Time for service!
Time for service!
Moi arvon foorumilaiset.
Saappi on 9-5 2.3 t wagon mittarilukemilla 274 th. Tietokonenäyttöön ilmestyy "TIME FOR SERVICE" näyttö. Auto on tuotu 2000-luvun puolissavälin Ruotsista ja ruotsinkielisestä huoltokirjasesta sain selville, että 90 000 km/3 v välein olisi jäähdytinnesteen vaihto. Tietokoneelle on varmaan ajettu tietyt huoltovälit? Onko tietoa? CLEAR-näppäintä pitkään painamalla näyttö ei hävinnyt, vaan ilmestyy jälleen, kun kääntää virta-avainta.
Pitääkö kääntyä merkkiliikkeen tai sellaisen korjaamon puoleen, mikä voi poistaa kyseisen huoltokehoituksen?
Ajattelin kyllä jäähdytinnesteenkin vaihtaa.
Ja mistä osoitteesta voisin kysellä suomenkielistä ohjekirjaa. Saabin maahantuonnin sivuilta en löytänyt sopivaa linkkiä?
Petter Kojo jäsen 3458
0500 491628
Saappi on 9-5 2.3 t wagon mittarilukemilla 274 th. Tietokonenäyttöön ilmestyy "TIME FOR SERVICE" näyttö. Auto on tuotu 2000-luvun puolissavälin Ruotsista ja ruotsinkielisestä huoltokirjasesta sain selville, että 90 000 km/3 v välein olisi jäähdytinnesteen vaihto. Tietokoneelle on varmaan ajettu tietyt huoltovälit? Onko tietoa? CLEAR-näppäintä pitkään painamalla näyttö ei hävinnyt, vaan ilmestyy jälleen, kun kääntää virta-avainta.
Pitääkö kääntyä merkkiliikkeen tai sellaisen korjaamon puoleen, mikä voi poistaa kyseisen huoltokehoituksen?
Ajattelin kyllä jäähdytinnesteenkin vaihtaa.
Ja mistä osoitteesta voisin kysellä suomenkielistä ohjekirjaa. Saabin maahantuonnin sivuilta en löytänyt sopivaa linkkiä?
Petter Kojo jäsen 3458
0500 491628
Re: Time for service!
Painoitko clearia niin kauan, että sidin näyttöön tuli ensin teksti cleared ja sitten service? Manuaaleja ei taida enää saada maahantuojalta, mutta kannattanee kysäistä olisiko klubikauppiaalla vielä oppaita varastossa...
Eski
Eski
Re: Time for service!
Time for service ilmoitus katoaa kyllä ajankuluessa itsestäänkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Time for service!
Painoin kyllä ja ainakin cleared ilmestyi näkyviin. Pitää varmaan huomisella kokeilla uudestaan. Core 2 ilmoitti, että poistuu ajastaan.Eski kirjoitti:Painoitko clearia niin kauan, että sidin näyttöön tuli ensin teksti cleared ja sitten service? Manuaaleja ei taida enää saada maahantuojalta, mutta kannattanee kysäistä olisiko klubikauppiaalla vielä oppaita varastossa...
Eski
Kiitokset näistä. Pitää ottaa klubikaupan pitäjään yhteyttä suomenkielisen ohjekirjan saamiseksi.
Re: Time for service!
Pitempiaikainen nollaus tapahtuu kun kääntää virran päälle ilman starttausta ja painaa "Clear" painiketta yli kymmenen sekuntia. Ensin tulee näyttöön "Cleared" ja kun jatkaa painamista, niin vähän ajan päästä näyttöön tulee "Service". Sen jälkeen huoltilmaisin tulee esille taas 20 000 km ajon jälkeen.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Re: Time for service!
Vanha perustapa olisi ollut alkaa nyt naljailemaan foorumikirjoittelun perusasioista, mutta niistä on teho kadonnut, Etsi-toiminto on osin rikki jne.
Ensin vastasin näin:
---------------------
1) Katsoitko Googlesta
2) Harkitsitko Etsi-toiminnon käyttöä
3) Selasitko saman aihealueen viesteistä, lähes samalla otsikolla löytyy
4) Mikä mahtaa olla autosi vuosimalli, onko ratkaisu muuttunut oleellisesti kun auton kehityskaaren aikana?
5) Mikä on paikkakunta, voisitko saada lähitukea läheltäasuvalta kanssakärsijöiltä tai vinkkejä tulla oman alueen potkijaisiin saamaan lisäoppia...
---------------------
Mutta nyt on tyytyminen vastaukseen tähän tapaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 47#p591647
Clear lyhyellä painalluksella poistaa viestin tämän ajokerran osalta ja se palautuu seuraavan käynnistyksen yhteydessä, MUTTA jos pidät Clear nappia vielä pohjassa 8s. ajan, saat ilmoituksen Service. Tämän "huollon" jälkeen voit taas nauttia ajamisesta ilman huollontarpeesta kertovaa muistutusviestin ilmaantumista huoltovälin (15tkm/1v?) umpeutumiseen asti.
Ensin vastasin näin:
---------------------
1) Katsoitko Googlesta
2) Harkitsitko Etsi-toiminnon käyttöä
3) Selasitko saman aihealueen viesteistä, lähes samalla otsikolla löytyy
4) Mikä mahtaa olla autosi vuosimalli, onko ratkaisu muuttunut oleellisesti kun auton kehityskaaren aikana?
5) Mikä on paikkakunta, voisitko saada lähitukea läheltäasuvalta kanssakärsijöiltä tai vinkkejä tulla oman alueen potkijaisiin saamaan lisäoppia...
---------------------
Mutta nyt on tyytyminen vastaukseen tähän tapaan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 47#p591647
Clear lyhyellä painalluksella poistaa viestin tämän ajokerran osalta ja se palautuu seuraavan käynnistyksen yhteydessä, MUTTA jos pidät Clear nappia vielä pohjassa 8s. ajan, saat ilmoituksen Service. Tämän "huollon" jälkeen voit taas nauttia ajamisesta ilman huollontarpeesta kertovaa muistutusviestin ilmaantumista huoltovälin (15tkm/1v?) umpeutumiseen asti.
Viimeksi muokannut jameli, Ke Maalis 02, 2011 22:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Time for service!
Ja ellei koko paskasta välitä mitään, niin se tosiaan katoaa Itsestään displaylta ajan kuluessa.
Ja voihan sitä tietysti tehdä sen huollonkin niin se teksti kuitataan veks siellä HUOLLOSSA.
Ja voihan sitä tietysti tehdä sen huollonkin niin se teksti kuitataan veks siellä HUOLLOSSA.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Time for service!
Muistatko kauanko tai paljon kilometrejä tarvitaan, että järjestelmä uskoo kuljettajan tyystin laiminlyöneen tämän huollon ja lopettaa turhan muistuttelun?
Re: Time for service!
Eihän sillä taas ole oikeastaan mitään merkitystä kuinka kauan siihen kuluu, mutta se riippuu käynnistys kerroista viestin ilmestymisen jälkeen.jameli kirjoitti:Muistatko kauanko tai paljon kilometrejä tarvitaan, että järjestelmä uskoo kuljettajan tyystin laiminlyöneen tämän huollon ja lopettaa turhan muistuttelun?
Vieläkin, jos kerran on tunnokas saabin omistaja niin ei muuta kuin auto huoltoon ku käsky tulee.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Time for service!
Niinpä niin, auto kävi huollossa 100km yli 210tkm ja "huoltovalo" syttyi toisen startin jälkeen. Vielä erikseen pyysin ilmoituksen nollaamaan ku se kuitenkin kohtuu paljon ärsyttää! Et se siitä ajallaan huoltamisesta.
Ahdonvoimaa
Re: Time for service!
Oikeastaan tuo on vastuutonta merkkikorjaamolta (jos tämä sitä oli?) laistaa tuo nollaus, siitä voi ihan hyvin korjaamo antaa sinulle jonkun Goodwill tarjouksen, ehkä öljyn vaihdon seuraavalla kerralla.Wagonisti kirjoitti:Niinpä niin, auto kävi huollossa 100km yli 210tkm ja "huoltovalo" syttyi toisen startin jälkeen. Vielä erikseen pyysin ilmoituksen nollaamaan ku se kuitenkin kohtuu paljon ärsyttää! Et se siitä ajallaan huoltamisesta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Time for service!
Itsellä tais palaa muutamasta päivästä viikkoon, en muista tarkkaan kun ei enää koko aikaa kiinnittänyt huomiota. Eli jos laskee käynnistyskertoja niin olisko välillä 10-20 ennen kuin ilmoitus hävisi.Muistatko kauanko tai paljon kilometrejä tarvitaan, että järjestelmä uskoo kuljettajan tyystin laiminlyöneen tämän huollon ja lopettaa turhan muistuttelun?
Saab 9-5 Aero XWD -11
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Time for service!
Meillä ei kumpikaan poikien auto näin toiminut, vaikka painoi ctrl nappia minuuttikaupalla. Olisiko syynä se, että kumpaankin on vaihdettu sid ilman sen kummempia Tech -toimenpiteitä eli olisiko niin, että auton systeemi "vierastaa" uutta sidiä?jameli kirjoitti: Clear lyhyellä painalluksella poistaa viestin tämän ajokerran osalta ja se palautuu seuraavan käynnistyksen yhteydessä, MUTTA jos pidät Clear nappia vielä pohjassa 8s. ajan, saat ilmoituksen Service. Tämän "huollon" jälkeen voit taas nauttia ajamisesta ilman huollontarpeesta kertovaa muistutusviestin ilmaantumista huoltovälin (15tkm/1v?) umpeutumiseen asti.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Time for service!
Hankin tuohon omaan aivan uuden sid 2. Piti käydä naittamassa uusi näyttö autoon kun ei muuten toiminut.Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Meillä ei kumpikaan poikien auto näin toiminut, vaikka painoi ctrl nappia minuuttikaupalla. Olisiko syynä se, että kumpaankin on vaihdettu sid ilman sen kummempia Tech -toimenpiteitä eli olisiko niin, että auton systeemi "vierastaa" uutta sidiä?
Näyttää siltä jotta tuon vanhan korjauttaminen vaikkapa siellä Briteissä on kannattavaa koska säästyisi nuo naittamiskulut ja kannattaa myös muistaa että siellä toimii kaksi hyvin samannimistä "pajaa" joista tuo s päätteinen prep***s on kokemuksella luotettava toimittaja.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.