Niin kävi että tonnari sai kaveriksen 9-5 2,3 t wagon vm 99 aika kiva peli noin 9000 cd vaparin jälkeen Mutta pitäs tehä öljyn vaihto sekä moottori että laatikkoon automaatti .kun tein ne hommat 9000 cd 2,3i A vm 1991 niin löytyykö ne tyhjennystulpat muuten samoilta paikoilta tässä turbo koneessa ,vai olenko ihan hako teillä (siis erillainen moottori)ja paljon menee öljyä moottori, vaihdelaatikko
Moottoriöljyn tulppa on öljypohjan takapäässä viistosti alas/taaksepäin. Näkyy helposti kun kurkkaa auton alle keulasta. Suodatin on siitä ~40cm auton keulan suuntaan.
moottoriöljyt vaihettu mutta kun katselin sitä automaattilootaa niin ihmettelin missä on öljyn suodattimen paikka ja tyhjennys roppu . siis laatikko erillainen kun 9000 cd 2,3iA vm 91 jossa oli pyöreä öljynsuodatin ja tyhjennys roppu kuusiokolo avaimelle ,tästäpä ei löytynyt sellaisia ollenkaan
Automaattilaatikon öljynsuodatintakin saa tovin etsiä, ja jos semmosen löytää, niin rasti ruutuun. Ei nimittäin ole tuossa femman tomaattiaskissa mitään vaihdettavaa suodatinta ainakaan tehtaan jäljiltä.
Automaagiaskin öljyn vaihto on hiton helppoa. Proppu auki, proppu kiinni ja mittatikun aukon kautta uudet öljyt sisään. Propun kautta tulee karvan vajaa 4 litraa öljyä ulos tuossa 4-vaihteisessa AW:n laatikossa. Proppu kyllä löytyy kun hetken tihrustaa ihan silmä kädessä siellä auton alla, tais olla 24mm kuusiokantapultti.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
joo yks pultti on näköjään laatikon alimmassa kohdassa ja taitaa olla 24mm oikeen on matala kanta . mut kiitos tiedoista etten aikaani kuluta turhan suodattimen etsimiseen