xenonit ihan hirveen ihmeelliset ole verrattuna -00 mallin halogeeneihin. Jotka on kyllä toisaalta hyvät, joten ajattelin tuon "harhan" johtuvan siitä.

Nyt sit ens viikolla Motonetiin neuvottelemaan, kelpaisko niille tuo D1S takaisin. Huoh.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja valtteri »

kaseva kirjoitti:Ei kannata aina uskoa mitä siellä autokaupassa sanotaan, tai siis tarkoitan, että kannattaa pitää korvat ja silmät auki. Heinäkuussa kun tuo -07 hommattiin oli siinä vielä koeajopäivänä bi-xenon valot, näin muistelen, mutta tänään kun kävin ensin ostamassa polttimon viime hädässä ennen reissua (Motonetistä, joka vielä oli onneksi auki, suolaiseen 89e hintaan) ja sitä kävin vaihtamaan niin mikäs se sieltä umpiosta löytyikään! H7.

Olinkin jo vähän ehtinyt näin syksyn tullen ihmetellä, että eipä nää Saabin xenonit ihan hirveen ihmeelliset ole verrattuna -00 mallin halogeeneihin. Jotka on kyllä toisaalta hyvät, joten ajattelin tuon "harhan" johtuvan siitä.

Nyt sit ens viikolla Motonetiin neuvottelemaan, kelpaisko niille tuo D1S takaisin. Huoh.

Koetaulustahan tuon jo huomaa jos on xenonit tai ei ( siis orginaalina ). Pitkiävaloja varten siellä on H7.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
kaseva
"Viggen"
Viestit: 619
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Missäs kohtaa se kojetaulussa lukee?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

kaseva kirjoitti:Ei kannata aina uskoa mitä siellä autokaupassa sanotaan, tai siis tarkoitan, että kannattaa pitää korvat ja silmät auki. Heinäkuussa kun tuo -07 hommattiin oli siinä vielä koeajopäivänä bi-xenon valot, näin muistelen, mutta tänään kun kävin ensin ostamassa polttimon viime hädässä ennen reissua (Motonetistä, joka vielä oli onneksi auki, suolaiseen 89e hintaan) ja sitä kävin vaihtamaan niin mikäs se sieltä umpiosta löytyikään! H7.

Olinkin jo vähän ehtinyt näin syksyn tullen ihmetellä, että eipä nää Saabin xenonit ihan hirveen ihmeelliset ole verrattuna -00 mallin halogeeneihin. Jotka on kyllä toisaalta hyvät, joten ajattelin tuon "harhan" johtuvan siitä.

Nyt sit ens viikolla Motonetiin neuvottelemaan, kelpaisko niille tuo D1S takaisin. Huoh.

Eikö halogeneissä ole manuaalinen ajovalojen korkeuden säätö ja xenoissa automaatinen ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
kaseva
"Viggen"
Viestit: 619
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Rene-Rane kirjoitti:Eikö halogeneissä ole manuaalinen ajovalojen korkeuden säätö ja xenoissa automaatinen ?
OK. Olis siis pitänyt tuosta se ymmärtää ja laittaa kauppiaan asiantuntemus kysymysmerkille. No, kaikkea ei voi aina tietää niin pitää vaan luottaa.

Toisaalta, auton myynti-ilmossa oli mainittu stereoiksi Premium 70 (4 kaiutinta) mut kyllä mä tuosta vaan 7 kaiutinta löydän, vaikka kuinka laskisin nopeasti. Että toimii se toisinpäinkin, joskus. :)
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Rene-Rane kirjoitti:
kaseva kirjoitti:Ei kannata aina uskoa mitä siellä autokaupassa sanotaan, tai siis tarkoitan, että kannattaa pitää korvat ja silmät auki. Heinäkuussa kun tuo -07 hommattiin oli siinä vielä koeajopäivänä bi-xenon valot, näin muistelen, mutta tänään kun kävin ensin ostamassa polttimon viime hädässä ennen reissua (Motonetistä, joka vielä oli onneksi auki, suolaiseen 89e hintaan) ja sitä kävin vaihtamaan niin mikäs se sieltä umpiosta löytyikään! H7.

Olinkin jo vähän ehtinyt näin syksyn tullen ihmetellä, että eipä nää Saabin xenonit ihan hirveen ihmeelliset ole verrattuna -00 mallin halogeeneihin. Jotka on kyllä toisaalta hyvät, joten ajattelin tuon "harhan" johtuvan siitä.

Nyt sit ens viikolla Motonetiin neuvottelemaan, kelpaisko niille tuo D1S takaisin. Huoh.

Eikö halogeneissä ole manuaalinen ajovalojen korkeuden säätö ja xenoissa automaatinen ?[/quote]


Bingo 8)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja cab95 »

kaseva kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti:Eikö halogeneissä ole manuaalinen ajovalojen korkeuden säätö ja xenoissa automaatinen ?
OK. Olis siis pitänyt tuosta se ymmärtää ja laittaa kauppiaan asiantuntemus kysymysmerkille. No, kaikkea ei voi aina tietää niin pitää vaan luottaa.

Toisaalta, auton myynti-ilmossa oli mainittu stereoiksi Premium 70 (4 kaiutinta) mut kyllä mä tuosta vaan 7 kaiutinta löydän, vaikka kuinka laskisin nopeasti. Että toimii se toisinpäinkin, joskus. :)
Mut onkos siel kaijutinritilöitten takana ketään kotona,onkin sit eri asia :?: Ja pelkkiiä xenon pitkiä ei autois orkkiksena olla,se syttymisen hitaus ja räpsyttely(pariks sekunniks pois päältä kohdattaes)syö sitä polttimon käyttöikää.
kaseva
"Viggen"
Viestit: 619
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

cab95 kirjoitti:Mut onkos siel kaijutinritilöitten takana ketään kotona,onkin sit eri asia
Siitä päätellen, että sieltä mölinää kuuluu luulis jotain olevan. Tai sit on niin tyhjää täynnä, että etukajareiden ääni kaikuu tyhjässä ovessa... 8)
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Bi-Xenonit, vaan eipäs sittenkään...

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Mimmi varmaan tietää,missä jallu luuraa 8) eli mitkä arvat tyhjiä(siis pitäs)siinä premium 70(ja mikä veen premium on 4 kajarinjärjestelmä)itse veikkaisin takaovia.Toki ei kyl näis vikois griffin malleis ollu kuin 150w ja tää harman versio.Ja eikös 150w versiossa ole vahvistin?Ja onnittelut rene-ranelle oikeasta vastauksesta koskien valojen säätöä :wink:
Vastaa Viestiin