Olen jo aikaisemmin asiaa kysellyt. Nyt sain kuitenkin aikaiseksi aukaista turbon etuosa. Siis se kukon kaula vai miksi sitä nyt kutsutaankin. Akselissa ei ollut kumpaankaan suuntaan klappia. Hiukan näkyi öljyä siinä siipirattaan edessä.
En oikein pääse kärryille siitä moottorista minkä vuoksi se savuttaa. Turbo on suhteellisen uusi, huohotinpäivitys on tehty. Voiko esim. kannen tiiviste, tai venttiilien tiivisteet aiheuttaa savua?
Savu on aika sinistä nyt, mutta häviää lähes täysin, kun olen ajanut vähän matkaa. Pysäytän usein auton ja tarkistan tyhjäkäynnillä, jos silloin savutta, mutta ei...
Kovasti olisin kiitollinen hyvistä neuvoista.
Savutusta kylmästartin yhteydessä aamuisin
-
- "Tuplakaasari"
-
- "Hölösuu"
Re: Savutusta kylmästartin yhteydessä aamuisin
minkälaista ajoa sulle kertyy? ja tosiaan voihan tuo huohotinpäivityskin jäätyä. ei se ole mikään mahdottomuus. meinasin kirjoittaa jos olisi väärin asennettu mutta sitä ei nyt periaatteessa saa väärin laitettua..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Jos nestettä ja öljyä ei kulu,ei kannata olla huolissaan savuista kovalla pakkasella.saabistiruotsi kirjoitti:Olen jo aikaisemmin asiaa kysellyt. Nyt sain kuitenkin aikaiseksi aukaista turbon etuosa. Siis se kukon kaula vai miksi sitä nyt kutsutaankin. Akselissa ei ollut kumpaankaan suuntaan klappia. Hiukan näkyi öljyä siinä siipirattaan edessä.
En oikein pääse kärryille siitä moottorista minkä vuoksi se savuttaa. Turbo on suhteellisen uusi, huohotinpäivitys on tehty. Voiko esim. kannen tiiviste, tai venttiilien tiivisteet aiheuttaa savua?
Savu on aika sinistä nyt, mutta häviää lähes täysin, kun olen ajanut vähän matkaa. Pysäytän usein auton ja tarkistan tyhjäkäynnillä, jos silloin savutta, mutta ei...
Mitä itellä kokemusta Turbo Saabeista on aina puskenut reippasti savua(lue: vesihöyryä) pakkasilla kylmällä moottorilla alkuun ajoon lähtiessä!

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Hölösuu"
Lukemani perusteella väittäisin, että jotain nestettä häviääsaabistiruotsi kirjoitti: Savu on aika sinistä nyt, mutta häviää lähes täysin, kun olen ajanut vähän matkaa. Pysäytän usein auton ja tarkistan tyhjäkäynnillä, jos silloin savutta, mutta ei...

Oletko seurannut öljynkulutusta?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Tuplakaasari"
Moi, kiitos vastauksesta. Niin ehkä siinä hiukan laskenut öljyn pinta (n.2000 km), mutta en osaa sanoa ihan tarkkaan. Näyttäisi olevan piirun alle ylärajan. Oljyt ovat GM-öljyjä Saabille luokiteltu. Täytynee kai ottaa turbon pakokaasun puoleinenkin pää irti ja katso sen tila.