Panin ahtomittarin kiinni mun 9-5:een ja kokeilin ahtopaineita koska vaihdoin turbon mitsuun väähn aikaa sitten ja en ole säätänyt mitään.
(myyjä väitti että peruspaineet on säädetty tehtaalla?)
Tyhjä käynnillä näyttää n. -0.5bar sama kun painaa kaasua paikoillaan, ei nouse +-puolelle ollenkaan.
kun ajelin vähäsen niin paine nosee 0.4-0.5 baariin ja sitten kun saavuttaa sen niin se tippuu nollaan? sain yhden kerran kun painoin kolmosella kaasun pohjaan 0.6 bar hetkellisesti ?
onkohan tämä nyt ihan oikein vai falskaako hukkaportti ?
Eikö se ylipaine pitäisi pysyä +-puolella ainakin niin kauan kun kiihdyttää?
Myöskin ihmettelen niitä letkuja jotka menee turbosta mankkuventtiiliin kun ne on niin löysät että luulisi että siinä tulee vuotoja?
ideoita kellään?
Ahtopaineesta
Ahtopaineesta
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Ilman kuormitusta ei ahdot nouse eli paikallaan kaasuttelemalla ei onnaa paitsi jos manuaalilla tekee niin että vetaset kääkärin päälle ja painat jarrua ja luistatat vaihde päällä kytkintä ja annat kaasua (en suosittele).
Mutta kyllä pitäis paineet pysyä pidemmässä kiihdytyksessä niin kauan ku kiihtyvyyttä riittää, paine laskee kyllä kun kiihtyminenkin loppuu (ikävä kyllä näin lopulta käy). Tuohon paine arvoon en ota kantaa kun en tiedä mikä pitäsi perus paineen olla...
V-M
Mutta kyllä pitäis paineet pysyä pidemmässä kiihdytyksessä niin kauan ku kiihtyvyyttä riittää, paine laskee kyllä kun kiihtyminenkin loppuu (ikävä kyllä näin lopulta käy). Tuohon paine arvoon en ota kantaa kun en tiedä mikä pitäsi perus paineen olla...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135