sid info 2006>

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mode symbolin arvoa pitää muuttaa.. en osaa äkkiseltään sanoa mikä se noissa rattinapeissa vastaa vanhan SID:n "set" nappulaa jolla se tehdään.
Kunhan ei sitä Set:iä vastaavaa paina minkään muun symbolin kohdalla niin ei saa muutettua mitään, aika vähän siellä niitä muutettavia on myöskin, ei tainnut ekalla sivulla olla yhtään.

Jonkin verran dataa tuosta on että missä noista uudemmista pohjasoftista toimii rattinapit:
-185hv 2,0t tehdasvirissä toimii
-Aerossa ei toimi
-Uudemmissa biopowereissa toimii
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja soap95 »

jcarlson kirjoitti:Jonkin verran dataa tuosta on että missä noista uudemmista pohjasoftista toimii rattinapit:
-185hv 2,0t tehdasvirissä toimii
-Aerossa ei toimi
-Uudemmissa biopowereissa toimii
Itselleni tuli eilen sinun lataama Aero -08 softa, joka muuten pelittää hienosti :D , ja siinä toimii rattinapit (-06 2,3T)!!
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hmm, mielenkiintoista.. muistelin että tuo ei yleensä ole toiminut. Oisko ollut nappien painelijassa vikaa. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Onkos noita softa-vaihtoehtoja montaa erilaista? Tietysti jokainen on tekijänsä näköinen. Kysynkin nyt, että onko tuo moden vaihto mahdollisuus normisettiä vai pitääkö tilatessa tietää haluaako sitä vai nöy? Kuten esim. tuon SID-infon kanssa on toimittava. Softana Vaasasta pienin turvallinen 2.0t -99 soveltuva eikä mikään muutu vaikka minuutin pitäis SET-nappia pohjassa. Vika käyttäjässä, softassa vai luetun ymmärtämisessä!

Eikä kannata provosoitua. Tämän paremmin en hätäpäissään osannu asiaani esittää.
Ahdonvoimaa
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole montaa erilaista. Basesoftat on mitä on, kalibraatiot kartoissa on ne mitkä muuttuu. Tietysti basesoftaa voi laittaa uudempaa vanhempaan autoon, jos pitää huolen että kalibroinnit on sopivat, joitakin yhteensopimattomuusongelmia löytyy.

Vanhoissa 98-00 2,0t tehdassoftissa ei ole mahdollisuutta muuttaa moodeja koska se ominaisuus tuli vasta vuosia myöhemmin saabin ohjelmoimana. Näissä pitää mennä uudemmalla customsoftalla jos sen ominaisuuden haluaa, sitten ei puhuta enää tehtaan virisoftasta.

Yleensä ottaen SID Infon toiminnallisuuden erot on ihan pohjasoftassa Saabin käsialaa, ainoastaan näkyvissä olevaa symbolilistaa muutetaan jälkikäteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Softa vuoden 2008 tehdasviri 185 hv (46Q), sid info otettu käyttöön (Software open), kokeiltu >| pohjassa ja src. Infoa ei kuitenkaan näy. Kauanko noita pitää painaa? Muita vinkkejä?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja soap95 »

2.0t Wagon kirjoitti:Softa vuoden 2008 tehdasviri 185 hv (46Q), sid info otettu käyttöön (Software open), kokeiltu >| pohjassa ja src. Infoa ei kuitenkaan näy. Kauanko noita pitää painaa? Muita vinkkejä?
Tuossa vinkki:

http://www.youtube.com/watch?v=b86rxnX8Yf8
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Eipä auttanut, ei infoa.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mikäs tässä nyt viimeinen yhteenveto?

Sid info toimii missä pohjasoftissa rattinamiskoiden kanssa? 55p, 46t, 46s? Oliko osassa jotain outoja rajottimia ja missä toimi väännöt normaalisti?

Noi toimii vaan B205E ja B235E ja Aerois herjaa ESP?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sid Info toimii 06-> autoissa vain jos pohjasofta on vähintään 07-08 mallia. Eli Biopowerin kohdalla .46T tai .55P. Sen sijaan .46S ei toimi rattinapeilla.

B235E ja B205E ESP toimii .46T/.55P basella. B235R ESP ja B235L (06->) ESP vaatii .46S basen ja oikean ESP modifioidun version.

Saattaa olla että se B235R ESP saataisiin toimimaan myös .55P basessa, mutta vaatisi koekaniinin testailuja varten. Joku voisi myydä mulle T7 9-5:n tai vaihtaa tuohon kolkkiin. ;)

Rajoittimista.. 310/330/350Nm TCM limiter pitää automaateissa aina kiertää AirTorq mapin skaalauksilla, lisäksi Nominal torque on syytä olla vastaava. Lisäksi .46T ja .55P vaaatii heksaeditorilla sen saabin piilolimiterin poiston ("pavelmod"). Automaatissa pitää myös disabloida TorqueCal.EnabE85Air.

Aivan suoraviivaista tuo ei siis ole, ja riippuu aina tapauksesta että mitä pitää tehdä ja miten.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eli jos haluaa rattinapit, biopowerin ja väännöt B235E/B205E niin kannattaa käyttää tuota Pavelin "J.K.Nilsson-9-5 B205E 07-08 BIOPOWER EU EU0AF01C.46T ST1_modified_0x13836_instruction.bin‎" softaa pohjana?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, tuo pohjalle ja jos automaatti niin sitten noita lisätemppuja vielä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Mitkä ovat 46T-vakiosoftalla hv ja Nm (bensalla ja etanolilla), siis ilman Pavel-modia ja automaatin lisätemppuja?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja j0ne »

lisäksi Nominal torque on syytä olla vastaava.
Vaikuttaako tuo muuhun kuin vääntöön(trionicin näkemään?) ennen rajoittimia? Miksi tuo on useissa automaagi bineissä koskematon tuolla trionictuningin puolella ja vaan tuo air/torque akseli on hämätty?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
SiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: sid info 2006>

Viesti Kirjoittaja SiK »

Jatketaan tähän ketjuun kun oli jo pohjasoftista puhetta. Eli löytyykö tuohon B235R/ESP yhdistelmään joku biopower softa jossa TCS toimisi jouhevasti? Tarvisiko käytännössä 55P pohjasoftan?

Nyt on -02 aerossa tuo 46S Mackan biopower versio, ja rytkäyttää ikävästi vedon poikki kun sutaisee. Tuntuu aika kömpelöltä tuon aikaisemman -08 aeron softan jälkeen.
Vastaa Viestiin