Erikoinen tehon puutuminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tottakai mankkuvenan johdon irrotus takaa peruspaineet. Aika epätodennäköistä että T7 mankku hajoaa.

Rauhoituppa nyt hetkeksi ja lue yksi monista aiemmin jo kertyneistä topiceista joissa puhutaan juurikin noista takaiskuista. "masas" viittaa jopa photobucketista löytyvään kuvaan missä kaikki letkut ja takaiskut on näkyvillä. Testaa testaa testaa

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=15
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Voi juku
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:04
Paikkakunta: Salo

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja Voi juku »

Oman ääneni pistäisin kaasulappäkotelolle. Tänään just kirjoitin toiseen topicciin, mut oireet on tässäkin tapauksessa täysin samat mihin törmäsin parin kuukauden aikana(meinas päästä ne kuuluisat TDI-voimasavut isottelemaan) :wink: .
Nopeat syö hitaat, myös maantiellä....
9-5 Aero -02 Biopower by JCarlson
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

No niin testailtu taas..Uusi mankkuvena paikallaan,ei mitään muutosta parempaan. Sit tulppasin sen läppäkoteloon tulevaan letkun kummastakin päästä,missä on se takaiskuvena..eli se bensahuurujen poisto systeemi. Turbon imuputkeen ei mene systeemistä letkuja eli siellä ei ole takaiskuja.
No ehkä vedot nyt ei niin pahasti hyydy mutta ei se vieläkään pelitä niinku pitäs. Nyt kuitenkin ku oireilee ni menee jo keltasen asteikon loppuun.Mut siihen se jääkin. Ku hivenen aikaa ajaa tasakaasulla ni vedot takas ja viisari punaselle.
Ja välillä tosiaan pukkaa tuota vikakoodi P0420..ei kait tuolla voi olla syy yhteyttä oireisiin? Putkiston pitäisi olla tiivis.
Täsä nyt alkanu kuvitteeleen et oisko pakopuolen paineet liian isot..turbo hehkuu aika punasena..putki tai katti jotenki tukossa? 3dp race ja siitä 2,5"..aika epätodennäköistä.
Läppäkotelolta pintapuolisesti tutkaillu letkuja ja kaikki näyttäs olevan ehjiä.
Mistähän vielä vois ettiä vikaa?
9-5 2.3T -05 stage 3
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Taas testailtu. käytetty techisä eikä mitään..ei nakuta,eikä koodeja. Uutta immua myös kokeiltu,ei vaikutusta. alkaa oleen vitsit vähisä..
9-5 2.3T -05 stage 3
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No tuossahan on edellä ehdotettu läppäkotelon putsausta ja jopa vaihtoa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Jaa-a.Käytin tossa akun kenkiä irti ja pelasi jopa vuorokauden. osa tulppien kärjistä näytti aika valkoisilta,kävis sen mukaan laihalla? Bensapumppu ehkä menossa..Ihmetyttää vain kun se oireilee ainoastaan kun moottori on kuuma. 1lambdan vaihdan huomenissa..
9-5 2.3T -05 stage 3
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Joo näyttääpi kuitenkin olevan ainakin yksi taka-iskuvena paskana. kyseinen letku lähtee läppäkotelon alta ja tulee kobran päälle. otin letkun irt imuputkelta ja ihan imu käy. Ei toimi alkuunkaan..Senhän pitäs pukata paineet tonne imuputkeen.
9-5 2.3T -05 stage 3
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

Miten voi ahtaa veto päällä 1,5 bar testerin mukaan,jos mankkuvenan liitin on irti? menee sinne keltasen alueen loppuun.siis eikö se pitäs olla peruspaineilla silloin joka on ihan jotain muuta? En nyt käsitä.
9-5 2.3T -05 stage 3
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Koitas mitata imusarjan paine ihan perinteisellä viisarimittarilla vertailun vuoksi.
Jos letkut on mankussa sopivasti mennet ristiin niin kyllä ahtopaineen säätö sekoaa, eihän siitä ole kyse ?

Oletko kurkannut/putsannut läppäkoteloa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja ecotec »

No niin se olikin Map eli abs. paine mikä oli testerissä.. N. 0,5 bar olis sitte se perusahto..eli kait se sitte on aika kohillaan. :)
En ole sitä läppäkoteloa vielä käyttäny auki..Kyllä tää tästä.
9-5 2.3T -05 stage 3
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erikoinen tehon puutuminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

joo samalla kaavalla sitten selität poliisisedälle että luit nopeusmittarin asteikkoa absoluuttisena lukuna.... sata pohjalla tuntuu pitkälla matkalla seisoskelulta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin