Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Ks otsikko.
Kiitos.
Kiitos.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Just. GT 17. Ko. turbo on asennettu saabiini ilmeisesti 04.Kuitissa lukee malli 01->. Onko yhtään laadukkaampi kuin vuonna 99 alkuperäisenä autoon asennettu?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Ei, kaikki GT17 on yhtä huonoja.topperharley kirjoitti:Just. GT 17. Ko. turbo on asennettu saabiini ilmeisesti 04.Kuitissa lukee malli 01->. Onko yhtään laadukkaampi kuin vuonna 99 alkuperäisenä autoon asennettu?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Eräs puhallinasiantuntija eräältä turbokorjaamolta kerran kommentoi tuota garretin huonoutta tähän tapaan: "ei se ero nyt niin iso ole mitsun ja garretin välillä, mitsuja vaan on paljon vähemmän ja yleensä ovat paremmin huollettuja, joka tapauksessa ihan samat viat löytyy garretista ja mitsusta mutta niitä garretin puhaltimia vaan hajoaa enemmän koska niitä on enemmän."
Onhan se mitsu varmasti parempi mutta sen kestävyyttä hän ei ylistänyt.
Mielenkiintoinen näkökulma ja saattaahan jutulla jotain perääkin olla, tämä mies kuitenkin on nähnyt puhaltimia melkoisen paljon kun työkseen korjaavat.
Tiedä sitten.
Onhan se mitsu varmasti parempi mutta sen kestävyyttä hän ei ylistänyt.
Mielenkiintoinen näkökulma ja saattaahan jutulla jotain perääkin olla, tämä mies kuitenkin on nähnyt puhaltimia melkoisen paljon kun työkseen korjaavat.
Tiedä sitten.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Asiaa ei voi tuolleen katsoa... on olemassa hyviä ja huonoja garretteja. Tuo 17 kuullu niihin todella huonoihin. Mitsujen kunnosta en ole kokenut enkä kuullut huonoja kokemuksia.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Vaikuttaapa vaan tämäkin asia olevan jossain määrin siitä käytöstä kiinni, kun toisilla tuntuu kestävän ja toisilla ei sitten millään...V-M kirjoitti:on olemassa hyviä ja huonoja garretteja. Tuo 17 kuullu niihin todella huonoihin.
Eikä liene epäilystäkään tuosta käytössä olevien garrettien ja mitsujen välisestä suhdeluvusta, joten kyllä niissä pajalla kuulluissa puheissa ihan vinha perä lienee.
#3418
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Nuo TDO4 on kyllä aika surkeita esityksiä. Toiminta-alue on pieni ja tuottokaan ei hääppönen ole. 2.3l koneen kyljessä TD04:llä on aika vähän tarjottavaa 5000rpm jälkeen.georgahti kirjoitti:aioin kommentoida samoin, mutta huomasin jonkun ehtineen ensin.V-M kirjoitti:Ei, kaikki GT17 on yhtä huonoja.topperharley kirjoitti:Just. GT 17. Ko. turbo on asennettu saabiini ilmeisesti 04.Kuitissa lukee malli 01->. Onko yhtään laadukkaampi kuin vuonna 99 alkuperäisenä autoon asennettu?
V-M
MUTTA lisään, että td04 tilalle ja softa vaihtoon, niin saat istasi sellaisen, kuin sen olisi tehtaalta lähtiessään PITÄNYT olla. ainakaan VAASAa pitemmälle ei tarvi ajella. "pohjois"suomen muista IO-holisteista ei ole tietoa minulla..
Oikeasti toimiva ratkaisu on nykyaikainen twin-scroll ahdin riittävän virtaavalla pakopesällä. Harmi vaan että tätä ei tehtaalla saatu näihin vehkeisiin toteutettua, vaan pitäydyttiin 80-luvun tekniikassa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Onko molempia käytetty femmoissa ja missä vuosimalleissa vaihtui jos kumpaakin käytettiin? =Pitääkö olla huolissaan oman mobiilin ahtimen elämänlangan päättymisestä.9-5T kirjoitti:Garret GT17:sta oli joskus tekovikoja mutta GT1752 on kestänyt asiallisesti,
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Mitä tuon 52 merkinnän myötä on ahtimesta muutettu, että se on saatu kestävämmäksi? Mikä oli se heikko kohta vanhemman mallisessa gt17 joka pilasi garretin maineen turbovalmistajana?
Ahdonvoimaa
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Missä malleissa tuota GT17 (5955703) mallia on käytetty? Sopiiko 9-5 2.3l ?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Kaikissa ysivitosen pikku t malleissa ja kolkin T7 pikku t malleissa.
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
en tiä mutta kattokaas ku suurin osa käyttää tätä kulkinetta vain paikasta A paikaan B liikumiseen ja haluua tehäsen haluamallaan tavalla... ei siinä joku kuulalaakeri hyrrä tai joku pottu paljoo kiinnosta. Nuo 17 palvelee sitä 90% käyttäjäkuntaa ihan ok.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Mikä ahdin v.osa.nro 5955703?
Omaa kokemusta ei 2.3l + td04 ole, mutta 2.0 moottorissa en sanoisi toiminta-aluetta mitenkään kovin pieneksi. 2500-5500rpm vetää iloisesti. Ja tuotosta.. Riippuu täysin mitä rataraaceria olet tekemässä. Ahtojen ollessa 1,45bar loppuu kyllä tämän lukottoman etuvedon ominaisuudet kesken ennen ahtimen tuoton loppumista.JouniCSE kirjoitti:Nuo TDO4 on kyllä aika surkeita esityksiä. Toiminta-alue on pieni ja tuottokaan ei hääppönen ole. 2.3l koneen kyljessä TD04:llä on aika vähän tarjottavaa 5000rpm jälkeen.
Oikeasti toimiva ratkaisu on nykyaikainen twin-scroll ahdin riittävän virtaavalla pakopesällä. Harmi vaan että tätä ei tehtaalla saatu näihin vehkeisiin toteutettua, vaan pitäydyttiin 80-luvun tekniikassa.
T7 vm. 2001 9-3