Mikä mahtaa olla vialla tai mikä aiheuttaa ikävä räminän oikealle puolelle eteen konepellin alle kun kierroksia on 1000-1300...sitten se ääni vain katoaa kun kierroksia on 2000??
Tietäiskö joku viisas saabbi friikki tohon vastauksen? Alkaa jo nyppiä tuo ääni/räminä kun jo vuoden kuunnellut sitä! niin ja mittarissa nyt 160 000km
Tarkista muovinen imuilmaputken kiinnitys. Tarkoitan ilmaputkea, joka on turbon jälkeen
auton pituussuuntaisesti. Putki on kiinnitetty taivutettuun lattarautaan, joka on kannessa kiinni. Lattaraudan ja imuputken kiinnitys on huono, mikä aiheutti kyseisen äänen autossani. Lisäki muutin huohottimen asennusta. Poistin letkun, joka menee venttilikopasta imulinjaan. Asensin tähän T-liittimen josta toinen haara menee niin kuin aikaiemminkin imulinjaan ja toiseen haaraan asensin 20mm letkun, joka menee oikeann etukulaan. Letkun päähän asensin noin 0,7 litran paineakun (pullon ). Huohottimesta tuleva ilmavirtaus on senverran sykkivää, että se sekoitti ilmavirtausta ennen turboa tyhjäkäyntialueella ja vähän myös isommilla kierroksilla. Sykkivä imuilma aiheutti moottorin huomattavaa tärinää/värähtelyä. Tämän toimenpiteen jälkeen käynti rauhoittui kuin olisi kääntänyt katkaisijaa.
KIITOS VINKISTÄ! Lattarauta oli painunut alaspäin ja väärä asento aiheutti räminän tietyssä kierrosnopeudesta. Vika korjaantui lattaraudan vääntämisellä niin että putki tulee ylöspäin samalla. Nyt ei kuulu kuin normaali diisselin jyrinä.
KIITTI PALJON.