Voimakas nykäisy

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Voimakas nykäisy

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti:
Eski kirjoitti: Tuo CRC:n bräkleen on juuri sitä mitä tarkoitin.

Eski
Tuo sopii minusta paremmin kainaloon kuin puhdistukseen.
Jaa, minä en ole huomannut noissa jarrukliinereissä mitään eroa ja niitä tulee käytettyä harrastushommissa aika paljon. Yleensä ostan halvinta ja tuo CRC:n bräkleen on yleensä edullisempaa kuin Wurthin. Tosin viime kesänä löysin KL-varaosista jotain saksalaista jarrukliineriä 600ml pullo 3,50e. En ole tosin kokeillut sitäkään kainaloon, mutta saattaa toimia sielläkin yhtä hyvin kuin tuo CRC:n tuote :D

Eski
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Voimakas nykäisy

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Sabanisti kirjoitti:Hmm lueskelin tuolta kolkkiosastolta tuosta Amulista niin kaikilla näytti olevan miinuksella mulla näytti yli 500 ja nakuja tuntuu keräävän melko paljon kohtuu rauhallisellakin ajolla (ellei eukko poleta tuolla pitkin raittia)..Että oisko immuvikaa tiedossa
Edittiä: mikä ois semmonen hyvä tökötti millä ton immun vois putsata?
Itssekin koitin putsausta, muttei ollut apua. Ahdot vaihteli täälläkin, mutta Immun vaihdolla asettui. (ja sitä enne DI, tulpat, mankkuvena ja R-letkun tulppaus)

Itsellä Amul oli useimmiten kohillaan, joskus plussan puolella. Mutta nakuja keräs ku polkas hieman. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=102354
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Voimakas nykäisy

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

NoNI kirjoitti:
Sabanisti kirjoitti:Hmm lueskelin tuolta kolkkiosastolta tuosta Amulista niin kaikilla näytti olevan miinuksella mulla näytti yli 500 ja nakuja tuntuu keräävän melko paljon kohtuu rauhallisellakin ajolla (ellei eukko poleta tuolla pitkin raittia)..Että oisko immuvikaa tiedossa
Edittiä: mikä ois semmonen hyvä tökötti millä ton immun vois putsata?
Itssekin koitin putsausta, muttei ollut apua. Ahdot vaihteli täälläkin, mutta Immun vaihdolla asettui. (ja sitä enne DI, tulpat, mankkuvena ja R-letkun tulppaus)

Itsellä Amul oli useimmiten kohillaan, joskus plussan puolella. Mutta nakuja keräs ku polkas hieman. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=102354

Nakulaskurit kyllä keräilee lukemia vaikka kaikki on kunnossakin. Kannattaa seurata samalla, pyrkiikö T7 säätämään BstK ja Ioff pahastikin miinukselle. Amul voi myös ihan normaalisti vaihdella miinukselta plussalle - isommat lukemat vasta merkkaa jotain.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Voimakas nykäisy

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Ioff näyttää 40 vaihteenvaihto tilanteessa käy miinuksen puolella. Bstk:ta en vielä löytänyt. Mikä on semmonen normi arvo nuille?
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Voimakas nykäisy

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ioff kuulostaa normaalilta. 40 johtuu pakkaskeleistä (imuilman lämpö offset), vaihteen vaihdossa myös käväisee miinuksella etenkin automaatissa vääntöä laskettaessa, manuaalissa voi poimia tip-in/tip-out nakutuksen joka sekin on hyvin tavallista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Voimakas nykäisy

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Tuota tuota löyty toinenkin Ioff tuolta SID:in uumenista joka tuntu juoksuttavan tuota arvoa eeskahtaalleen, ja toinen ioff on siinä missä näkyy net kierrokset, lambda-arvot ja moottorin lämpö jne jne... Kumpaa nuista nyt pitää seurata toinen pysyy siinä 40 ja toinen vaihtelee mielinmäärin.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Voimakas nykäisy

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Noniin se arvoja enemmän vaihteleva Ioff näytti noin -40 tasakaasulla matka-ajossa..
ja sitten ku laitto sukkaa kohti syyläriä niin se rupes kapuamaan plussan puolelle.
Moottorijarrutuksessa se oli jotain +130.
Eikä tuota pysty kokoajan vahtamaan ku pittää yrittää pysyä viivojen välissä..
Ei kerro kyllä mulle nuo numerot mitään että pientä vinkkiä vois antaa :)
Bstk:ta en löytäny vieläkään
Edittiä: seurailin tuota Ioffia niin se rupiaa muutaman vedon jälkeen menemään miten sattuu käy plussalla ja miinuksella eikä rauhotu ollenkaan onko tuo nyt normaalia vai mikä belsepuuppi tähän saappiin on tullu
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Vastaa Viestiin