Manuaalivaihteiseksi muuttaminen vaatii ainakin seuraavia:
Vaihteensiirrin, vaihdekeppi ja sen alaosa, kytkinpoljin (ja jarrupoljin), kytkinsylinterit ja linjan sekä tietty vaihdelaatikko. Vauhtipyörä lisäksi ja kytkinpaketti. Alipainepumpun voi poistaa.
Jotain muutakin detaljia voi olla mutta nuo on pääpiirteissään ne. Aika työläs homma, olen kyllä tehnyt pariin autoon eli ei mahdoton. Mutta teetettäessä voi olla varsin kallista. Mulla ei ole tallia ko. hommaa varten ja vähän rajallisesti aikaakin.
Osat ei ole hirmukalliita purkuautosta, kaverilla on manuaalivaihteinen femma josta ainakin noita vaihteensiirron nippeleitä, pääsylinterin, kytkinlinjan jne. varmaan ainakin saisi. Muitakin purkufemmoja foorumilta löytyy joten lootakin löytynee (dajazzilla taisi olla yks, kaikki manuaalit on samoja oli aero tai ei).
Äkkiseltään veikkaisin että kaikki konversion osat saa noin tonniin jos heittää vaan käytetyn muutaman satasen manuaalilaatikon sellaisenaan kiinni, työ ja vaiva vaan jää sitten siihen päälle. Eli rahallisesti ei varmaan kannata, mutta jos haluaa manuaalin niin kannattaa. Itse varmaan päätyisin manuaalikonversioon siksi koska en tykkää yhtään automaatista.
Uusi manuaaliloota maksaa varmaan pari tonnia.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta melkein uutta vastaavan saa halvemmallakin jos remppaa saabin päivityssarjalla ja uusilla laakereilla käytetyn. Sillekkin rempalle luultavasti löytyy asiallinen tekijä kohtuuhintaan, jolloin käytetty loota + osat + remppaustyö jää luultavasti sinne tonnin alle jopa.