
Ajelin tänään pidemmän matkaa puhallus kojelaudan suuttimista ja kuskille lämpötila 15C. Kun auto vielä lämpeni, työnsi sisälle liian lämpimän oloista ilmaa (toki täysin ymmärrettävää kun auto ei ole vielä lämmin). Siinä vaiheessa kun auto oli lämmennyt, kuskin oikeanpuoleisesta kojelaudan suuttimesta tuli sopivan lämpöistä ilmaa joka suurinpiirtein toi sen tuntemuksen siitä +15C lämpötilasta, mutta vasemman puoleinen kojelautasuutin puhalsi lähes yhtä kuumaa kuin apumatkustajan suuttimet, joille oli asetettu lämpötila 21C. Eikö molempia kuskin kojelaudan suuttimia pitäisi ohjata sama ilman sekoitusläppä?
Tietysti kun vähän näpräilin sen ilman suuntauksen kanssa niin se läppä juuttui taas yhteen asentoon eikä enää liikkunut, joten piti testit lopetella siihen tältä päivältä. Toivottavasti toimii taas huomenna...
Juu ensimmäinen talvi on, pari kuukautta auto ollut omistuksessa. Nyt aloin tuota ihmettelemään kun tuli tarvetta viileämmälle ilmalle, mitä harvemmin tietty tähän vuodenaikaan tarvitsee. Muutaman kerran aikaisemminkin kyllä olen kiinnittänyt huomiota siihen tunteeseen, että edellisen ng900:sen ilmastointi vaikutti "nopeampitoimisemmalta", ja alemmat tavoitelämpötilat realistisemman tuntuisilta. Missä päin Tamperetta Mika vaikuttaa?Onko sulla aina toiminut samalla tavalla vai onko tämä ensimmäinen talvi femmalla?
Voitais kyllä vertailla toimintaa, koska näytät asuvan myös Tampereella.
t. Mika