navi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

navi

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

eli autossani ei ole navia, joten olisin uutta erillistä navia hommaamassa vanha tom tom alkaa olemaan valmista tavaraa, joten hintaa ei tarvisi olla paljoa, ei tule ammattiajoon

Ja mistä saisi kiinikeitä kun ajattelin että jos laittaisi siihen soitimen oikealle puolelle kiinteästi ja sähköt vetäisi kojelaudan sisään .. Oli mistä moisia kiinnikeitä ja mikä olisi raadin suositus itse kapineeksi ?


Kuva
Eli tuohon juomapullontelineen oikealle puolelle
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: navi

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ostaisin Sonyn jos vain jostain sais! Siinä on loistava kiinnike laitteelle ja oikein hyvä kosketus näyttö ja reilun kokoinen näyttöruutu. Kysys Core2:lta telineistä vaikka YV:nä!

Terveisin
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: navi

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

ristos kirjoitti:Ostaisin Sonyn jos vain jostain sais! Siinä on loistava kiinnike laitteelle ja oikein hyvä kosketus näyttö ja reilun kokoinen näyttöruutu. Kysys Core2:lta telineistä vaikka YV:nä!

Terveisin

Kiitos risto :)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: navi

Viesti Kirjoittaja J.N »

Originelli ei luultavasti tule kyseeseen, jos "hintaa ei tarvisi olla paljoa"...
#3418
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: navi

Viesti Kirjoittaja ristos »

Olen Mimmin kanssa samaa mieltä! Ei liene tietysti halvin ratkaisu mutta varmasti miellyttävin ja loistavat saundit radiolle. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: navi

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

No mitä tuohon orkkis naviin tarvitaan (on toi mun 2003 mallia ) , näyttää
olevan romppareilla kaupan ruotsissa , riittääkö pelkkä toosa radion tilalle ?
Entä kenwood vai denso , molempia olemassa ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: navi

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

heittäkääpä hintoja kehiin.. ilmeisesti antenni täytyy uusia ? Johtosarjoja ? :roll:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: navi

Viesti Kirjoittaja core2 »

Mimmi kirjoitti:Laita ennemmin orkkisnavi, se kun korvaa tuon soittimenkin.
Mikään raahattava EI korvaa kunnollista kiinteää orkkisnavia ja pelkääjän jalkatilakin säilyy kunnollisena.
Harvoin olen mielestäni erimieltä kuin "Mimmi", mutta nyt se on tapahtunut.
Itse valitsin sen originaalin pois kun ostin ton 2009 9-5:man ensiksi säästin 17000sek. ja toisekseen kun haluan päivittää kartat ne ovat jo silloin vanhoja kun sen viimeisen DVD:n hommaan. Kaikenkaikkiaan säästin noin 20000sek. TomTom kustansi 1900sek. sen vähensin jo tuosta originaalin hinnasta. Tässä muutama kuva miten mulla toimii tänään navigointi. Originaalissa ei näy johdot, mutta ei tässäkään kun jokunen viisisenttiä. Siis tämä A-tolpan navi kiinnike on erinomainen rele.

Kuva

Kuva

Kuva

EDIT: Vaihdoin kuvan. Oli sama kahtena.
Viimeksi muokannut core2, Su Loka 10, 2010 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: navi

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Mimmi kirjoitti:Orkkisnavissa on muutama ylivoimainen ominaisuus verrattuna raahattaviin laitteisiin:
Kiinteä asennus ja laite toimii VAIN 1:ssä autossa.
Navi on AINA mukana ja täydessä latingissa.
Näyttö himmenee automaattisesti sekä valaistuksen että mittarivalojen himmentimen kanssa ja pimenee Night Panel-painikkeesta.
Reilunkokoinen näyttö ja erinomaisesti SORMILLA toimiva kosketusnäyttö (vituttaa PDA ym. tikut).
Opastusääni mykistää radion ym. ohjeiden ajaksi.
Toimii tunneleissakin.
Ei häiritse kuljettajaa olemalla keskellä tuulilasia tms.
Kolariturvallisuus :!:

tietysti tuo olisi kiinostava mutta aika kallis ja työläs Eikö ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: navi

Viesti Kirjoittaja core2 »

Olen samaa mieltä "Mimmi"n kanssa jos ostan käytetyn saabin josta löytyy originaali navi, en ala sitä pois repimään, mutta jos saan ja voin valita niin en sitä osta.

On mielestäni älytöntä maksaa hirveä rahasumma vain sen takia, että saa isomman displayn kuin nykyisissä irto GPS:issä on, minulle riittää 4,3" display.

Saabin naviin on melkein mahdoton saada niin ajankohtainen kartoitus kuin, esimerkiksi Garminista, TomTomista ja Navigonista löytyy, karttapäivitys melkein joka päivä.

Olen täysin tietoinen, että Saabin omia pystyy piraatti kartoilla nostamaan samalle tasolle karttojen ajallisuudessa kuin irtonavitkin, kuitenkin varoituksen sormi tähän kaikki näistä ei toimi kuten originaalit.

Tässä Linkissä monta eri linkkiä eri naveihin ja niiden karttoihin. Joidenkin luvataan sopivan myös Saabin orkkisnaviin HmmmH?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: navi

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

core2 kirjoitti:Olen samaa mieltä "Mimmi"n kanssa jos ostan käytetyn saabin josta löytyy originaali navi, en ala sitä pois repimään, mutta jos saan ja voin valita niin en sitä osta.

On mielestäni älytöntä maksaa hirveä rahasumma vain sen takia, että saa isomman displayn kuin nykyisissä irto GPS:issä on, minulle riittää 4,3" display.

Saabin naviin on melkein mahdoton saada niin ajankohtainen kartoitus kuin, esimerkiksi Garminista, TomTomista ja Navigonista löytyy, karttapäivitys melkein joka päivä.

Olen täysin tietoinen, että Saabin omia pystyy piraatti kartoilla nostamaan samalle tasolle karttojen ajallisuudessa kuin irtonavitkin, kuitenkin varoituksen sormi tähän kaikki näistä ei toimi kuten originaalit.

Tässä Linkissä monta eri linkkiä eri naveihin ja niiden karttoihin. Joidenkin luvataan sopivan myös Saabin orkkisnaviin HmmmH?
Niin ... kuitenkin jatkan vielä uuden raahattava navin etsimistä... mitä merkkiä ja mallia pitäisi kapineen olla ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: navi

Viesti Kirjoittaja core2 »

Navigaattoreitahan löytyy mielenmäärin tässä muutama esimerkki. Ilman mitään paremmuus järjestystä:

Navigon 8410 hinta=3895 sek
Garmin Nuvi hinta=2245 sek
TomTom 750 hinta=2885 sek
TomTom 950 hinta=3395 sek

Oma on TomTom 750.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: navi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Mistäs olet core2 tuon a-pilari telineen löytänyt tuolle tomille?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: navi

Viesti Kirjoittaja core2 »

white9-5 kirjoitti:Mistäs olet core2 tuon a-pilari telineen löytänyt tuolle tomille?
Pyysin Saabin varaosia hankkimaan sen ja kun se tuli niin huomasimme, että liike joka niitä tuottaa maahan löytyy Nyköpingistä. Omaani muokkasin Tomille sopivaksi.
Pistä mulle YV:nä e-posti osoitteesi niin scannaan sulle sen paprun joka tuli mukana.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: navi

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Tässä myös toimiva ratkaisu, tosin auto NG9-3 mutta mikäänhän ei estä vastaavaa toteutusta 9-5:seen.

Kuva
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Vastaa Viestiin