330tkm garretti kesti ja sitten mitsu tilalle.Sääliny en oo yhtään tota omaa vaikka kilsoja on jo aika lailla.YKÄ kirjoitti:TD04 kirjoitti:Omassa on kone jauhanu jo 415tkm..Kertaakaan ei vielä avattu eikä avata vaikka öljypumpun pohjasta tuli siivapyörän pultit läpi.Ei vielä edes pölläytä sinistä mutta mustaa senkin edestä
Tottahan se on että karretit hajoo ennen 200000 km
Mutta 200000km ajettua 9-5 saabia pitää viedä kuin VANHUSTA PASKALLE.
Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => toimii :)
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
Sen uskon, mutta että onko kokemusta tuon 200tkm ajetun 9-5:sen koneen rääkkäämisestä. Omalla oli ajettu n.215tkm ja hyvin kesti aeron ahtimella n.1,5bar paineita ja tehoja oli n.2xvakio. Mutta nyt vaihdoin ne T5 männät ja veivit kun oli tarkoitus vaihtaa toinen ahdin.YKÄ kirjoitti:Kyllä minä olen mummoja kuletellu.jyyrä kirjoitti:Onko kokemusta?YKÄ kirjoitti:Mutta 200000km ajettua 9-5 saabia pitää viedä kuin VANHUSTA PASKALLE.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
Miksi sinä vaihdoit ne t5 männät?.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
YKÄ kirjoitti:Miksi sinä vaihdoit ne t5 männät?.
Tuon takia. Tuleehan se koneen kestävyys aina jossain vastaan, mutta turha niitä T7 koneita nyt on alkaa ihan heikoksi haukkumaan. Monet uudet autot ei kestä virittämistä/rääkkäämistä noinkaan hyvin.jyyrä kirjoitti:Mutta nyt vaihdoin ne T5 männät ja veivit kun oli tarkoitus vaihtaa toinen ahdin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
99turbon mosalla on ajettu yli puolmiljoonaa. Se syö öljyä. Arviolta 3dl on laskenut 1500km:llä. Välillä menee litra/tonni, vaihtelee vissiin kaasujalan asennon mukaan. Tuo jo jotenkin ymmärtää, mutta meidän 9-5:n öljynkulutusta en pystynyt sietämään. Ei naurattanut yhtään viimekesänä kun tein koneremppaa 20 vuotta nuorempaan autoon. (99turbon pannu on vuosimallia -84.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
Alkuperäiseen aiheesen palautettuna; auto huollossa tuossa naapurikylässä ja öljyä on nyt kulunut 2 ltr/100 km - muuten pelaa tosi hienosti
Huohotin toimii nyt ok, alustavan diagnoosin mukaan siellä on selkeä öljyvuoto joko öljypohjan tiivisteessä tai jossain muualla siellä päin - huomenna saan tarkempaa tietoa. Jokohan tämä kohta tästä alkaisi olla ajokuntoinen
Huohotin toimii nyt ok, alustavan diagnoosin mukaan siellä on selkeä öljyvuoto joko öljypohjan tiivisteessä tai jossain muualla siellä päin - huomenna saan tarkempaa tietoa. Jokohan tämä kohta tästä alkaisi olla ajokuntoinen
Saab 9-5 2.0t Wagon -01
Saab OG900 2.1 -93
Saab OG900 2.1 -93
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
milinna kirjoitti: auto huollossa tuossa naapurikylässä ja öljyä on nyt kulunut 2 ltr/100 km - muuten pelaa tosi hienosti
äläs ny mulla ei oo menny sillai lainkaa et olisin huomannu , ei vaan virman auto vähän tuossa helsingin reissulla alkoi öljyä vinkumaan lisääkyllähän sinne puol litraa melkein meni, oli tullut huollosta olisikohan johonkin vielä imenyt sen verran. mutta saabbi on pelaillu ihan hyvin tosin turbo lykkää jo öljyä pihalle mutta ei vielä ole tikussa huomannut. täytyneekin muuten tarkistaa ne öljyt ennekuin lähden liikkeelle
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
Sökö öljytikun putken o-rengas osaa lorottaa öljyä sinne huohottimen tienoille hämäävästi. Omassa sekin oli ihan kiveä. Se on siis tuon muovisen suppilon alapäässä, mihin öljytikku menee. Jos vuoto on koneen keulan puolella, niin öljypumpun jalka vuoteli öljyjä tossa omassa. Samoin öljyjäähdyttimen letkut.milinna kirjoitti:Alkuperäiseen aiheesen palautettuna; auto huollossa tuossa naapurikylässä ja öljyä on nyt kulunut 2 ltr/100 km - muuten pelaa tosi hienosti
Huohotin toimii nyt ok, alustavan diagnoosin mukaan siellä on selkeä öljyvuoto joko öljypohjan tiivisteessä tai jossain muualla siellä päin - huomenna saan tarkempaa tietoa. Jokohan tämä kohta tästä alkaisi olla ajokuntoinen
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
Öljyvuoto saatiin kuntoon, tiiviste sökönä. Mutta siinä samalla pyysin kurkkaamaan alta päin ne laakerit ja tarvittaessa vaihtamaan yms. ja kävikin sitten niin että kun uudet laakerit laitettiin paikalleen, kampi jumissa eli ei vieläkään tämä auto armahda....
- lohko kierossa => toinen koneistettuna tilalle
- hiottu kampi tilalle ja uudet laakerit
nyt odottelen sitten että josko tällä viikolla auton saisi.
Summa summarum (sen tiedon perusteella mitä itsellä on)
- kansi koneistettu = ok
- uudet männät T5 ja kammet = ok (ompa nyt sitten nämäkin uutta)
- koneistettu lohko = ok
- hiottu kampi = ok
=> vanhasta koneesta tais jäädä enää juuri huollettu kansi...heh...mutta nyt kait koneen pitäisi olla ok. vesipumppu, ketju ja muut kuluvat vaihdettiin nyt samalla ettei enää tarvi repiä konetta kolmatta kertaa auki.
Tässä kohden pakko todeta, joko mulla on ollut todella maanantai-aamun kappale tai sitten noita koneita ei ole yksinkertaisesti tarkotettu yli 200tkm ajettaviksi. Nyt tosin kone on sitten käytännössä uusi...
Mikäs seuraavaksi hajoaa, syttyboksi enää vaihtamatta...turbokin on sen 40tkm vanha...seuraavaksi varmaan pykälää isompi sitten siihen.
- lohko kierossa => toinen koneistettuna tilalle
- hiottu kampi tilalle ja uudet laakerit
nyt odottelen sitten että josko tällä viikolla auton saisi.
Summa summarum (sen tiedon perusteella mitä itsellä on)
- kansi koneistettu = ok
- uudet männät T5 ja kammet = ok (ompa nyt sitten nämäkin uutta)
- koneistettu lohko = ok
- hiottu kampi = ok
=> vanhasta koneesta tais jäädä enää juuri huollettu kansi...heh...mutta nyt kait koneen pitäisi olla ok. vesipumppu, ketju ja muut kuluvat vaihdettiin nyt samalla ettei enää tarvi repiä konetta kolmatta kertaa auki.
Tässä kohden pakko todeta, joko mulla on ollut todella maanantai-aamun kappale tai sitten noita koneita ei ole yksinkertaisesti tarkotettu yli 200tkm ajettaviksi. Nyt tosin kone on sitten käytännössä uusi...
Mikäs seuraavaksi hajoaa, syttyboksi enää vaihtamatta...turbokin on sen 40tkm vanha...seuraavaksi varmaan pykälää isompi sitten siihen.
Saab 9-5 2.0t Wagon -01
Saab OG900 2.1 -93
Saab OG900 2.1 -93
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => Ja taas jotain :(
seuraavaksi todennäköisei renkaan pultit poikki tai vanne halki ja auto asfaltille alustalleen runko solmuun ja ripustukset paskaks ??
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => toimii :)
Liekö tämä laite vielä kasassa? Eikös yleensä vehkeet ole kunnossa, jos täällä ei kirjoitella ?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 18:16
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => toimii :)
Jossain täällä foorumissa oli kuva, miltä huohotin päivitys näyttää käytännössä. Ei kellään sattuisi olemaan siinä hollilla kun en enää löydä mistään? Pitänee varmistua, että se on tosiaan autossa, eikä vain myyjän huhupuheissa
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => toimii :)
Viimeisin päivitys kai tunnistettavissa öljyntäyttöputkesta lähtevästä paksusta letkusta.KaikkiNimetVarattu kirjoitti:Jossain täällä foorumissa oli kuva, miltä huohotin päivitys näyttää käytännössä. Ei kellään sattuisi olemaan siinä hollilla kun en enää löydä mistään? Pitänee varmistua, että se on tosiaan autossa, eikä vain myyjän huhupuheissa
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Jäätyykö huohotin, leviskö turbo => toimii :)
Vaikkapa tuosta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=501KaikkiNimetVarattu kirjoitti:Jossain täällä foorumissa oli kuva, miltä huohotin päivitys näyttää käytännössä. Ei kellään sattuisi olemaan siinä hollilla kun en enää löydä mistään? Pitänee varmistua, että se on tosiaan autossa, eikä vain myyjän huhupuheissa
Eski