Ysivitonen päätti reilu viikko sitten kovalla pakkasella pukata pariinkin kertaan vikakoodin p1110 eli bypassventtiiliin liittyvä vika. Tarkistin että paineletkut ovat tiukasti paikoillaan ja OK-kunnossa sekä nollasin vikakoodin. Nyt alla on jo reilusti kilometrejä ja monenlaista ajotapaa eikä koodi ole uusiutunut. Voiko auto sekoilla ja tuottaa tuon koodin ilman kummempia vai lieneekö silti viisainta vaihtaa bypass? Koodia kun en ole saanut tulemaan esille uudestaan autoa härnäämällä...
Vikakoodi p1110 tuli ja meni?
-
LapinSaabikas
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2010 18:56
Vikakoodi p1110 tuli ja meni?
Moro!
Ysivitonen päätti reilu viikko sitten kovalla pakkasella pukata pariinkin kertaan vikakoodin p1110 eli bypassventtiiliin liittyvä vika. Tarkistin että paineletkut ovat tiukasti paikoillaan ja OK-kunnossa sekä nollasin vikakoodin. Nyt alla on jo reilusti kilometrejä ja monenlaista ajotapaa eikä koodi ole uusiutunut. Voiko auto sekoilla ja tuottaa tuon koodin ilman kummempia vai lieneekö silti viisainta vaihtaa bypass? Koodia kun en ole saanut tulemaan esille uudestaan autoa härnäämällä...
Ysivitonen päätti reilu viikko sitten kovalla pakkasella pukata pariinkin kertaan vikakoodin p1110 eli bypassventtiiliin liittyvä vika. Tarkistin että paineletkut ovat tiukasti paikoillaan ja OK-kunnossa sekä nollasin vikakoodin. Nyt alla on jo reilusti kilometrejä ja monenlaista ajotapaa eikä koodi ole uusiutunut. Voiko auto sekoilla ja tuottaa tuon koodin ilman kummempia vai lieneekö silti viisainta vaihtaa bypass? Koodia kun en ole saanut tulemaan esille uudestaan autoa härnäämällä...
Re: Vikakoodi p1110 tuli ja meni?
Voi olla yhtä lailla jumitteleva bypassin ohjauksen magneettiventtiili, löytyy rintapeltiä vasten kun seuraa alipaineletkua.
Bypassin voit ottaa kouraan ja testata ensimäisenä ettei kalvo ole rikki, pikkunipasta letkunpalalla imasemalla selviää. Samalla näkee kuin se venttiilin sulku liikkuu sielä nielussa.
Bypassin voit ottaa kouraan ja testata ensimäisenä ettei kalvo ole rikki, pikkunipasta letkunpalalla imasemalla selviää. Samalla näkee kuin se venttiilin sulku liikkuu sielä nielussa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
LapinSaabikas
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2010 18:56
Re: Vikakoodi p1110 tuli ja meni?
Jeps, pitääpä testata bypass ja vaihtaa vaikkapa joka tapauksessa, tuohan se tuntuu olevan yleisin syy kyseiseen koodiin ainakin pikaisella foorumin selaamisella. Täytyypä tarkkailla tilannetta sen jälkeen... Kiitos vastauksesta! 
-
VectorKombi9-5-02
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vikakoodi p1110 tuli ja jäi?
P1110 ahtopaineen magnettiventtiilin toimintahäiriö oli mullakin syynä CE valon syttymiseen. Syttyi uudestaan muutaman kymmenen km ajon jälkeen. Täytyy seurata alipaineletkua tulipeltiin löytyskö jotain 
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
-
VectorKombi9-5-02
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vikakoodi p1110 tuli ja jäi
Letkut vaihdettu yht n 1.70m. Yhdestä kohtaa oli tosi hapertunut ja luulin, että vika löytyi. CE valo syttyi uudestaan. Etran silikoniletku oli aivan letrua eli menis littuun itestään. Varaosaliikkestä 4mm dieselin paluuletku oli sopivinta mitä löysin. Bybass tilattu jos se nyt auttas.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
-
VectorKombi9-5-02
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vikakoodi p1110 tuli ja meni?
Bypass vaihdettu ja CE valo ei nyt sitten enää syty
. Onko normaalia tämänikäisessä, että putket on selvästi öljyssä. Varsinkin alipainepuolelle menevä. Talven aikana menee 1l/5000km öljyä mutta ei savuta tai pakokaasut haise öljylle 
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: Vikakoodi p1110 tuli ja meni?
T7 kone? Paljonkos ajettu? Noissahan on se konerempan aika usein siinä 300-400 tkm välillä (jakopääremppa ja runkolaakerit) ihan koneen kulumisen takia. Voinee vaikuttaa öljynkulutuksee, en oo varma. Itsellä toi kone 380 tkm ajettu eikä koneremppaa tehty. En ole öljynkulutusta mitannut mutta nyt 2000 - 2000 km aikana ei oo syäny.
-84 99 GL, -71 96, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
-
VectorKombi9-5-02
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vikakoodi p1110 tuli ja meni?
Omassa öljynkulutus lähes loppui, kun garretti antautui 221k viime syksynä. Mitsu nyt tilalla.
Öljynkulutus ainakin tuplaantui ennen
loppuhuipennusta
nyt 228k eikä öljyä lisätty.
Ihan max oli öljyt ja kulunut on muttei tarvetta lisätä
.
Ihan max oli öljyt ja kulunut on muttei tarvetta lisätä
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP