Erikoinen tehon puutuminen
Re: Erikoinen tehon puutuminen
Tottakai mankkuvenan johdon irrotus takaa peruspaineet. Aika epätodennäköistä että T7 mankku hajoaa.
Rauhoituppa nyt hetkeksi ja lue yksi monista aiemmin jo kertyneistä topiceista joissa puhutaan juurikin noista takaiskuista. "masas" viittaa jopa photobucketista löytyvään kuvaan missä kaikki letkut ja takaiskut on näkyvillä. Testaa testaa testaa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=15
Rauhoituppa nyt hetkeksi ja lue yksi monista aiemmin jo kertyneistä topiceista joissa puhutaan juurikin noista takaiskuista. "masas" viittaa jopa photobucketista löytyvään kuvaan missä kaikki letkut ja takaiskut on näkyvillä. Testaa testaa testaa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&start=15
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Erikoinen tehon puutuminen
Oman ääneni pistäisin kaasulappäkotelolle. Tänään just kirjoitin toiseen topicciin, mut oireet on tässäkin tapauksessa täysin samat mihin törmäsin parin kuukauden aikana(meinas päästä ne kuuluisat TDI-voimasavut isottelemaan) .
Nopeat syö hitaat, myös maantiellä....
9-5 Aero -02 Biopower by JCarlson
9-5 Aero -02 Biopower by JCarlson
Re: Erikoinen tehon puutuminen
No niin testailtu taas..Uusi mankkuvena paikallaan,ei mitään muutosta parempaan. Sit tulppasin sen läppäkoteloon tulevaan letkun kummastakin päästä,missä on se takaiskuvena..eli se bensahuurujen poisto systeemi. Turbon imuputkeen ei mene systeemistä letkuja eli siellä ei ole takaiskuja.
No ehkä vedot nyt ei niin pahasti hyydy mutta ei se vieläkään pelitä niinku pitäs. Nyt kuitenkin ku oireilee ni menee jo keltasen asteikon loppuun.Mut siihen se jääkin. Ku hivenen aikaa ajaa tasakaasulla ni vedot takas ja viisari punaselle.
Ja välillä tosiaan pukkaa tuota vikakoodi P0420..ei kait tuolla voi olla syy yhteyttä oireisiin? Putkiston pitäisi olla tiivis.
Täsä nyt alkanu kuvitteeleen et oisko pakopuolen paineet liian isot..turbo hehkuu aika punasena..putki tai katti jotenki tukossa? 3dp race ja siitä 2,5"..aika epätodennäköistä.
Läppäkotelolta pintapuolisesti tutkaillu letkuja ja kaikki näyttäs olevan ehjiä.
Mistähän vielä vois ettiä vikaa?
No ehkä vedot nyt ei niin pahasti hyydy mutta ei se vieläkään pelitä niinku pitäs. Nyt kuitenkin ku oireilee ni menee jo keltasen asteikon loppuun.Mut siihen se jääkin. Ku hivenen aikaa ajaa tasakaasulla ni vedot takas ja viisari punaselle.
Ja välillä tosiaan pukkaa tuota vikakoodi P0420..ei kait tuolla voi olla syy yhteyttä oireisiin? Putkiston pitäisi olla tiivis.
Täsä nyt alkanu kuvitteeleen et oisko pakopuolen paineet liian isot..turbo hehkuu aika punasena..putki tai katti jotenki tukossa? 3dp race ja siitä 2,5"..aika epätodennäköistä.
Läppäkotelolta pintapuolisesti tutkaillu letkuja ja kaikki näyttäs olevan ehjiä.
Mistähän vielä vois ettiä vikaa?
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Erikoinen tehon puutuminen
Taas testailtu. käytetty techisä eikä mitään..ei nakuta,eikä koodeja. Uutta immua myös kokeiltu,ei vaikutusta. alkaa oleen vitsit vähisä..
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Erikoinen tehon puutuminen
No tuossahan on edellä ehdotettu läppäkotelon putsausta ja jopa vaihtoa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Erikoinen tehon puutuminen
Jaa-a.Käytin tossa akun kenkiä irti ja pelasi jopa vuorokauden. osa tulppien kärjistä näytti aika valkoisilta,kävis sen mukaan laihalla? Bensapumppu ehkä menossa..Ihmetyttää vain kun se oireilee ainoastaan kun moottori on kuuma. 1lambdan vaihdan huomenissa..
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Erikoinen tehon puutuminen
Joo näyttääpi kuitenkin olevan ainakin yksi taka-iskuvena paskana. kyseinen letku lähtee läppäkotelon alta ja tulee kobran päälle. otin letkun irt imuputkelta ja ihan imu käy. Ei toimi alkuunkaan..Senhän pitäs pukata paineet tonne imuputkeen.
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Erikoinen tehon puutuminen
Miten voi ahtaa veto päällä 1,5 bar testerin mukaan,jos mankkuvenan liitin on irti? menee sinne keltasen alueen loppuun.siis eikö se pitäs olla peruspaineilla silloin joka on ihan jotain muuta? En nyt käsitä.
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Erikoinen tehon puutuminen
Koitas mitata imusarjan paine ihan perinteisellä viisarimittarilla vertailun vuoksi.
Jos letkut on mankussa sopivasti mennet ristiin niin kyllä ahtopaineen säätö sekoaa, eihän siitä ole kyse ?
Oletko kurkannut/putsannut läppäkoteloa ?
Jos letkut on mankussa sopivasti mennet ristiin niin kyllä ahtopaineen säätö sekoaa, eihän siitä ole kyse ?
Oletko kurkannut/putsannut läppäkoteloa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Erikoinen tehon puutuminen
No niin se olikin Map eli abs. paine mikä oli testerissä.. N. 0,5 bar olis sitte se perusahto..eli kait se sitte on aika kohillaan.
En ole sitä läppäkoteloa vielä käyttäny auki..Kyllä tää tästä.
En ole sitä läppäkoteloa vielä käyttäny auki..Kyllä tää tästä.
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Erikoinen tehon puutuminen
joo samalla kaavalla sitten selität poliisisedälle että luit nopeusmittarin asteikkoa absoluuttisena lukuna.... sata pohjalla tuntuu pitkälla matkalla seisoskelulta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit