Aero ja tulpat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
gekados
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 20:05

Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja gekados »

04 Aero johon huomenna päivitellään softaa.Autossa käyttiksen mukaiset
stidit NGKPFR6H100.Toimiiko noilla ja jos ei niin mikä olisi suositus?
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Riippuu mihin asti sitä päivitellään.

Yleinen suositus perus virityskäytössä autoosi ja lähes kaikkiin muihinkin bensaturboihin (9000 >=93, NG900, OG9-3, NG9-3, OG9-5) pois lukien 9-3SS/SC/Cab >=03 on NGK BCPR7ES-11. Kovempiin vehkeisiin sitten kasit eli NGK BCR8ES. Raja tais olla jossain ~350 hujakoilla.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

...ja tuo -11 tarkoittaa tuolla jäljessä kärkiväliä, eli 1,1mm, joka kannattaa tarkastaa valmiiksi säädetyistäkin. Omien kokemusten mukaan heittoa ollut pahimmillaan 0,3mm suuntaan taikka toiseen, joka jo tekee oikeasti eroa kulkuun.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja melberi »

Biopower-softalle BCPR7ES-11.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Stage1 ja eteenpäin Aeroon suosittaisin BCPR7ES-11 (tai vastaava 7 lämpöarvon platina jos jostain löytää).

2008 päivityksellä vakitulpat vielä ok.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
gekados
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 20:05

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja gekados »

08 päivitys maltillisella kutittelulla suoritettu.Kelien lämmetessä sitten
uutta tulppaa.Kiitokset asiantuntevista faktoista.Erityiskiitos työn suorittajalle.Näköjään läppärillä voi tehdä muutakin kun tsiigailla pornoa.Ja tärkein pointtihan tässä oli tuo kulutuksen pieneneminen vai miten se nyt meni.
ST1972
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Loka 28, 2010 20:31

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja ST1972 »

Lainaan aihetta,mitä hyötyä tuosta 08 aeron softasta olisi jos sen laittaisi 2000 malliseen aeroon?Tehoa tulee vähän lisää, mutta onko jotain haittapuolia?
1000r
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2009 14:53
Paikkakunta: E-P

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja 1000r »

ST1972 kirjoitti:Lainaan aihetta,mitä hyötyä tuosta 08 aeron softasta olisi jos sen laittaisi 2000 malliseen aeroon?Tehoa tulee vähän lisää, mutta onko jotain haittapuolia?
Liikaa tehoa :D eli ei mitään haittaa
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Aero ja tulpat

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

ST1972 kirjoitti:Lainaan aihetta,mitä hyötyä tuosta 08 aeron softasta olisi jos sen laittaisi 2000 malliseen aeroon?Tehoa tulee vähän lisää, mutta onko jotain haittapuolia?
georgahti kirjoitti:liikaa :?:
Suurin muutos kaasupolkimeen reakointi= ylinopeussakkoja helpompi saada. :D
Itsellä 6 platinat jo edellisessä aerossa hirschin softalla ja hyvin kestivät.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin