Onko se 3.0t V6 jakopään hihna kuinka hankala vaihtaa, tarvitseeko siihen erikoistyökaluja vai meneekö ihan ilman erikoiskikkoja? Tilaa ruuvata ainakin näyttää olevan.
Kovin vähän näyttää löytyvän tietoa täältä V6 bensakoneesta.
3.0t V6 jakopään hihna
3.0t V6 jakopään hihna
Citroën Jumper 2.2 ´10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3.0t V6 jakopään hihna
Ei ole hankala vaihtaa jos tietää mitä tekee. Muutamaan kertaan harjoitelleena normaalin harrastajan fasiliteeteilla ja työkaluilla tehokasta työaikaa menee 4-5 tuntia, jos käytössä on jakopään lukitus & ajoitussetti.
Kuulemma jossain päin eteläistä Suomea noita saa aika halvallakin vaihdatettua...P.S: Katso yksityisviestit.
EDIT: Tuolta löytyy jonkun käyttökelvottomaksi parkkipaikkakolhitun katiskan parissa turaavan tampion selvitys jakopään vaihdosta, jos DIY-jutut kiinnostaa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=15
Kuulemma jossain päin eteläistä Suomea noita saa aika halvallakin vaihdatettua...P.S: Katso yksityisviestit.
EDIT: Tuolta löytyy jonkun käyttökelvottomaksi parkkipaikkakolhitun katiskan parissa turaavan tampion selvitys jakopään vaihdosta, jos DIY-jutut kiinnostaa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=15
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3.0t V6 jakopään hihna
"Sattumalta" osuin paikalle kun tätä hihnanvaihtoa työstettiin ja tarttuipa hihaan oiva vinkki kaikille -99 ja -00 vuotisen 3.0t femman omistajille.
Hihnan vaihdossa ollut autohan oli siis MY02, ja siihen kuuluu tämä jakopään sarja:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9266
Yllätys oli lievä, kun kotelon poiston jälkeen paikallaan olikin wanhan mallin (eli MY99 ja MY00) jakopää, siis tämä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9265
Hetken aikaa visuaalisia metodeja puusilmällä käyttäen todettiin, että uusi ja wanha jakopään sarja ovat penteleet ihan vaihtokelpoisia keskenään.
Kannattaa siis tuota "uudemman" mallin jakohihnasarjaa hommata oli 3.0t mitä vuosimallia hyvänsä, on kuitenkin kuutisen kyNppiä halvempi mitä wanha. Uudempi on hitusen simppelimpi myös kiristää kohdilleen, kun siinä on yksi epäkeskokiinnityksellä oleva säätöpyörä korvattu "kiinteällä" rullalla.
Tuo vuosimalliero ei sitten ole pelkästään mikään Motonet-sekoilu, WISinkin mukaan jakopää todella vaihtuu MY01.
Hihnan vaihdossa ollut autohan oli siis MY02, ja siihen kuuluu tämä jakopään sarja:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9266
Yllätys oli lievä, kun kotelon poiston jälkeen paikallaan olikin wanhan mallin (eli MY99 ja MY00) jakopää, siis tämä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-9265
Hetken aikaa visuaalisia metodeja puusilmällä käyttäen todettiin, että uusi ja wanha jakopään sarja ovat penteleet ihan vaihtokelpoisia keskenään.
Kannattaa siis tuota "uudemman" mallin jakohihnasarjaa hommata oli 3.0t mitä vuosimallia hyvänsä, on kuitenkin kuutisen kyNppiä halvempi mitä wanha. Uudempi on hitusen simppelimpi myös kiristää kohdilleen, kun siinä on yksi epäkeskokiinnityksellä oleva säätöpyörä korvattu "kiinteällä" rullalla.
Tuo vuosimalliero ei sitten ole pelkästään mikään Motonet-sekoilu, WISinkin mukaan jakopää todella vaihtuu MY01.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84