Ahdot alhaalla.
Re: Ahdot alhaalla.
Joo. Näin se menee, ahdot asettuu tasolle jolla ilmamassapyynti täyttyy. Jos toteutuma on se mitä pyydetään, homma toimii oikein. Trionic pyrkii aina tiettyyn pyydettyyn vääntöön (ilmamassaan), ei ahtopaineeseen.
Pedaalilla annetaan ilmamassapyyntö ja tämä filtteröidään lukuisten eri karttojen ja rajoittimien läpi mutta loppujen lopuksi ensin läppää avataan tarpeellinen määrä ja tämän jälkeen ohjataan magneettiventtiilillä lisää ahtoja kunnes pyyntö täyttyy. Tämän hoitaa ilmamassakontrollerin säätö. Näin erittäin yksinkertaistettuna.
Pedaalilla annetaan ilmamassapyyntö ja tämä filtteröidään lukuisten eri karttojen ja rajoittimien läpi mutta loppujen lopuksi ensin läppää avataan tarpeellinen määrä ja tämän jälkeen ohjataan magneettiventtiilillä lisää ahtoja kunnes pyyntö täyttyy. Tämän hoitaa ilmamassakontrollerin säätö. Näin erittäin yksinkertaistettuna.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ahdot alhaalla.
Ainiin, paitti tietysti tapaus, jossa viallinen MAF tarjoilee valheellista informaatiota Trionicille. Tällöinhän koko paletti menee täysin sekaisin. Näinkös?
BMW E61 Touring 520d
BMW E39 525iA facelift
BMW E39 525iA facelift
Re: Ahdot alhaalla.
Luonnollisesti, mutta en ole nähnyt vielä ilmamassamittaria joka näyttäisi liikaa vaan aina niinpäin että mittari näyttää liian vähän tai muutenvaan pätkii.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ahdot alhaalla.
Hieman offtopic, mutta oli "hauskaa" katsella ahtomittarin toimintaa kun merkkiliikkeessä oli MY2000 aeroon ilmamassamittari laitettu väärinpäin. Neula siirtyi piitkän matkaa punaiselle ja kaasun painaminen puolenkaasun jälkeen ei tuottanut enää mitään eroa. Vetoja ei kuitenkaan ollut, siinä vaiheessa asia valkeni lopullisesti kun Skoda octavia RS pakeni ylämäkeen ohituksessa, vaikka normaalisti kyseinen auto on "peräedellä vastaantulija" Aikani ihmeteltyä huomasin ilmamassamittarin nuolen osoittavan väärään suuntaan, ja massamittarin kääntö ja avot, johan alkoi vetoja löytymään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ahdot alhaalla.
Ahtojen kanssa täälläkin ongelmia, "läpät seljälleen" polkaistaessa mReg 1085 ja mAir jossain 900 tienoilla. Pakopuolella ei vuotoja, r-letku tulpattu, bypass testattu jne..
Softana 230hp/350Nm 2.0 ja td04 yhdistelmälle. Mistähän sitä vikaa lähtisi etsimään?
Softana 230hp/350Nm 2.0 ja td04 yhdistelmälle. Mistähän sitä vikaa lähtisi etsimään?
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Re: Ahdot alhaalla.
tarkista ekana että läppkotelolta lähtevien letkuje takaiskuvenat on ehjät. Jos ne on kaput niin paineet karkaa ahtimen etupuolelle ja maz paineet jää silloin just johonkin 0.7 bar ja 900mg/Cbazooka kirjoitti:Ahtojen kanssa täälläkin ongelmia, "läpät seljälleen" polkaistaessa mReg 1085 ja mAir jossain 900 tienoilla. Pakopuolella ei vuotoja, r-letku tulpattu, bypass testattu jne..
Softana 230hp/350Nm 2.0 ja td04 yhdistelmälle. Mistähän sitä vikaa lähtisi etsimään?
Re: Ahdot alhaalla.
Paljonko on ahtopaine 900mg/C toteutumalla? Massamittarin rikkinäisyys aiheuttaa matalan ilmamassan. Samoin liian matala peruspaine, tai softassa liian löysä boostcal.regmap. R-letku tulpattaessa niin, että magneettiventtiilin letku on ulkoilmaan vapaasti ja imuputken pää tulpattuna eliminoi vuotavat takaiskuventtiilit kokeiltaessa. Tai sitten tulppaa ja irrottaa sen T-haaraan tulevan evap-systeemin letkun niin että magneettiventtiilin poisto menee suoraan imuputkeen ilman muita liitoksia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ahdot alhaalla.
Sama ongelma ollut aikaisemmillakin softilla, joten tuskin siitä on kysymys. Täytyypä mennä tutkailemaan pellin alta miten se letku taas olikaan tulpattu. Muotoilin tuon viestini ehkä hieman tyhmästi, siis todellisista ahtopaineista mulla ei ole mitään tietoa, kun ei ole mitään mittausvälinettä, tarkoitin siis sitä, että toteutuneet ilmamassat jää kuvatunlaisesti pyydetystä.. Ensimmäinen turbo-autoni, hieman on tekniikka ja termit hakusessa Olin jotenkin ymmärtänyt, että rikkinäisen immun kanssa ahdot pääsee nousemaan liian korkeiksi, vai menikös sekin pieleen?
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Re: Ahdot alhaalla.
Itse itseäni lainaten ja korjaten, tarkoitin siis että ahtoputkistossa ei vuotoja..bazooka kirjoitti: Pakopuolella ei vuotoja,
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Re: Ahdot alhaalla.
Ahtopaineenhan näkee sieltä open sid valikoista, Pinl parametrista.
Tuossa viimoisessa softassa on td04 aeron boostcal.regmap ja mankun R sojottaa ilmakehään ja siihen normaalisti kuuluva letku asianmukaisesti tulpattu 6 mm pultilla.
Mitäs tapahtuikaan jos immun irrottaa johdoista ?
Tuossa viimoisessa softassa on td04 aeron boostcal.regmap ja mankun R sojottaa ilmakehään ja siihen normaalisti kuuluva letku asianmukaisesti tulpattu 6 mm pultilla.
Mitäs tapahtuikaan jos immun irrottaa johdoista ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot alhaalla.
Joo, Pinl luultavasti luokkaa 1700-1800 eli 0,7-0,8 bar tuolla 900mg/C:llä jos IMM on ehjä. Jos selvästi enemmän niin epäilisin massamittarin olevan rikki.
Virisoftan kanssa MAF irti kannattaa olla myös hieman varovainen, koska yleensä niitä limp moden VE karttoja ei ole kovin kummoisesti kalibroitu korkeammilla imusarjan paineilla. Onneksi sentään menee normaalisti pikemminkin aivan ylirikkaalle.
Jos tarkoitit 9-3 Aeron boostcal.regmappia, niin se on muistaakseni hieman löysähkö, mutta uskoisin että voisi riittää tuohon 1085 pyyntiin ainakin jonkinlaisen adaptaation jälkeen jos autossa on HW täysin kunnossa.
Virisoftan kanssa MAF irti kannattaa olla myös hieman varovainen, koska yleensä niitä limp moden VE karttoja ei ole kovin kummoisesti kalibroitu korkeammilla imusarjan paineilla. Onneksi sentään menee normaalisti pikemminkin aivan ylirikkaalle.
Jos tarkoitit 9-3 Aeron boostcal.regmappia, niin se on muistaakseni hieman löysähkö, mutta uskoisin että voisi riittää tuohon 1085 pyyntiin ainakin jonkinlaisen adaptaation jälkeen jos autossa on HW täysin kunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ahdot alhaalla.
Äsken töistä tullessa kävin päästelemässä höyryjä, viimesimmällä vedolla SID kertoili, että mReg 1085, mAir 945 ja Pinl 1886.
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Re: Ahdot alhaalla.
Vaikuttaa rikkinäiseltä ilmamassamittarilta. Putsaus voi joskus auttaa mutta todennäköisesti vain vaihto. Vähintään kokeilisin mahdollisimman pian ehjällä mittarilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ahdot alhaalla.
Putsausta kokeiltu n. pari kuukautta sitten, eli taitaa mennä vaihtoon, voi perk...
Kiitokset diagnoosista.
Kiitokset diagnoosista.
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
- Paikkakunta: Häme
Re: Ahdot alhaalla.
No kohtahan on kaikki kuluva vaihdettu, eli pian pitäisi olla iskussabazooka kirjoitti:eli taitaa mennä vaihtoon, voi perk...
900T16 Classic -93