Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3127
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja viggen »

NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Uolevi3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 21:19
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Uolevi3 »

Kiitoksia!
Eli ruotsissa remontoitu vaihtolaatikko about 1800€ ja vaihtotyö 500€.
Ilmeisesti Vaasassa ei ole samankaltaista firmaa. Jos lähistöllä olis, niin vois hinata tai viedä trailerilla auton sinne.
Kuka pohjanmaalla vuokrais traileria?
Saab 9-5 Hirsch -11
ex Saab 9-5 Troll -00
ex 900 SE Turbo -95 (R.I.P)
ex 900i -88
#4798
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja mike »

Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Uolevi3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 21:19
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Uolevi3 »

Kokkolasta tarjottiin vaihtolaatikkoa:
vm-99 2,0t koneessa ollut, 187 tkm alla, hinta 1100€ sopiiko?

toinen uudempi:
vm-06 2,0t koneessa ollut, 50 tkm alla, hinta 2000€ sopiiko?
(FA 57A07)
Saab 9-5 Hirsch -11
ex Saab 9-5 Troll -00
ex 900 SE Turbo -95 (R.I.P)
ex 900i -88
#4798
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Oletko kysäissyt laatikkoa ja remontin hinta-arviota tuolta?
http://www.rabbco.fi/rabbfin.html

Tekivät kytkinrempan sigun femmaan, todella asiallinen meininki ja Saabien tekniikka on tuttua hepuille :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Uolevi3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 21:19
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Uolevi3 »

Joo, kävin näyttääs jo torstaina ja sinne sen vien tänään. Laatikon ilmeisesti joutuu kuitenkin lähettämään johonkin korjattavaksi. Tai sitten vaihtaa koko loota.
Tuli tässä huomattua sekin, että bemareis on GM:n (opelin) automaatit :lol:
Näyttää siltä että muutaman viikon joutuu oleen ilman :saab: ja rahaa palaa pari tonnia
Saab 9-5 Hirsch -11
ex Saab 9-5 Troll -00
ex 900 SE Turbo -95 (R.I.P)
ex 900i -88
#4798
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Uolevi3 kirjoitti:Joo, kävin näyttääs jo torstaina ja sinne sen vien tänään. Laatikon ilmeisesti joutuu kuitenkin lähettämään johonkin korjattavaksi. Tai sitten vaihtaa koko loota.
Tuli tässä huomattua sekin, että bemareis on GM:n (opelin) automaatit :lol:
Näyttää siltä että muutaman viikon joutuu oleen ilman :saab: ja rahaa palaa pari tonnia
Mulla on ainakin bemarissa ZF:n automaattiloota, valitettavasti. :( GM:n laatikot on lujempia, taitavat olla tosin jenkkiperua nuo GM pitkittäiset automaatit eikä opel.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Uolevi3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 21:19
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Uolevi3 »

Tuli tässä huomattua sekin, että bemareis on GM:n (opelin) automaatit
Joo, tästä riemastuin vain, kun yks bemu mies aina huomauttelee Saabin (ng900)gm-alusta=opel koko auto.
Tais olla 5-sarjan vm 00-04 missä näkyi olevan gm-laatikko. Ei mulla mitään bemuja vastaan ole. Heti hankkisin jos ei olis saabeja.
Saab 9-5 Hirsch -11
ex Saab 9-5 Troll -00
ex 900 SE Turbo -95 (R.I.P)
ex 900i -88
#4798
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja ella »

Uolevi3 kirjoitti:
Tuli tässä huomattua sekin, että bemareis on GM:n (opelin) automaatit
Joo, tästä riemastuin vain, kun yks bemu mies aina huomauttelee Saabin (ng900)gm-alusta=opel koko auto.
Tais olla 5-sarjan vm 00-04 missä näkyi olevan gm-laatikko. Ei mulla mitään bemuja vastaan ole. Heti hankkisin jos ei olis saabeja.
Jatketaan vielä offtopickia: Taisi olla 500-sarjan dieseleissä gm-peruja oleva, ja bensakoneissa ZF:ää, kun noin vuosi sitten moisen laitteen hankintaa harkitsin. Btcf:llä ainakin löytyy topickeja laatikko-ongelmaisista gm-hydramatic tms. laatikoista. Kaverillakin aikoinaan 330d:n automaattilaatikko porsi alle 100tkm:n kohdalla, nimenomaan noita 2000 luvun alkupuolen gm-laatikoita. Sellainen perstuntuma kuitenkin jäi että vähemmän ongelmia noitten benskoneitten jatkeena olevissa automaateissa oli, johtuuko sitten ajokm:stä vai mistä, mutuilua ja offtopickia joka tapauksessa.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pyörän laakerit vai vetonivel vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Tiedoksi 9-5 automaattiloota on japsien tekemä aisan, volvossa saman loota ja varmaan aika monessa muussakin autossa. Haulla löytyy tietoa molemmista laatikoista, vanhemmasta 4 vaihteisesta ja uudemmasta 5 vaihteisesta. 9-3 löytyy vielä 6 pykäläisiäkin, eivät mahtuneet vain 9-5 konepellin alle. Gm on käyttänyt monenlaisia automaattivaihteistoja, jenkeissä aivan omansa takaveto malleihin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin