Kampiakselin moniurahihnapyörä rikki

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Kampiakselin moniurahihnapyörä rikki

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Heippa!

Tänään sai 9-5:nen taas kuukautiset... Tällä kertaa alkoi yhtäkkiä kamala vikinä, kolina ja renkutus liikennevaloissa. Noh hieman tutkittuani ja koneen kannakkeita purettua, totesin että moniurahihnan pyörähän se kilkatti. Ihan oikein kampiakselin moniurahihnapyörä! Pyörä tekee pientä, tai ei ihan pientäkään, sivuttaisliikettä ja hihnapyörän ja ulomman metallisen pyörän välistä pilkottaa ilmeisesti pultteja kun hihnapyörää liikuttelee.

Noh.. hommat loppu siihen sitten ja tulin tänne avautumaan..

Onko jollain käynyt samalla tavalla ja miten remppa on onnistunut? vaikea, helppo? Mitä varaosia tarttis etukäteen hankkia?
9-5 2,3t -98
theyellowford
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Huhti 21, 2011 20:19

Re: Kampiakselin moniurahihnapyörä rikki

Viesti Kirjoittaja theyellowford »

Terve!

Hihnapyörän kekipultti on varmasti paikallaan? Sitten ei muita keinoja kun joudut vaihtaa koko hihnapyörä jos kumivulkanisointi on irtonut..
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Re: Kampiakselin moniurahihnapyörä rikki

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Kyllä vaikutti olevan pultti paikoillaan. Elikkä se moniurahihnapyörä ja se ulompi osa pitäis olla yhtä puuta?... Varmaan kallis osa.. --> motonetin sivuille siis..
9-5 2,3t -98
Vastaa Viestiin