JT 3" + downpipe

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jtl39
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 09:57
Paikkakunta: varsinais-suomi

JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja jtl39 »

onkos jollakin kokemusta kyseisestä vaihtoehdosta, onko meteli aivan järjetön sillä JT:n putkella jossa on vain yksi pönttö? Saa antaa vaihtoehtoisia ideoita ja mistä kannattaa hankkia?
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mulla on 3" putkisto. Katilta taaksepäin on JT, mutta muistaakseni kahdella pöntöllä. Downpipe ja racekatti on Turbomeckin.
Tasakaasulla esim matka-ajossa äänet eivät juuri ohjaamoon kuulu, mutta komennetteassa kyllä kuuluvat todella hyvin ja välillä moottorijarrutuksissa kuuluu pauketta.
Turbomeckin tuotteet tilasin yllättäen Turbomeckiltä ja JT:n tilasin aluksi Speedpartsilta, mutta 2kk venailujen jälkeen meni hermo ja tilasin Maptunelta ja tuli parissa päivässä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
jtl39
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 09:57
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja jtl39 »

Mitä eroa on Aeron ja esim Vectorin putkella, onko vain ero siinä takapuskurin kolon istuvuudessa?? Mulla siis Vector malli ja haluan putken tulevan samalla tavoin ulos kuin aerosta, eli puskurin kolosta, toivottavasti selitän tarpeeksi hyvin asian :oops:
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eikös aerossa ja vectorissa ole samanlaiset puskurit?
Kyllä sen JT:n sun omaan pitäisi ihan hyvin istua.

Tässä kuva omastani: http://www.garaget.org/?car=190297&image=2108250
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
jtl39
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 09:57
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja jtl39 »

Kiitos kuvasta, Vectorissa ei ole tuota koloa pakoputkelle, tai ei ainakaan mulla ole. Muuten puskurit aeron kanssa samanlaiset, käsittääkseni vectorin puskurissa on jokin reunus sisäpuolella jonka mukaan leikataan tuo puskurin kolo, en ole vielä tutkinut asiaa kyykyssä :lol:
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Siihen Vectorin helmaan saa tehtyä kolon putken ulostulolle kuten jo totesitkin tai sitten voi hommata piiloversion putkesta Ferritalta(PCS ja MapTun myyvät).

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jtl39
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 09:57
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja jtl39 »

Eikös ollut niin että originaali putki riittää noin 300hv saakka? Muuttuuko ääni ollenkaan kun vaihtaa pelkän downpipen, onko kokemuksia? En halua autosta mitään kovin äänekästä.
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mulla on femmassa rosteriprööri mallia omavalmiste. Magnaflown tarvikekatti, motonetin läpivirtaava keskellä ja kammiovaimennin takana. Äänet ovat siinä rajoilla ettei häiritse, ehkä en vanhainkodille lähtisi yövuoroon tuolla. Tasakaasulla kuuluu juuri ja juuri kabiiniin, käskiessä sitten räyhää ihan kivasti. :)
En ainakaan yhdellä vaimentimella ottaisi itselle missään tapauksessa.

Pelkällä downpipellakin varmasti ääni jo muuttuu hieman, mutta tuskin merkittävästi. Pakopaineet ja -lämmöt kyllä pienenee huomattavasti.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja ella »

Täällä 01 Aerossa JT:n 3" putki, samaa kokoa olevalla downpipellä+racekat:lla. Kaksi vaimenninta oli aluksi ollut, mutta edellinen omistaja oli lisännyt kolmannen vaimentimen. Äänet ei vieläkään liian hiljaiset, kuuluu kyllä selvästi kun kiihdyttää reippaammin. En myöskään yhdellä vaimentimella olevaa harkitsisi.
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

Hieman OT mutta...

a-alt-avgassystem putkistoa voin suositella. Ainakin 2.5" tuumasessa cat back setissä on äänimaailma hyvä. Ja silmällä katottuna laadukasta työtä (kuuden vuoden takuu).Kunnolla hitsatut saumat vaimentimissa ja muutenkin hyvin viimeistelty. Aika näyttää onko oikeasti laadukasta...

Sitä en osaa sanoa onko äänissä paljon eroa tuohon 3" +DP settiin (sitäkin löytyy alt avgassilta...)
jaakko83
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 09:43

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja jaakko83 »

Miten käy kulutuksen? Pienentääkö 3" täyspitkä JT myös kulutusta?
Saab 9-5 Aero sedan manual, MY02
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

jaakko83 kirjoitti:Miten käy kulutuksen? Pienentääkö 3" täyspitkä JT myös kulutusta?
Ei, koska pakko polkea kuullakseen sen makean soundin. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jaakko83
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 09:43

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja jaakko83 »

Tobbana kirjoitti:
jaakko83 kirjoitti:Miten käy kulutuksen? Pienentääkö 3" täyspitkä JT myös kulutusta?
Ei, koska pakko polkea kuullakseen sen makean soundin. :D

-Sami
Entä jos ajaa rauhallisesti? Mökäähän saa kuulua, mutta jos auto vie sen asennuksen jälkeen bensaa kuin 400cid + blower... 8O
Saab 9-5 Aero sedan manual, MY02
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

En ole kulutuksessa juurikaan huomannut muutoksia, kun en siitä välitä muutenkaan. Mutta sen huomasin, että sellaisiin vastamäkiin cruisella noin 85kmh ajaessa, jossa vakioputkella pykälsi pienempää, niin uudella avarammalla pröörillä menee nätisti isoimmalla vaihteella. Kuulee vain kun murina kasvaa hieman, mutta vaihde ei vaihdu ja turbiini pysyy lukossa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jtl39
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 09:57
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: JT 3" + downpipe

Viesti Kirjoittaja jtl39 »

Onko toi turbomeckin downpipe kaikkein järkevin hankinta, ideoita muista jotka noin saman hintaisia?
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Vastaa Viestiin