Eberin ohjelmointia
Eberin ohjelmointia
Lueskelin foorumilta että eberin saa ohjelmoitua techin kautta ettei se joka
starttauksella käynnisty. Kävin paikallisessa Metro-autossa jossa sanottiin
että kojelautaan asennetaan nappi jolla kyseinen toiminto poistuu.
Kysymys kuuluukin jotta onko näin vai onko se ohjelmointi juttu ja kuka sen osaisi
tehdä täällä länsi-suomen läänissä.Auto on 9-5 1,9tid -06.
starttauksella käynnisty. Kävin paikallisessa Metro-autossa jossa sanottiin
että kojelautaan asennetaan nappi jolla kyseinen toiminto poistuu.
Kysymys kuuluukin jotta onko näin vai onko se ohjelmointi juttu ja kuka sen osaisi
tehdä täällä länsi-suomen läänissä.Auto on 9-5 1,9tid -06.
Jylppy
Re: Eberin ohjelmointia
Kiitos Mimmille ohjeista.Vien terveisiä Metrolle ja kerron lopputuloksesta piakkoin.
T:JYLPPY.
T:JYLPPY.
Jylppy
Re: Eberin ohjelmointia
Ei tarvitse olla, riippuu siitä kuka harrastaja sitä Tech'iä käyttää.Mimmi kirjoitti: Jollei merkkiliike onnistu, aja tänne Rajakylään.
(on se muuten kumma, että tavallinen harrastaja osaa merkkiliikettä paremmin Saabin ohjelmoinnin)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Eberin ohjelmointia
PITÄNEE LÄHTEÄ OPTIKOLLE HAKEMAAN SUURENTAVAT KAKKULAT ETTÄ VOI FOORUMIA SEURATAcore2 kirjoitti:Ei tarvitse olla, riippuu siitä kuka harrastaja sitä Tech'iä käyttää.Mimmi kirjoitti: Jollei merkkiliike onnistu, aja tänne Rajakylään.
(on se muuten kumma, että tavallinen harrastaja osaa merkkiliikettä paremmin Saabin ohjelmoinnin)
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Eberin ohjelmointia
Niinpä tai sit käyttää CTRL ja + näppäimiä se tekee noiden kakkuloiden duunin.saabvector kirjoitti: PITÄNEE LÄHTEÄ OPTIKOLLE HAKEMAAN SUURENTAVAT KAKKULAT ETTÄ VOI FOORUMIA SEURATA
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Eberin ohjelmointia
Onkohan WISsissä jotain vikaa tai vaikeaselkosuutta kun merkkiliikkeillä tuntuu olevan hakusessa nuo asetusten muuttamiset / ohjelmoinnit?
Eikö korjaamokäsikirjan kuitenkin ole tarkotus olla sellanen "opus" mistä löytyy tieto mm eri asetusten muuttamiseen? Tai onko noita valikkorakenteita selostettu siellä ollenkaan?
Eikö korjaamokäsikirjan kuitenkin ole tarkotus olla sellanen "opus" mistä löytyy tieto mm eri asetusten muuttamiseen? Tai onko noita valikkorakenteita selostettu siellä ollenkaan?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Eberin ohjelmointia
No niin vastauksia saatiin metro-autolta. Homma onnistuu siellä kun selvitin uudestaan
mitä haluan ja sanoin että foorumilta tulee neuvoja jos ei pelitä.Kiitos vielä Mimmille
neuvoista.
mitä haluan ja sanoin että foorumilta tulee neuvoja jos ei pelitä.Kiitos vielä Mimmille
neuvoista.
Jylppy
Re: Eberin ohjelmointia
- Eberi ohjelmoidaan SIDin ja ACCn valikoista. Vaihtoehtoina on: "vain ajastimella"; "ajastimella ja ulkolämpötilalla" ja "vain ulkolämpötilalla".
Koitin etsiä käsikirjasta ohjeita, mutta en löytäny. Eli olenko sokea, vai missä sivulla neuvotaan mitä nappeja pitää painella?
9-5 1.9TiD -06
Re: Eberin ohjelmointia
Ok. Entäs kun SID:ssä lukee "Heater ON"? Eikö se kerro että Eberi päällä ajossa? Vai mistä sen tietää?Mimmi kirjoitti:Mittariston merkkivalo on ainaostaan VALMIUSTILAN merkkivalo, eli sillä osoitetaan ainostaan mahdollisuus eberin käynnistykselle.
Re: Eberin ohjelmointia
ELi kaksi vaihtoehtoa: 1. Mulla ei koskaan moottorinlämpö nouse +75:een, (moottorin lämpömittari nousee ainakin). 2. Eberi on jotenkin rikki. (koska jos sammutan auton piitkän ajonkin jälkeen, Eberi se tohajaa vielä hetken, eli on valmiusvalon lisäksi käynnissä).
Miksi sitten ajossa, jos ulkolämpö nousee kesken ajon yli +5:n, kaikki merkkivalot ja SID maininta "Heater ON" vaihtuu "Heater OFF" tekstiin?
Miksi sitten ajossa, jos ulkolämpö nousee kesken ajon yli +5:n, kaikki merkkivalot ja SID maininta "Heater ON" vaihtuu "Heater OFF" tekstiin?