Jo toinen kerta kun lämppärin tuuletin rupeaa "röpsöttämään". Saab-huollon kokemuksella ongelma juontuu roskien pääsystä sisäänottoilman aukoista moottoriin, joka kuulemma kelluu omassa tilassaan. Ääni on juuri sellainen kun roska hankaa ropeliin..Onko joku keksinyt tähän ratkaisua? Itikkaverkkoa tuulettimien reikiin?? ja eikun taas purkamaan ilmanottosydeemiä..
ps. 800 km Contin Viking3:lla märällä asfaltilla ja keskikukutus 9,6l/100km - välillä tuli ajettua vähän lujempaakin (huiput 210 km/h) ja meno oli tasaisen varmaa...
Roskat tukkii lämppärin tuulettimeen 9-5 Griffinissä?
itse ainakin sain lehtiä pois tuolta raitisilma suodattimen kautta. Käsi mahtui juuri ja juuri tuonne puhaltimelle asti. Puhallinhan on sellainen rumpumallinen ja ne lehdet pääsevät sinne rummun sisälle. Rumpua käsin pyöritellen sain niitä lehtiä revittyä sieltä pois.
Taas pitäisi tuo tehdä, kun puhallin välillä kuulostavan räpättävän.
Miksiköhän tuo raitisilma suodatin on puhaltimen painepuolella eikä imupuolella kuin 9000:ssa ?
Taas pitäisi tuo tehdä, kun puhallin välillä kuulostavan räpättävän.
Miksiköhän tuo raitisilma suodatin on puhaltimen painepuolella eikä imupuolella kuin 9000:ssa ?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kiitti vinkistä, täytyy kokeilla jos pikku kätöseni mahtuisi sisään, niin ei tarvitseisi ryhtyä purkutöihin..Frostgrey kirjoitti:itse ainakin sain lehtiä pois tuolta raitisilma suodattimen kautta. Käsi mahtui juuri ja juuri tuonne puhaltimelle asti. Puhallinhan on sellainen rumpumallinen ja ne lehdet pääsevät sinne rummun sisälle. Rumpua käsin pyöritellen sain niitä lehtiä revittyä sieltä pois.
Taas pitäisi tuo tehdä, kun puhallin välillä kuulostavan räpättävän.
Miksiköhän tuo raitisilma suodatin on puhaltimen painepuolella eikä imupuolella kuin 9000:ssa ?
griffinowner
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Roskat tukkii lämppärin tuulettimeen 9-5 Griffinissä?
[quote="pellar05"]Jo toinen kerta kun lämppärin tuuletin rupeaa "röpsöttämään". Saab-huollon kokemuksella ongelma juontuu roskien pääsystä sisäänottoilman aukoista moottoriin, joka kuulemma kelluu omassa tilassaan.
Miten 9-5:n lämppärin puhaltimen moottoriin pääsee käsiksi? Omani näet röpötti tänään, sitten alkoi kolisemaan ja pysähtyi lopulta. Lämppärin purkaminen ainakin vaikuttaa olevan pahempi homma kuin tonnarissa http://www.genuinesaab.com/psi/default.asp -> "9-5 Heater Temp Control"
Miten 9-5:n lämppärin puhaltimen moottoriin pääsee käsiksi? Omani näet röpötti tänään, sitten alkoi kolisemaan ja pysähtyi lopulta. Lämppärin purkaminen ainakin vaikuttaa olevan pahempi homma kuin tonnarissa http://www.genuinesaab.com/psi/default.asp -> "9-5 Heater Temp Control"
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
[quote="Frostgrey"]Sine pääsee aika helposti konehuoneen puolelta.
Tuulilasina alla oleva muovisuojus pois. Se alla on toinen muovi suojus jonka jälkeen pitäisi puhallin olla jo näkyvissä.
Kiitos tiedosta, tuntuu ainakin tässä vaiheessa huojentavalta. Katson illalla mitä muovien alta löytyy. Nyt puhaltimen moottori pyörii, mutta ääni ei ole terve.
Tuulilasina alla oleva muovisuojus pois. Se alla on toinen muovi suojus jonka jälkeen pitäisi puhallin olla jo näkyvissä.
Kiitos tiedosta, tuntuu ainakin tässä vaiheessa huojentavalta. Katson illalla mitä muovien alta löytyy. Nyt puhaltimen moottori pyörii, mutta ääni ei ole terve.
Projekti ohi. Pyyhkijät oli tosi tiukassa - nuljuttumalla eri suuntiin ja nostamalla mahd. taisesti ne irtosi - ulosvetäjää kun ei ollut. Sitten tiiviste pois, ja seuraava jokeri. Päälimmäinen suojamuovi on tuulilasin reunassa kiinni alapuolella olevilla muoviklikseillä - naks..naks..yksi meni menojaan kun en tiennyt. Varokaa siis niitä ja vetäkää levyä poispäin tuulilasista ennen kuin nostatte. Seuraava suojakansi pois ja moottori käsillä. Tunnustelin sormilla sen minkä sinne pääsi ja kuinka ollakkaan yksi mitöttömän kokoinen lehti löytyi..se pois kuvioista, imurointia perään ja releet takaisin. Taas pelittää ja ääni normaali. Ongelmaan saa varmaan pysyvän ratkaisin kun laittaa tiheämmän verkon ilmanottoritilän päälle. Nyt reiät niin isot että niistä mahtuu pienet lehdet sisään ja tuulettimen ropeliin. Oppi ja ikä kaikki.9000T&95SE kirjoitti:Frostgrey kirjoitti:Sine pääsee aika helposti konehuoneen puolelta.
Tuulilasina alla oleva muovisuojus pois. Se alla on toinen muovi suojus jonka jälkeen pitäisi puhallin olla jo näkyvissä.
Kiitos tiedosta, tuntuu ainakin tässä vaiheessa huojentavalta. Katson illalla mitä muovien alta löytyy. Nyt puhaltimen moottori pyörii, mutta ääni ei ole terve.
griffinowner