Töistä lähdettyäni n. 15 min. ajon jälkeen auto sammui ilman varoitusta eikä lähtenyt uudestaan käyntiin. N. 30 min. jäähtymisen jälkeen auto käynnistyi ongelmitta. Pääsin taas n. 5 km:ä kunnes auto hyytyi taas tienposkeen. Lopulta hinautin auton kotiin ja luin vikakoodit Bilteman vikakoodinlukijalla. Koodit olivat seuraavat:
1. P0337 - kampiakselin asentoanturi
2. P1312 - sytytysvika syl. 1-2
3. P1334 - sytytysvika syl. 3-4
Kumpi on nyt vian todellinen syy? DI-kasetti vai kampiakselin asentianturi?
Aero sammui ajosta -korjattu
Aero sammui ajosta -korjattu
Viimeksi muokannut Blade, Ti Syys 21, 2010 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Aero sammui ajosta
Kokeile mitata se asentoanturi vastusmittarilla. Ohjeet löytyy ETSI:llä.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Aero sammui ajosta
Jos kampiakselin asentoanturi tuotti vikakoodin niin kyllä se sitten myös rikki on. Sytytyshäiriöt voi periaatteessa johtua myös sen hajoamisesta lennossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Aero sammui ajosta
Totta, jokos olet selvittänyt vika ?jcarlson kirjoitti:Jos kampiakselin asentoanturi tuotti vikakoodin niin kyllä se sitten myös rikki on. Sytytyshäiriöt voi periaatteessa johtua myös sen hajoamisesta lennossa.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Aero sammui ajosta
Laitetaas päivitystä jos jollekkin muulle tulee vastaavia ongelmia. Vika siis oli Kampiakselin anturissa.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00