navigaattorin kojetaulu "lätkän" poisto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
blair
"Viggen"

navigaattorin kojetaulu "lätkän" poisto

Viesti Kirjoittaja blair »

Moro kaikki,

minulla :saab: iin liimannut ed. omistaja sellaisen pyöreän lätkä kojetaulun naamaan, mihin voi kiinittää kännyn tahi navin imukuppitelineen.

Kysymys raadille onkin, että millä sen saa pois? Ajattelin itse lähteä sitä hiustenkuivaajalla hieman lämmittämään ja sitten yrittää vain reunasta naurattamalla irroittaa.

Onko parempia ajatuksia? Takaluukustahan merkit esim. usein poistetaan siten että vahvasta siimasta tehdään lenkkiä ja sahataan sen merkin ja auto välistä läpi. Tässä tapauksessa en oikein usko sen toimivan kun lätkä on kämmenen kokoinen ja tarramateriaali ei ole kovin paksu, eli pelkään että kojetaulu naarmuuntuu. Hirveästi ei kuitenkaan voi voimaa käyttää koska kojetaulun rupeaa vaikeroimaan.

Lätkä on siis kojelaudan naamassa suht siinä kohtaa missä normi autossa virtalukko/avaimet törröttää (ei siis kuitenkaan ohjauspilarissa vaan siinä kojelaudassa), ikään kuin osittain peittää radion etelevyn alakulman.

:oops: onpas sepustus...
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
oju
"Hirsch"
Viesti:

Re: navigaattorin kojetaulu "lätkän" poisto

Viesti Kirjoittaja oju »

Kuumalla ilmalla kokeilisin, en tosin usko että tavallinen nailonsiima hirveästi naarmuttaa jos on kohtuullisen varovainen. Jatkuva veto ja lämmitys väsyttävät liiman paremmin kuin se että yrittää kylmästi repiä tarraa pois. Ei siis väkisin.

Liimaläikkien poisto riippuu sitten liiman laadusta, lämmitys ja varovainen rapsutus muovisella lastalla tai liotus rasvalla (voi, CRC tms.). Varsinaiset tarranpoistoaineet ovat tehokkaita mutta voivat vahingoittaa alla olevaa pintaa.
blair
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja blair »

kiitos uskon vahvistuksesta! Tuo voi oli mulle uusi juttu, siinähän saa hieman hiukopalaa samalla kun tekee :lol: .
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
kello
"Aero"

Viesti Kirjoittaja kello »

Mun autossa oli kanssa tollanen edellisen omistajan jäljiltä, se paneeli oli muutenkin niin huonossa kunnossa niin en alkanut irrotteleen vaan ostin uuden puun siihen kojelautaan (~80€). Kun ilmat lämpenee niin koitan sitten irrottaa ja uudeleenlakata sen koko homman. Yritin sitä silloin kylmänä irroittaa vähän niin olis lähteny paloina eli se alko hajoomaan se koko kuminappi. Lämmittämällä varmaan itekin alkaisin jos pitäis sellanen vielä poistaa.

Mallimerkinnät takaa lähti juurikin lämmittämällä ja liimat tärpätillä. En tiedä mitä tekee sen kojelaudan lakkapinnalle.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Vastaa Viestiin