Moro!
Onko kuinka vaikea (ja kallis?) urakka asentaa tai asennuttaa 9-5:een saappiin lohkolämmitin?
Vallan sydästä särkee laittaa se käymään kahdenkymmenen asteen pakkasella ilman lämmitystä.
Ekan kerran tämän auton nähdessäni ihmettelin, että miten on mahdollista, ettei siinä ole moottorinlämmitysominaisuutta ollenkaan. Kyse on kuitenkin pohjoismaissa tehdystä autosta...
vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
-89 saab 9000 CD 2.0t
-01 Renault Clio 1.9 Sport
*Kyllä se vaan on nääs semmonen juttu, että hyviä ranskalaisia saa vaan nakkikioskilta. Rellu majailee pajalla TAAS KERRAN!!*
-01 Renault Clio 1.9 Sport
*Kyllä se vaan on nääs semmonen juttu, että hyviä ranskalaisia saa vaan nakkikioskilta. Rellu majailee pajalla TAAS KERRAN!!*
Re: vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
oletko koittanut ETSI-toimintoa, muistaisin että tästä on ollut ennenkin puhetta.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
juurikin siksi kyselin, kun en vanhoista aiheista löytänyt aiheen tiimoilta mitään.
onko kokemuksia asennuksesta ja hinnoista?

onko kokemuksia asennuksesta ja hinnoista?

-89 saab 9000 CD 2.0t
-01 Renault Clio 1.9 Sport
*Kyllä se vaan on nääs semmonen juttu, että hyviä ranskalaisia saa vaan nakkikioskilta. Rellu majailee pajalla TAAS KERRAN!!*
-01 Renault Clio 1.9 Sport
*Kyllä se vaan on nääs semmonen juttu, että hyviä ranskalaisia saa vaan nakkikioskilta. Rellu majailee pajalla TAAS KERRAN!!*
Re: vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
97/98 mallinen 2.0t 9-5, ei lohkoa eikä tunnu yhtään pahalta käynnistää vaikka kilometrejä yli 410 tkm
Taitaa öljyt olla niin hyviä ettei paljon ole kärsinyt. Ainakin katsastuksessa on arvoja kehuttu melkein uuden auton arvoiksi. Kai vähän tiheämpi n. 10tkm vaihto on tärkeämpää kuin lohkolämmitys, jotenkin 15-30 tkm tuntuu aika pitkiltä väleiltä ja pitkän vaihdon öljy on kumminkin kalliimpaakin.
Mukavuuttahan lohko ja sisälämppäri kyllä tuo. Aina joskus tulee sisälämppäriä käyteltyä.

Mukavuuttahan lohko ja sisälämppäri kyllä tuo. Aina joskus tulee sisälämppäriä käyteltyä.
Re: vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
Kirjoitin tänne klubisivuille tammikuussa -05 seuraavan jutun lohkolämmittimen asennuksesta.
Laitoin Calix RE196 lohkolämmittimen 9-5:teen. Tuntuu toimivan. Asentaminen on aika tuskaa, jos lohkossa oleva tulppa on lyöty jo tehtaalla mahdollisimman syvälle.
Tulpan vetämiseksi ulos olisi hyvä olla ulosvetäjä, jos se mahtuu kyseiseen paikkaan (ei kokemusta). Itse otin tulpan pois sopivankokoisella pistepuikolla ja pienellä vasaralla. Pistepuikon kärki oli hiukan pyöristetty. Tulppaa pitää lyödä pistepuikolla oikeanpuoleiselta reunalta (apukuskinpuoli) niin, että tulppa pyörähtää reijässään poikittain ja sen jälkeen pääsee vetämään pihdeillä tulpan pois. Jos tulppaa lyö "väärältäpuolelta", niin se ei mahdukkaan kääntymään, koska sylinterin ulkoseinämä tulee vastaan ja se saattaa kimmahtaa moottorin sisälle niin sanottuun taskuun. Sieltä sen saa ongittua esim. mangneetin avulla reijän kohdalle ja siitä kampeamalla ulos. Ps. perskohtaista kokemusta!!
Lohkolämppärin asennus vaatii myös sinnikkyyttä, koska sen saaminen oikeaan asentoon ei ainakaan Calix kohdalla ollut aivan helppoa.
Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
Laitoin Calix RE196 lohkolämmittimen 9-5:teen. Tuntuu toimivan. Asentaminen on aika tuskaa, jos lohkossa oleva tulppa on lyöty jo tehtaalla mahdollisimman syvälle.
Tulpan vetämiseksi ulos olisi hyvä olla ulosvetäjä, jos se mahtuu kyseiseen paikkaan (ei kokemusta). Itse otin tulpan pois sopivankokoisella pistepuikolla ja pienellä vasaralla. Pistepuikon kärki oli hiukan pyöristetty. Tulppaa pitää lyödä pistepuikolla oikeanpuoleiselta reunalta (apukuskinpuoli) niin, että tulppa pyörähtää reijässään poikittain ja sen jälkeen pääsee vetämään pihdeillä tulpan pois. Jos tulppaa lyö "väärältäpuolelta", niin se ei mahdukkaan kääntymään, koska sylinterin ulkoseinämä tulee vastaan ja se saattaa kimmahtaa moottorin sisälle niin sanottuun taskuun. Sieltä sen saa ongittua esim. mangneetin avulla reijän kohdalle ja siitä kampeamalla ulos. Ps. perskohtaista kokemusta!!
Lohkolämppärin asennus vaatii myös sinnikkyyttä, koska sen saaminen oikeaan asentoon ei ainakaan Calix kohdalla ollut aivan helppoa.
Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
Re: vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
Defan sarjassa tuo sukka + kiinnitys rautalangat kuuluu pakettiin.ijw kirjoitti: Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: vuoden 2001 9-5:n Lohkolämmitin jälkiasennuksena?
Noin 170€ Defan vastus, sisätilanpistoke ja johtosarja motonetistä. Eipä tuo kauhean paha ole laittaa. Tuo vesiprikka saattaa olla aika kettumainen ottaa pois kymmenen vuotta vanhasta autosta, JOS prikan ympärille on tullut pientä ruostetta.
MY06 9-5 Wagon