Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

mienkoiv kirjoitti:eli aikas äskettäin on tuollasta "hikoilua" ilmestynyt (n. kk)...

-vakavaa?
-mitä toimenpiteitä?

kannentiivistekö tuossa aloittaa porsimisensa...
öljyt ok, ei ihmeempää hävikkiä...

Defan asennuksesta voisi kyllä kympin antaa ...


http://www.flickr.com/photos/57491017@N06/5290538227/
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

sepe43 kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:eli aikas äskettäin on tuollasta "hikoilua" ilmestynyt (n. kk)...

-vakavaa?
-mitä toimenpiteitä?

kannentiivistekö tuossa aloittaa porsimisensa...
öljyt ok, ei ihmeempää hävikkiä...

Defan asennuksesta voisi kyllä kympin antaa ...


http://www.flickr.com/photos/57491017@N06/5290538227/
sepelle taas 8 quottaamisesta...mikä tuossa defassa pistää silmikkoon?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

mienkoiv kirjoitti:
sepe43 kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:eli aikas äskettäin on tuollasta "hikoilua" ilmestynyt (n. kk)...

-vakavaa?
-mitä toimenpiteitä?

kannentiivistekö tuossa aloittaa porsimisensa...
öljyt ok, ei ihmeempää hävikkiä...

Defan asennuksesta voisi kyllä kympin antaa ...


http://www.flickr.com/photos/57491017@N06/5290538227/
sepelle taas 8 quottaamisesta...mikä tuossa defassa pistää silmikkoon?
No sanotaan että kun on muutaman tuhat lämppäriä ja sisähaaraa asentanut niin en suosi tuota "oikotietä onneen" asennusta ... Ja nippusiteitä on myös keksitty jo aikaa sitten ...
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

On aika öljyisen näköinen tuo bypassin liitos tuolla imuputkessa , ettei vaan olis (ollut) huohotin jäässä :?:
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

[/quote]
No sanotaan että kun on muutaman tuhat lämppäriä ja sisähaaraa asentanut niin en suosi tuota "oikotietä onneen" asennusta ... Ja nippusiteitä on myös keksitty jo aikaa sitten ...[/quote]

OK, no 3,5v tuo ontossa ollut noin ja hyvin pelannut..30€ otti pajaukko, ilmeisesti hinnantasoista työtäkin :lol: mutta itselle passaa että toimii, eikä aiheuta välitöntä hengenvaaraa ihmiselle...
totta että osaavampi ja viitsivämpi asentaja tuon osaa siistimmin tehdä

voisitko tarkentaa tuota "oikotietä onneen"..mitä tuossa on sutta...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Mimmi kirjoitti:Tuo nimenomaan ei ole turvalinen asennus, koska johtoja ei ole kiinnitetty mihinkään, haarapala ei ole kiinnitetty mihinkään ja irrotessaan johdot ottavat (pahimmasa tapauksessa) kuumaan ahtimeen/pakosarjaan/pakoputkeen sulaen ja aiheuttaen mahdollisesti joko oikosulun tai auton korin tulevan jänitteiseksi.
OK, pitääpä nippusiteillä hieman...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Karmea paikka lämmittimen johdolle, siirrä ihmeessä muualta kulkemaan koko johtonippu, pakosarjan lämpöpelti yksi kuumimpia paikkoja konetilassa. Kannattaa lukea mistä defa esim suosittelee vedettäväksi, vastikään kyselty lohkarin asennusohjeita. Ei anna hyvää kuvaa asennuspaikan ammattitaidosta. Konetila kannatta pestä sopivin väliajoin, siitä on paljon etuja, mutta jos ei ole perehtynyt asiaan, kannattaa pesettää ko firmoissa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

joukolainen kirjoitti:Karmea paikka lämmittimen johdolle, siirrä ihmeessä muualta kulkemaan koko johtonippu, pakosarjan lämpöpelti yksi kuumimpia paikkoja konetilassa. Kannattaa lukea mistä defa esim suosittelee vedettäväksi, vastikään kyselty lohkarin asennusohjeita. Ei anna hyvää kuvaa asennuspaikan ammattitaidosta. Konetila kannatta pestä sopivin väliajoin, siitä on paljon etuja, mutta jos ei ole perehtynyt asiaan, kannattaa pesettää ko firmoissa.
oukidouki...
mitäs etuja tuosta pesusta on, muutakuin, että ilkee tänne kuvia laitella :P
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

saisko tähän nyt "rautalanka" -mallia olevat ohjeet venakopan tiivisteen vaihdosta...
direct ignition hässäkkä pois ja sieltäkö jo kannen ruuvit/pultit näkyy...kiristysjärjestys ja -momentti on tiedossa...

ainiin: hylsyn koko vielä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja A.L. »

mienkoiv kirjoitti:saisko tähän nyt "rautalanka" -mallia olevat ohjeet venakopan tiivisteen vaihdosta...
direct ignition hässäkkä pois ja sieltäkö jo kannen ruuvit/pultit näkyy...kiristysjärjestys ja -momentti on tiedossa...

ainiin: hylsyn koko vielä
Yhtäkään en ole ysiviitoseen vaihtanut, mutta kasetti pois ja venakopan kansi irti. Ja sehän on torx-päisillä pulteilla kiinni.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

A.L. kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:saisko tähän nyt "rautalanka" -mallia olevat ohjeet venakopan tiivisteen vaihdosta...
direct ignition hässäkkä pois ja sieltäkö jo kannen ruuvit/pultit näkyy...kiristysjärjestys ja -momentti on tiedossa...

ainiin: hylsyn koko vielä
Yhtäkään en ole ysiviitoseen vaihtanut, mutta kasetti pois ja venakopan kansi irti. Ja sehän on torx-päisillä pulteilla kiinni.
joo, näin oon ymmärtäny..tossa vaan tokassa viestissä olevassa linkin kuvassa on niin perkeleesti noita ruuveja, kai ne kaikki tuolla kannen alla on...onkohan osa noista kassun kiinnityspultteja..
vieläkun joku muistais kannan koon, kävis huomenna hakemassa ja niksnaks paikalleen...

tartteeko nyt tohon muuten mitään liimoja, tuo yläkannen tiiviste arveluttaa, miten se pysyy kun kääntää sitä paikalleen...käykö mikä vaan kontaktiliima...
tosin tiiviste on orkkis ja joku jo mainitsikin sen hyvin pysyvän...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

9-5T kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:käykö mikä vaan kontaktiliima...
tosin tiiviste on orkkis ja joku jo mainitsikin sen hyvin pysyvän...
Saab suositteli joskus ainakin bostikkia mutta loctaitilla olen ainakin viimeiset 10v liimannut orkistiivisteet eikä ole vielä vuotanut.
lokkitiittia itelläkin..saabi kelvata...satutko muistamaan vielä torxin koon?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

[/quote]
Ehkä 30 mut sen näkee kun vilkaisee ruuvin kantaa. Helpompaa opetella katsomaan kannasta kuin opetella ulkoa.
Osta kunnon torx meisselisarja kun Saabin omistat.
Samalla kun avaat kopan puhdista 2 käyrää putkeä kopasta. Jos ihan kovettuneet pillillä kuumaksi tai muuten pätkä letkua kiinni joka täyteen jarrucleaneria ja sitten paineilmaa.
Kuvasta ei näy mutta jos virranjakajan/alipainepumpun tulpasta vuotaa laita siihenkin uusi tiiviste, kuvassa kopan etureunan oikea pää mutta oikeasti koneen takana kulma venakopasta joka on auton vasemmalla reunalla lähellä akkua.[/quote]


kiitti neuvoista...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

mienkoiv kirjoitti:
Ehkä 30 mut sen näkee kun vilkaisee ruuvin kantaa. Helpompaa opetella katsomaan kannasta kuin opetella ulkoa.
Osta kunnon torx meisselisarja kun Saabin omistat.
Samalla kun avaat kopan puhdista 2 käyrää putkeä kopasta. Jos ihan kovettuneet pillillä kuumaksi tai muuten pätkä letkua kiinni joka täyteen jarrucleaneria ja sitten paineilmaa.
Kuvasta ei näy mutta jos virranjakajan/alipainepumpun tulpasta vuotaa laita siihenkin uusi tiiviste, kuvassa kopan etureunan oikea pää mutta oikeasti koneen takana kulma venakopasta joka on auton vasemmalla reunalla lähellä akkua.[/quote]


kiitti neuvoista...[/quote]
Se plommi missä kuuluis olla virranjakaja on kiinni reikäpää torxilla. Näin ainakin mulla
Näkee sitten kun venttiilikoppa on pois..
Tuleeko siihen plommille joku oma tiiviste? itte pistin tiivisteliimaa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*

Viesti Kirjoittaja Termos »

Laita samalla siihen sytkäkasettiin 4 kipaletta kunnollisia, mieluusti oikealla kannalla ja kierteillä varustettuja ruuveja.
Näytti kuvassa sytkäkasetti kyläsepän asentamalta, alasimen vierestä noukittu ruuveja ja pajavasaralla paikoilleen. Yhtä uupuu siltikin :mrgreen:

Ja tarkista tuo bypassilta imukärsään menevän alumiiniputken tiiviys, ei oikein normaalilta näytä siihen iskostunut möhnäkertymä 8O
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin