Suappi sammui kesken ajon
Re: Suappi sammui kesken ajon
Sori jos aiheen nostaminen häiritsee.
Ajelin Suapin Yppäristä Ouluun ilman nykimisiä. Vikaahan ei varmuudella löytynyt, kun auto toimi koko ajan kun korjaajasetä sitä tutki. Bensasuodatin taisi olla aika vanha ja töhnäiseksi sitä kuvailtiin. Jospa se olisi ollut sitten syynä.
Kiitos sille teiden Saabistille, joka ilmoittautui yv:llä auttamaan jos jään välille
Henkseleitä ei uskalla vielä paukutella, mutta jokainen toimiva kilometri auttaa taas palauttamaan uskoa autoon.
Ajelin Suapin Yppäristä Ouluun ilman nykimisiä. Vikaahan ei varmuudella löytynyt, kun auto toimi koko ajan kun korjaajasetä sitä tutki. Bensasuodatin taisi olla aika vanha ja töhnäiseksi sitä kuvailtiin. Jospa se olisi ollut sitten syynä.
Kiitos sille teiden Saabistille, joka ilmoittautui yv:llä auttamaan jos jään välille
Henkseleitä ei uskalla vielä paukutella, mutta jokainen toimiva kilometri auttaa taas palauttamaan uskoa autoon.
Re: Suappi sammui kesken ajon
No niih. Vähän vajaa 1000km meni Saappi kakomatta. Tänään tuli sitten hinausautolla kotia Ihan samanlainen vika kuin aiemmin tässä ketjussa. Muutama nykäisy ja siihen hyytyi. Kun auto oli kotona ja anntettiin sähköä (starttasin tienposkessa akun tyhjiin), niin kappas, se lähti käyntiin. Kävi hyvin muutamia minuutteja ja sitten alkoi ryntäilemään (prumm, prumm) käynti. Kohta sammui, eikä taaskaan eloa.
Vikakoodeja ei viimeksi antanut, joten tuskin nytkään. Mitähän tuolle nyt osais. Huomenna varmaan käy taas, mutta nyt en lähde sillä mihinkään
Vikakoodeja ei viimeksi antanut, joten tuskin nytkään. Mitähän tuolle nyt osais. Huomenna varmaan käy taas, mutta nyt en lähde sillä mihinkään
Re: Suappi sammui kesken ajon
Muuten aika todennäköinen, mutta eikö tästä pitäisi jäädä vikamuistiin tieto? Pitäisiköhän anturi ottaa ja vaihtaa silti "varalta/valmiiksi", hmm?georgahti kirjoitti:AAA
(kampiAkselin AsentoAnturi)
Re: Suappi sammui kesken ajon
Rähmä.. Herää tietenkin kysymys/ajatus, että "näkikö" se huoltsikan kompuutteri oikeasti kaikkea, mitä Saappi oli tallentanu. Bensansyöttövika on tietty vielä mahdollinen, mutta onko bensapumpulla tapana korjaantua pikku levolla toimiakseen taas 1000km ja sit uusi tiltti. Epäilyttää..Mimmi kirjoitti:Pitäisi, ainakin omassa jäi oikein hienosti.
Re: Suappi sammui kesken ajon
Se oli joku vihreä mokkula liitettynä diagnostiikkapistokkeeseen. Mokkulan jälkeen toisessa päässä oli sitten läppäri, jossa Bosch:in joku softa. Ainakin Bosch siinä näytössä luki.Mimmi kirjoitti:Mikä oli ko. kompuutteri? TECH on ainoa, joka toimii 100% varmuudella.
Sillä ehdittiin lukea vikakoodia silloin eka kerran siinäkin tilanteessa kun auto ei käynnistynyt ja vikoja muka 0. Seuraavana päivänä varsinaisen huoltomiehen saavuttua, auto oli parantanut itsensä, eikä mitään vikaa saatu päälle.
Tämä n. 900km jälkeinen tiltti oli täysi kopio edellisestä, eli eiköhän lie sama vika. Nykii->sammuu->ei käyntiin->lepoa ja lähtee käyntiin, mutta toimii vain minuutteja. Luulen (kokeilenkin), että tänään toimii kauemmin, kun on yön ja päivän levännyt. Ei tuolla silti ajoon tohdi lähteä. Uskottava se on, että siinä on jokin huonosti
Re: Suappi sammui kesken ajon
Ajattelin huomenna kysyä merkkihuollosta, mitä maksaisi ja miten sopisi koodien luku. Tilasin myös valmiiksi paikalliseen varaosapuljuun kampuran anturinkin. Olisihan se kiva tietenkin olla varma asiasta, ennen kuin osia ostelee.Mimmi kirjoitti:Sitten en yhtään ihmettele, jollette saaneet kunnollisia tietoja ulos.
Ei täällä Oulussa olisi ketään yksityispersoonaa, jolla olisi tämä maaginen Tech?
Re: Suappi sammui kesken ajon
Pumppu vaihdettu kesällä, mutta voihan se silti olla viallinen. CE:tä tämä ei sytyttänyt ajossa pätkiessään.georgahti kirjoitti:omassa ex MY00:ssa ei CE syttynyt AAA:sta eikä PA-pumpusta. mutta eipä noissa oireissakaan juuri eroa ollut. mielikuva on, että polttoainepumppu kestää enemmän kuin garretti ja garretti enemmän kuin akselinasentoanturi, joten MUTU:lla heitin tuon anturin. saatan tietysti olla väärässäkin, mutta anturi menee sekin ennemmin tai myöhemmin ja on halvempi vaihtaa kuin pumppu...
edit: juuri lukemani tiedon mukaan tuo PA-pumpun vaihtokin (pumpun hinta mukaanlukien) on myös alle satkun, joten molemmat vaihtoon vaan..!
Re: Suappi sammui kesken ajon
Mulla meni toi asentoanturi viime kesänä ja oireili silleen, että ei lähtenyt lämpösenä käyntiin ja oli ajossa välillä pieniä nykäyksiä! Anturi voi, siis olla osttain viottunut ja sen takia ei anna vikakoodia vaikka auto oireileekin! Mittaa anturin resistanssi kun auto oireilee! Nturi ei sinänsä välitä virran määrästä, koska se on induktiivinen anturi, mutta voi olla vioittunut niin et menee hiukan sekaisin kun lämpiää! Oikea resistanssi on 20 asteen lämpötilassa 860 Ohmia +-90. Mitä lämpösempi anturi on niin sitä korkeammaksi nousee resistanssi! Omassa autossa kun anturi lämpeni, niin ei antanut mitään lukemia!
Saab 9-5 2,3 AT, -98
Re: Suappi sammui kesken ajon
Hellou,
Menin ulos pakkaseen ja käynnistin auton. Oli ajatuksena tarjota sitä merkkiliikkeen vikakoodin lukuun. Auto kävi taas jotain vajaa 10 min ja siihen sammui (parkissa onneksi). Kytkin virrat uudestaan ja huomasin bensapumpun pitävän normaalia matalampaa ääntä. Muutaman kerran (virta päälle-pois-päälle) jälkeen pumppu ei sanonut enää mitään. Avasin takapenkin ja kuuntelin lähempääkin, ei mitään.
Tarjosin sille (oli paremmin käsillä kuin yleismittari) pikaisesti 12V moottorin navoille, eikä yhäkään mitään. Yksi vika lienee nyt ainakin varma. Pitää käydä vielä mittaamassa, antaako auto sille jännitettä.
Pumppu on kieltämättä kuulostanut muutamalla startilla (siinä vaiheessa, kun virrat kytketään) ääntävän jotenkin vaisummin. Luulin sen johtuvan vain siitä, että bensaa on enemmän tankissa ja peittää ääntä.
Sitä kun luulisi, että kun sähkömoottori kerran kyrvähtää, niin se on sitten kans rikki?
Menin ulos pakkaseen ja käynnistin auton. Oli ajatuksena tarjota sitä merkkiliikkeen vikakoodin lukuun. Auto kävi taas jotain vajaa 10 min ja siihen sammui (parkissa onneksi). Kytkin virrat uudestaan ja huomasin bensapumpun pitävän normaalia matalampaa ääntä. Muutaman kerran (virta päälle-pois-päälle) jälkeen pumppu ei sanonut enää mitään. Avasin takapenkin ja kuuntelin lähempääkin, ei mitään.
Tarjosin sille (oli paremmin käsillä kuin yleismittari) pikaisesti 12V moottorin navoille, eikä yhäkään mitään. Yksi vika lienee nyt ainakin varma. Pitää käydä vielä mittaamassa, antaako auto sille jännitettä.
Pumppu on kieltämättä kuulostanut muutamalla startilla (siinä vaiheessa, kun virrat kytketään) ääntävän jotenkin vaisummin. Luulin sen johtuvan vain siitä, että bensaa on enemmän tankissa ja peittää ääntä.
Sitä kun luulisi, että kun sähkömoottori kerran kyrvähtää, niin se on sitten kans rikki?
Re: Suappi sammui kesken ajon
Samansuuntainen ongelma oli viime suvena kaverin Hayabusassa. Saattoi ajosta sammua ja vikakoodi herjasi kampiakselin asentoanturia. Toimiessaan yleismittarilla mitattuna vastusarvo oli "järjellinen", vian päällä ollessa ääretön. Anturin vaihto korjasi ongelman.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Suappi sammui kesken ajon
Kyllähän minä vaihtaisin vaikka molemmat ja ehkä vaihdankin (eikös kampuran anturi kuulu olla varalta peräkontissa ). Nyt vaan ensiavuksi näyttäisi sopivan pumppu. Ah, että se on kiva alkaa lotraamaan kylmässä. Ovet kiinni ja lämmityksessä tarkenisi, mutta taitaa taju ehtiä mennä ennen kuin on vaihdettu. Bensaakin kivasti tankissa (yli puoli tankkia). Toiv ei siihen kaadu.
Jos ehdin, niin mittailen itsekin sitä anturia. Pitäisi vaan koulussakin ehtiä käymään, ainakin pakolliset läsnäolot. Ei vaan jaksaisi keskittyä siihenkään, kun on rikki
Jos ehdin, niin mittailen itsekin sitä anturia. Pitäisi vaan koulussakin ehtiä käymään, ainakin pakolliset läsnäolot. Ei vaan jaksaisi keskittyä siihenkään, kun on rikki
Re: Suappi sammui kesken ajon
Terve,
omassa autossa oli täysin samanlaiset ilmiöt kuten michael67 kertoo.
Vaihdoin anturin ja taas mennään!
omassa autossa oli täysin samanlaiset ilmiöt kuten michael67 kertoo.
Vaihdoin anturin ja taas mennään!
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Re: Suappi sammui kesken ajon
Mene ja tiedä. Taidan nyt kuitenkin vaihtaa pumpun. Se kun ei mm. startatessa kuulostanut hurisevan lainkaan (nyt kun vika oli päällä), eikä reagoinut jännitteeseen. Luulisi olevan ihan selvä homma.
Pelimerkit aika vähissä, niin ketuttaahan se, jos diagnoosi onkin jotenkin virheellinen ja vika anturissa
Pelimerkit aika vähissä, niin ketuttaahan se, jos diagnoosi onkin jotenkin virheellinen ja vika anturissa
Re: Suappi sammui kesken ajon
Asentoanturin yksi tehtävä on maadoittaa bensapumppu!!! Tai itse asiassa pumpun maadoittaa ohjausyksikkö!
Saab 9-5 2,3 AT, -98
Re: Suappi sammui kesken ajon
Pumppu nyt kuitenkin hankittu ja illaksi äheltämään. Saa sitten nähdä, menikö hankinta harakoille.