Terve
Kaverini GOLF kävi takuuhuollossa OHJAUSTEHOSTIMEN ja siihen liittyvien rojujen hajottua jo 10000 km kohdalla - heh se siitä, mutta samalla kysyivät kaverilta että uudempi moottorinohjaus softa olisi saatavilla ja haluaako kaverini että se päivitetään, etuina mainittiin puoli litraa pienempi kulutus ja paljon muutakin oli tapahtunut.
Kuinkas SAABin puolella, onko vastaavia softapäivityksiä ja asentaako huolto ne automaatilla vai pitääkö pyytää ja mitä hyötyjä niistä on ollut, onko kokemuksia.
Tack
Päiviteäänkö BIOSit huollossa automaatilla vai pyynnöstä ?
Eiköhän tuo ole huoltopaikka kohtainen käytäntö. Päivitys tehdään yleensä jos valmistajalta on tullut joku huoltotiedote joka ei kuitenkaan vaadi autojen kutsumista niin silloin se tehdään auton määräaikais huolloissa. Mutta esim jos haluaa/tietää että parempaa softaa on tarjolla niin kannattaa kysyä että voisikos se tehdä samalla kertaa. Joissain paikoissa asentaja kysyy laitetaanko samalla uusin koska tuohon päivittämiseenkin liittyy riskejä. On tapauksia joissa kun päivitys on tehty niin kulkineppas ei suostukkaan enään käynnistymään tai ajon esto ei toimi tai jne... joten eivät korjaa toimivaa ellei ole syytä.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mä olen ymmärtänyt että Saab huollossa ei tehdä mitään oma-aloittesesti eteenkään softapäivityksiä. Niistä päivityksistä ei mainita edes asiakkaalle ettei vaan jouduta tekee lisäduunia.
Anteeksi että mulla on näin musta kuva noitten huollosta mutta vuosien saatossa oppii.
Anteeksi että mulla on näin musta kuva noitten huollosta mutta vuosien saatossa oppii.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
En minä ainakaan halua että mun virisofta "ylikirjataan" jolloin saabin huhaa päivitykselläpotkuhousu kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt että Saab huollossa ei tehdä mitään oma-aloittesesti eteenkään softapäivityksiä. Niistä päivityksistä ei mainita edes asiakkaalle ettei vaan jouduta tekee lisäduunia.

Viggenien osalta 99 mallien softa on päivitetty maailmalla 00 malleiksi huoltojen yhteydessä, mutta tietääkseni tämäkin on jäänyt Suomessa tekemättä.
500whp.net member
500whp.net member