Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Hitto kun on kova aerofemmakuume päällä.
Uskaltaako otsikon mukaista Aeroa ostaa noilla kilometreillä ja automaatilla?
Täältä kun juttuja lueskelee, niin sekä koneet että lootat paukkuvat 200tkm jälkeen järjestäin...
Autossa olisi täysi merkkiliikkeen huoltokirja, mutta huolto-ohjelmaakin on täällä haukuttu ala-arvoiseksi.
Onko hyvän näköinen ja tilava auto tosiaan pilattu paskalla moottorilla ja epävarmalla automaattilootalla?
Olisko joku matalaviritteisempi malli kestävämpi? (varmaan, mutta kun on ite vielä siinä iässä ettei pysty )
Auttakaa nyt miestä mäessä
Vaihtoon menisi saman verran ajettu og-kolkki steg3 palikoilla ja alustalla. Petynkö?
Uskaltaako otsikon mukaista Aeroa ostaa noilla kilometreillä ja automaatilla?
Täältä kun juttuja lueskelee, niin sekä koneet että lootat paukkuvat 200tkm jälkeen järjestäin...
Autossa olisi täysi merkkiliikkeen huoltokirja, mutta huolto-ohjelmaakin on täällä haukuttu ala-arvoiseksi.
Onko hyvän näköinen ja tilava auto tosiaan pilattu paskalla moottorilla ja epävarmalla automaattilootalla?
Olisko joku matalaviritteisempi malli kestävämpi? (varmaan, mutta kun on ite vielä siinä iässä ettei pysty )
Auttakaa nyt miestä mäessä
Vaihtoon menisi saman verran ajettu og-kolkki steg3 palikoilla ja alustalla. Petynkö?
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Re: Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Ei tuon ikäisessä pitäisi mitään murhetta enää olla, huohotinongelma on ratkaistu ja tuon ikäiset automaattilaatikotkin toimii jo paremmin kuin alkupään 5-vaihteiset.
Moottoria en siis ainakaan paskaksi haukkuisi, automaatti.. no, parempiakin on nähty mutta koeaja ja jos tykkäät niin ei siinä sitten mitään.
Matalaviritteisempi ei ole kestävämpi vaan huohotinvaiva (pre 2004) vaivasi kyllä yhtälailla kaikkia moottorivaihtoehtoja, melkeinpä Aeroa vähemmän mutupohjalla. Ahdin on myös Aerossa huoleton, vrt. matalaviritteisten huonohko GT17 Garretti.
Et tule pettymään og-kolkista siirtyessä.
Omasta mielestäni 2004-2005 on juuri parhaat mallit joita katselisin jos olisin 9-5 Aeroa ostamassa. Ulkonäkö kohdallaan ("Dame Edna" ei iske) ja ei huohotinvaivaa.
Moottoria en siis ainakaan paskaksi haukkuisi, automaatti.. no, parempiakin on nähty mutta koeaja ja jos tykkäät niin ei siinä sitten mitään.
Matalaviritteisempi ei ole kestävämpi vaan huohotinvaiva (pre 2004) vaivasi kyllä yhtälailla kaikkia moottorivaihtoehtoja, melkeinpä Aeroa vähemmän mutupohjalla. Ahdin on myös Aerossa huoleton, vrt. matalaviritteisten huonohko GT17 Garretti.
Et tule pettymään og-kolkista siirtyessä.
Omasta mielestäni 2004-2005 on juuri parhaat mallit joita katselisin jos olisin 9-5 Aeroa ostamassa. Ulkonäkö kohdallaan ("Dame Edna" ei iske) ja ei huohotinvaivaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Kyllä kaupoille vain jos yksilö miellyttää, ja automaatti. Itsellä ollut kaksi aeroa 02 ja nyt 06, tosin manuaalilla ja en voi moittia, jos tehokasta autoa etsii. Kannattaa päivittää moottorinohjauksen softa uusimpaan versioon, ehdottomasti paras kulutuksen/suorituskyvyn suhde.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
No toi laatikko on varmaakin sama ? kuin kotoa löytyvässä -05 sentronic kolkissakin, että sikäli tuttua kauraa kaikkine "ominaisuuksineen"jcarlson kirjoitti:Ei tuon ikäisessä pitäisi mitään murhetta enää olla, huohotinongelma on ratkaistu ja tuon ikäiset automaattilaatikotkin toimii jo paremmin kuin alkupään 5-vaihteiset.
Moottoria en siis ainakaan paskaksi haukkuisi, automaatti.. no, parempiakin on nähty mutta koeaja ja jos tykkäät niin ei siinä sitten mitään.
Matalaviritteisempi ei ole kestävämpi vaan huohotinvaiva (pre 2004) vaivasi kyllä yhtälailla kaikkia moottorivaihtoehtoja, melkeinpä Aeroa vähemmän mutupohjalla. Ahdin on myös Aerossa huoleton, vrt. matalaviritteisten huonohko GT17 Garretti.
Et tule pettymään og-kolkista siirtyessä.
Omasta mielestäni 2004-2005 on juuri parhaat mallit joita katselisin jos olisin 9-5 Aeroa ostamassa. Ulkonäkö kohdallaan ("Dame Edna" ei iske) ja ei huohotinvaivaa.
Piru, kuume vaan nousee
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Re: Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Neljän 9-5 WA:n kokemuksella voin sanoa, että tuo allekirjoituksen yksilö on paras käyttämäni (muut 2,0t: Vector 185hv, Linear 150hv, Linear 185hv) ja vähäkulutuksisin. Tietysti 2008 aero stage1 softa ja sama varustus voi olla muussakin 2,3:ssa, mutta olipahan muilta osin jo tehtaalla rakenneltu lähes valmiiksi (urheilualusta tuntuu hyvältä noiden vakioiden jälkeen - lisäsin vielä tasonsäädön itse). Viritysaste ei varmaan kestävyyttä huononna, koska montaa sekuntia ei kerrallaan noita ylimääräisiä (siis 150hv:n yliolevia) tehoja pääse Suomessa käyttämään. Vaikka parempia ja ennenkaikkea hienompia automaattilaatikoita saattaa olla olemassa, arki- ja varsinkin kaupunkiajossa tuo on hienosti ja huomaamattomasti hommansa hoitava.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Huomenna piti mennä auto hakemaan, äsken soitti myyjä että meni jo prkl!
Ei kun haku päälle taas...
Ei kun haku päälle taas...
#2610
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
9-3 SS Aero -08
9-5 SC 2.3T (Aero) -08
Re: Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Näin se menee "nopeat syö hitaat"!nfs91 kirjoitti: Huomenna piti mennä auto hakemaan, äsken soitti myyjä että meni jo prkl!
Ei kun haku päälle taas...
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Uskallanko ostaa 9-5 Aero 2005 199tkm sentronic?
Jatketaas tähän, otsake liippaa tarpeeksi lähellä.
Eli täällä on kiikarissa automaatti-Aero vm 2004, jossa mittarissa 240tkm.
Montako kertaa näihin kilometreithin pitäisi olla nuo lootan öljyt vaihdettu? Soittelin myyjälle, niin hyvin täytetty merkkiliikkeen huoltokirja löytyy, mutta noista lootan öljyjen vaihdoista ei erikseen ollut mainintaa. Kuuluko nuo vaihdot siis noihin määräaikaishuoltoihin? Joissain lähteissä se olis 110tkm huolto ja toisaalla oli 130tkm.....
Noilla kilometreillä saa varmasti varautua mahdollisesti jarrujen ja iskarien yms kulutusosien vaihtoon, mutta ei liene mitään hälyttävää, mikäli nuo määräaikaishuollot on tehty....
Oon ymmärtänyt tätä palstaa lukiessa, että tuo vuosimalli olis hyvä versio ja tuo km-lukemakaan ei paha olis tälle koneelle.
Eli täällä on kiikarissa automaatti-Aero vm 2004, jossa mittarissa 240tkm.
Montako kertaa näihin kilometreithin pitäisi olla nuo lootan öljyt vaihdettu? Soittelin myyjälle, niin hyvin täytetty merkkiliikkeen huoltokirja löytyy, mutta noista lootan öljyjen vaihdoista ei erikseen ollut mainintaa. Kuuluko nuo vaihdot siis noihin määräaikaishuoltoihin? Joissain lähteissä se olis 110tkm huolto ja toisaalla oli 130tkm.....
Noilla kilometreillä saa varmasti varautua mahdollisesti jarrujen ja iskarien yms kulutusosien vaihtoon, mutta ei liene mitään hälyttävää, mikäli nuo määräaikaishuollot on tehty....
Oon ymmärtänyt tätä palstaa lukiessa, että tuo vuosimalli olis hyvä versio ja tuo km-lukemakaan ei paha olis tälle koneelle.