mienkoiv kirjoitti:eli aikas äskettäin on tuollasta "hikoilua" ilmestynyt (n. kk)...
-vakavaa?
-mitä toimenpiteitä?
kannentiivistekö tuossa aloittaa porsimisensa...
öljyt ok, ei ihmeempää hävikkiä...
Defan asennuksesta voisi kyllä kympin antaa ...
http://www.flickr.com/photos/57491017@N06/5290538227/
Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
sepelle taas 8 quottaamisesta...mikä tuossa defassa pistää silmikkoon?sepe43 kirjoitti:mienkoiv kirjoitti:eli aikas äskettäin on tuollasta "hikoilua" ilmestynyt (n. kk)...
-vakavaa?
-mitä toimenpiteitä?
kannentiivistekö tuossa aloittaa porsimisensa...
öljyt ok, ei ihmeempää hävikkiä...
Defan asennuksesta voisi kyllä kympin antaa ...
http://www.flickr.com/photos/57491017@N06/5290538227/
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
No sanotaan että kun on muutaman tuhat lämppäriä ja sisähaaraa asentanut niin en suosi tuota "oikotietä onneen" asennusta ... Ja nippusiteitä on myös keksitty jo aikaa sitten ...mienkoiv kirjoitti:sepelle taas 8 quottaamisesta...mikä tuossa defassa pistää silmikkoon?sepe43 kirjoitti:mienkoiv kirjoitti:eli aikas äskettäin on tuollasta "hikoilua" ilmestynyt (n. kk)...
-vakavaa?
-mitä toimenpiteitä?
kannentiivistekö tuossa aloittaa porsimisensa...
öljyt ok, ei ihmeempää hävikkiä...
Defan asennuksesta voisi kyllä kympin antaa ...
http://www.flickr.com/photos/57491017@N06/5290538227/
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
On aika öljyisen näköinen tuo bypassin liitos tuolla imuputkessa , ettei vaan olis (ollut) huohotin jäässä
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
[/quote]
No sanotaan että kun on muutaman tuhat lämppäriä ja sisähaaraa asentanut niin en suosi tuota "oikotietä onneen" asennusta ... Ja nippusiteitä on myös keksitty jo aikaa sitten ...[/quote]
OK, no 3,5v tuo ontossa ollut noin ja hyvin pelannut..30€ otti pajaukko, ilmeisesti hinnantasoista työtäkin mutta itselle passaa että toimii, eikä aiheuta välitöntä hengenvaaraa ihmiselle...
totta että osaavampi ja viitsivämpi asentaja tuon osaa siistimmin tehdä
voisitko tarkentaa tuota "oikotietä onneen"..mitä tuossa on sutta...
No sanotaan että kun on muutaman tuhat lämppäriä ja sisähaaraa asentanut niin en suosi tuota "oikotietä onneen" asennusta ... Ja nippusiteitä on myös keksitty jo aikaa sitten ...[/quote]
OK, no 3,5v tuo ontossa ollut noin ja hyvin pelannut..30€ otti pajaukko, ilmeisesti hinnantasoista työtäkin mutta itselle passaa että toimii, eikä aiheuta välitöntä hengenvaaraa ihmiselle...
totta että osaavampi ja viitsivämpi asentaja tuon osaa siistimmin tehdä
voisitko tarkentaa tuota "oikotietä onneen"..mitä tuossa on sutta...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
OK, pitääpä nippusiteillä hieman...Mimmi kirjoitti:Tuo nimenomaan ei ole turvalinen asennus, koska johtoja ei ole kiinnitetty mihinkään, haarapala ei ole kiinnitetty mihinkään ja irrotessaan johdot ottavat (pahimmasa tapauksessa) kuumaan ahtimeen/pakosarjaan/pakoputkeen sulaen ja aiheuttaen mahdollisesti joko oikosulun tai auton korin tulevan jänitteiseksi.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
Karmea paikka lämmittimen johdolle, siirrä ihmeessä muualta kulkemaan koko johtonippu, pakosarjan lämpöpelti yksi kuumimpia paikkoja konetilassa. Kannattaa lukea mistä defa esim suosittelee vedettäväksi, vastikään kyselty lohkarin asennusohjeita. Ei anna hyvää kuvaa asennuspaikan ammattitaidosta. Konetila kannatta pestä sopivin väliajoin, siitä on paljon etuja, mutta jos ei ole perehtynyt asiaan, kannattaa pesettää ko firmoissa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
oukidouki...joukolainen kirjoitti:Karmea paikka lämmittimen johdolle, siirrä ihmeessä muualta kulkemaan koko johtonippu, pakosarjan lämpöpelti yksi kuumimpia paikkoja konetilassa. Kannattaa lukea mistä defa esim suosittelee vedettäväksi, vastikään kyselty lohkarin asennusohjeita. Ei anna hyvää kuvaa asennuspaikan ammattitaidosta. Konetila kannatta pestä sopivin väliajoin, siitä on paljon etuja, mutta jos ei ole perehtynyt asiaan, kannattaa pesettää ko firmoissa.
mitäs etuja tuosta pesusta on, muutakuin, että ilkee tänne kuvia laitella
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
saisko tähän nyt "rautalanka" -mallia olevat ohjeet venakopan tiivisteen vaihdosta...
direct ignition hässäkkä pois ja sieltäkö jo kannen ruuvit/pultit näkyy...kiristysjärjestys ja -momentti on tiedossa...
ainiin: hylsyn koko vielä
direct ignition hässäkkä pois ja sieltäkö jo kannen ruuvit/pultit näkyy...kiristysjärjestys ja -momentti on tiedossa...
ainiin: hylsyn koko vielä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
Yhtäkään en ole ysiviitoseen vaihtanut, mutta kasetti pois ja venakopan kansi irti. Ja sehän on torx-päisillä pulteilla kiinni.mienkoiv kirjoitti:saisko tähän nyt "rautalanka" -mallia olevat ohjeet venakopan tiivisteen vaihdosta...
direct ignition hässäkkä pois ja sieltäkö jo kannen ruuvit/pultit näkyy...kiristysjärjestys ja -momentti on tiedossa...
ainiin: hylsyn koko vielä
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
joo, näin oon ymmärtäny..tossa vaan tokassa viestissä olevassa linkin kuvassa on niin perkeleesti noita ruuveja, kai ne kaikki tuolla kannen alla on...onkohan osa noista kassun kiinnityspultteja..A.L. kirjoitti:Yhtäkään en ole ysiviitoseen vaihtanut, mutta kasetti pois ja venakopan kansi irti. Ja sehän on torx-päisillä pulteilla kiinni.mienkoiv kirjoitti:saisko tähän nyt "rautalanka" -mallia olevat ohjeet venakopan tiivisteen vaihdosta...
direct ignition hässäkkä pois ja sieltäkö jo kannen ruuvit/pultit näkyy...kiristysjärjestys ja -momentti on tiedossa...
ainiin: hylsyn koko vielä
vieläkun joku muistais kannan koon, kävis huomenna hakemassa ja niksnaks paikalleen...
tartteeko nyt tohon muuten mitään liimoja, tuo yläkannen tiiviste arveluttaa, miten se pysyy kun kääntää sitä paikalleen...käykö mikä vaan kontaktiliima...
tosin tiiviste on orkkis ja joku jo mainitsikin sen hyvin pysyvän...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
lokkitiittia itelläkin..saabi kelvata...satutko muistamaan vielä torxin koon?9-5T kirjoitti:Saab suositteli joskus ainakin bostikkia mutta loctaitilla olen ainakin viimeiset 10v liimannut orkistiivisteet eikä ole vielä vuotanut.mienkoiv kirjoitti:käykö mikä vaan kontaktiliima...
tosin tiiviste on orkkis ja joku jo mainitsikin sen hyvin pysyvän...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
[/quote]
Ehkä 30 mut sen näkee kun vilkaisee ruuvin kantaa. Helpompaa opetella katsomaan kannasta kuin opetella ulkoa.
Osta kunnon torx meisselisarja kun Saabin omistat.
Samalla kun avaat kopan puhdista 2 käyrää putkeä kopasta. Jos ihan kovettuneet pillillä kuumaksi tai muuten pätkä letkua kiinni joka täyteen jarrucleaneria ja sitten paineilmaa.
Kuvasta ei näy mutta jos virranjakajan/alipainepumpun tulpasta vuotaa laita siihenkin uusi tiiviste, kuvassa kopan etureunan oikea pää mutta oikeasti koneen takana kulma venakopasta joka on auton vasemmalla reunalla lähellä akkua.[/quote]
kiitti neuvoista...
Ehkä 30 mut sen näkee kun vilkaisee ruuvin kantaa. Helpompaa opetella katsomaan kannasta kuin opetella ulkoa.
Osta kunnon torx meisselisarja kun Saabin omistat.
Samalla kun avaat kopan puhdista 2 käyrää putkeä kopasta. Jos ihan kovettuneet pillillä kuumaksi tai muuten pätkä letkua kiinni joka täyteen jarrucleaneria ja sitten paineilmaa.
Kuvasta ei näy mutta jos virranjakajan/alipainepumpun tulpasta vuotaa laita siihenkin uusi tiiviste, kuvassa kopan etureunan oikea pää mutta oikeasti koneen takana kulma venakopasta joka on auton vasemmalla reunalla lähellä akkua.[/quote]
kiitti neuvoista...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
Ehkä 30 mut sen näkee kun vilkaisee ruuvin kantaa. Helpompaa opetella katsomaan kannasta kuin opetella ulkoa.mienkoiv kirjoitti:
Osta kunnon torx meisselisarja kun Saabin omistat.
Samalla kun avaat kopan puhdista 2 käyrää putkeä kopasta. Jos ihan kovettuneet pillillä kuumaksi tai muuten pätkä letkua kiinni joka täyteen jarrucleaneria ja sitten paineilmaa.
Kuvasta ei näy mutta jos virranjakajan/alipainepumpun tulpasta vuotaa laita siihenkin uusi tiiviste, kuvassa kopan etureunan oikea pää mutta oikeasti koneen takana kulma venakopasta joka on auton vasemmalla reunalla lähellä akkua.[/quote]
kiitti neuvoista...[/quote]
Se plommi missä kuuluis olla virranjakaja on kiinni reikäpää torxilla. Näin ainakin mulla
Näkee sitten kun venttiilikoppa on pois..
Tuleeko siihen plommille joku oma tiiviste? itte pistin tiivisteliimaa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Mitä tapahtuu *kuva moottorista*
Laita samalla siihen sytkäkasettiin 4 kipaletta kunnollisia, mieluusti oikealla kannalla ja kierteillä varustettuja ruuveja.
Näytti kuvassa sytkäkasetti kyläsepän asentamalta, alasimen vierestä noukittu ruuveja ja pajavasaralla paikoilleen. Yhtä uupuu siltikin
Ja tarkista tuo bypassilta imukärsään menevän alumiiniputken tiiviys, ei oikein normaalilta näytä siihen iskostunut möhnäkertymä
Näytti kuvassa sytkäkasetti kyläsepän asentamalta, alasimen vierestä noukittu ruuveja ja pajavasaralla paikoilleen. Yhtä uupuu siltikin
Ja tarkista tuo bypassilta imukärsään menevän alumiiniputken tiiviys, ei oikein normaalilta näytä siihen iskostunut möhnäkertymä
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen