
takaluukun avaus
takaluukun avaus
Eli auto 9-5 vm 2002 sedan. toissapäivänä lakkas takaluukku aukeemasta napista. ei aukee oven eikä avaimen nappulasta. mittasin että johtoon tulee liittimelle hetkellinen jännite kun nappia painaa joten ilmeisesti ainoa mahdollinen vika on se solenoidi vai moottoriko se on joka sitä käyttää sitä avausta? ja noita ei varmaan saa muualta kun merkkitiskiltä? ja mikä parasta myös appiukon -04 mallisessa wagonissa sama vika samana päivänä ilmaantui.. salaliitto taitaa olla kyseessä.. 

Re: takaluukun avaus
enpäs mitannut.. eli kun mittari pitää siis laittaa kumpaankin johtoon sedani mallissa ja jos sillon tulee virta niin on ok? eikä niin että ottaa maan muualta.... tai niinpä tietysti eihän tollanen muovimötikkä mitään maata muualta saa kun siitä toisesta piuhasta... olinpas viksu kun mittasin niin että otin maan muualta..
ja ilmeisesti farkussa sama homma että se kolmas johto on maadotus ja kaksi muuta on avaus ja sulkeminen vai?

-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: takaluukun avaus
Viime keskiviikkona kyselin moottoria ja merkkiliikkeessä hinta on karvan yli 200. Mäntykorven purkaamossa oli yksi hintaan 50 mutta ovat nyt lomalla. Ennen ostamista päätin avata sedanin johtonipun takaluukun saranan kohdalta ja kolme piuhaa oli poikki (luukun pään läpiviennin kohdalta). Nyt taas toimii. Haitariletku on helppo avata/irroittaa.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: takaluukun avaus
juu piuha oli poikki omassa.. oli jo aikasemminkin korjattu kolvaamalla ja siirretty piuhaa vähän eri kohtaan sen jälkeen... kiitos vinkistä! ja farkussakin alko pelata kun irrotti ja liikutteli käsin sitä solenoidia.. tiä sit kuinka kauan pelaa siinä..
Re: takaluukun avaus
Sama ongelma, Wagonin takaluukku ei auennut kuin ruuvimeisselillä sisäpuolelta. Johtoja poikki useampia ja verkkosuojus puhki saranan kohdalta. Vaihdoin uuden johtosarjan (hinta noin 60 e) takaluukusta saranan kautta kattoverhoilun takakulmaan. Korjaamo sanoi että eivät ole juuri johtoja vaihdelleet vaan hoitaneet korjauksen tinaamalla. Verhoiluja ei tarvinnut aivan kokonaan irrottaa, mutta kiinnikeiden repimisessä oli kyllä työtä ja sormet verillä. Saranasta riitti kun irrotti siinä olevan kumisen läpivientisuojan (pari ruuvia), johtosarjan liittimet menevät siitä sitten kyllä läpi keplottelemalla (asennus aloitetaan takaluukusta päin). Kattoverhoilun takakulman raottaminen riittää. Saranan kohta ja siinä oleva muovinen liukusuojus johtoa varten kannattaa asentaa huolella. Tämä on Saabilta kyllä suunnittelumoka jos johto ei kestä 3-vuotta kauempaa luukun availua.
Saab 99 -74, Saab 900 -85
Saab 9000 CS -95 (340 000 km ongelmitta)
Saab 9-5 Wagon -00
Saab 9-5 Wagon -07
Saab 9000 CS -95 (340 000 km ongelmitta)
Saab 9-5 Wagon -00
Saab 9-5 Wagon -07