No olipas hyvä uutinen, pitää laittaa homma liikkeelleMimmi kirjoitti:Softa on ainoa pakollinen muutos, jonka tarvitset.
Lisäksi on syytä siirtyä käyttämään kuparitulppia (NGK BCPR6/7 ES-11, yleensä 7 on parempi vaihtoehto).
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No olipas hyvä uutinen, pitää laittaa homma liikkeelleMimmi kirjoitti:Softa on ainoa pakollinen muutos, jonka tarvitset.
Lisäksi on syytä siirtyä käyttämään kuparitulppia (NGK BCPR6/7 ES-11, yleensä 7 on parempi vaihtoehto).
nipa kirjoitti:Eilen Biopower softa sisään, tänään tulppien vaihto BCPR7ES-11 ja tankki täyteen Refuelia.
Tästä se lähtee. "Oi jos kaikki Suomen järvet viinaksi muuttuisivat". Vihreä hymynaama vähintäänkin paikallaan !!!![]()
![]()
Ei kannata jos auto ei ole BioPower jos taas on niin tehot nousevat E85:sta käytettäessä noin 20-25 heppaa, ellei se ole BioPower niin konverteeraa se E85:selle niin jokseenkin sama tehonnousu, ehkä ei ihan, mutta likimain.Ässä kirjoitti:Onkohan niin, että tuota litkua ei kannata vakio-Aeroon laittaa, ellei ole samalla valmis laskemaan tehoja?
Ei Aerossa tehot bensalla välttämättä mihinkään tipu, e85:llä vaan ei ihan samoja saa irti.Ässä kirjoitti:Onkohan niin, että tuota litkua ei kannata vakio-Aeroon laittaa, ellei ole samalla valmis laskemaan tehoja?
Mistähän tämäkin totuus on lähtöisin?Nappe kirjoitti:Ei Aerossa tehot bensalla välttämättä mihinkään tipu, e85:llä vaan ei ihan samoja saa irti.Ässä kirjoitti:Onkohan niin, että tuota litkua ei kannata vakio-Aeroon laittaa, ellei ole samalla valmis laskemaan tehoja?
~270hv bensalla / ~240hv e85:llä, riippuu softasta![]()
Etanoli itsessään ei mahdollista suurempaa tehoa Saabiin, päin vastoin, vaihtamatta suuttimia bensalla saa aina enemmän tehoa, kunhan softa on kunnossa.
Ja tässä linkki lehteen jossa tuo kirjoitus.Tuulilasi kirjoitti:Jos pikku-Saabin tankissa on puhdasta bensiiniä, moottorin teho on 150 hevosvoimaa. Mutta jos polttoaineena on 15 prosenttista etanolin ja bensiinin seosta eli E85-polttoainetta, saman moottorin teho nousee 185 hevosvoimaan. Myöhemmin myös Saabin 9-3-mallin etanolikäyttöisten moottoreiden valikoimaa lisätään.
No tähän pitää kommentti laittaa. Katsoppa BSR:n aerofemman dynokäppyrä http://sv.bsr.se/products/t1361/chart/. (en tässä vaiheess kyseenalaista mistä käppyrä on peräisin)core2 kirjoitti:Ei kannata jos auto ei ole BioPower jos taas on niin tehot nousevat E85:sta käytettäessä noin 20-25 heppaa, ellei se ole BioPower niin konverteeraa se E85:selle niin jokseenkin sama tehonnousu, ehkä ei ihan, mutta likimain.Ässä kirjoitti:Onkohan niin, että tuota litkua ei kannata vakio-Aeroon laittaa, ellei ole samalla valmis laskemaan tehoja?
Tässä samassa vitjassa enemmän keskustelua asiasta, ellet jo ole lukenut?
Ja täällä lisää tuosta E85 konverteerauksesta.
Jos et tiedä niin ei edes saabilla voi ajaa etanolilla E/RE 85 ellei se ole BioPower tai sitten konverteerattu E85:selle siitä ei silti tule Mikään BioPoweri.No miksi sitten sanoit "ellei se ole BioPower niin konverteeraa se E85:selle niin jokseenkin sama tehonnousu, ehkä ei ihan, mutta likimain."