CE-valo
CE-valo
Apua! Major Catastrophe -valo palaa. Päästöt ok - mutta katsastuksesta ei päässyt läpi. Kuka tietäisi tällaisista, katsastusmiehen kaivamista vikakoodeista? Liittyvätkö ne kaikki nokka-akselin anturiin vai useampaan ongelmaan? Mitä kannattaisi tsekata / sähkömiehelle vinkata? 9-5 Aero Wagon -04
P1312, moottori ja voimansiirto (polttoaineen ilman annostus ja päästöjen tark.)
P1334, samat höpinät kuin edellä
P0340, nokka-akselin anturi: piirin toimintahäiriö
Check engine -palanut jo pitkään, mutta ei aina. Varsinkin kuiva ja kylmenevä keli on saanut yllättäen toimimaan normaalisti. Kulkupuolessa ei ole mitään vikaa, noin 60 tkm ajettu valoa polttaen ilman ongelmia.
P1312, moottori ja voimansiirto (polttoaineen ilman annostus ja päästöjen tark.)
P1334, samat höpinät kuin edellä
P0340, nokka-akselin anturi: piirin toimintahäiriö
Check engine -palanut jo pitkään, mutta ei aina. Varsinkin kuiva ja kylmenevä keli on saanut yllättäen toimimaan normaalisti. Kulkupuolessa ei ole mitään vikaa, noin 60 tkm ajettu valoa polttaen ilman ongelmia.
Aerosta tuli kakkos...siis anteeksi harrastebiili.
Re: CE-valo
P1312 ja P1334 viittaa DI-kasettiin, syöttämällä nuo koodit hakuun tuottaa jo helpotusta vianetsintään. T7 bensakoneessa ei ole nolla-akselille anturia, ellei kyseessä ole V6-kone.
Ja vikavalo päällä ei kannata ajella, lopputulos voi olla pahimmassa tapauksessa sulanut mäntä tms mukavaa, jolloin moottorin vaihto on ainoa korjaustoimenpide. Kannattaa ne koodit lukea jos autolla ajaminen yhtään kiinnostaa.
Matti
Ja vikavalo päällä ei kannata ajella, lopputulos voi olla pahimmassa tapauksessa sulanut mäntä tms mukavaa, jolloin moottorin vaihto on ainoa korjaustoimenpide. Kannattaa ne koodit lukea jos autolla ajaminen yhtään kiinnostaa.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: CE-valo
WIS kertoo P0340-koodista, että 'Sytytystä ja suihkutusta ei ole tahdistettu nokka-akselin asennon kanssa' ja että vika on johtimissa, tulpissa tai sytytyskasetissa. Erillistä anturia ei siis ole vaan se toteutetaan sytytyskasetin avulla kuten nakutuksentunnistuskin.
Ensin varmaan sytytystulpat vaihtoon ja katsoo tuleeko CE-valo takaisin. Sitten uusi kasetti kokeiluun, jos ei auttanut.
Ensin varmaan sytytystulpat vaihtoon ja katsoo tuleeko CE-valo takaisin. Sitten uusi kasetti kokeiluun, jos ei auttanut.
Re: CE-valo
Sytytyskasetti tekee tulppien avulla johtavuusmittauksen sylintereihin (ionisaatiomittaus). Tämän avulla tunnistetaan puristustahdissa oleva sylinteri, joten nokka-akselin asentoanturia ei tarvita. Samalla tavalla tunnistetaan myös nakutus ja palotapahtuma.
Oikeat tulpat ja niiden kunto ovat siten ensiarvoisen tärkeässä asemassa järjestelmän toimivuuden kannalta. Joten ensimmäiseksi tulppien kunnon tarkistus ja tarvittaessa vaihto. Kannattaa vaihtaa suosiolla uusiin, ellei ole varmaa tietoa milloin ne on viimeksi vaihdettu.
Oikeat tulpat ja niiden kunto ovat siten ensiarvoisen tärkeässä asemassa järjestelmän toimivuuden kannalta. Joten ensimmäiseksi tulppien kunnon tarkistus ja tarvittaessa vaihto. Kannattaa vaihtaa suosiolla uusiin, ellei ole varmaa tietoa milloin ne on viimeksi vaihdettu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: CE-valo
Hei taas! Ja sorry viivästynyt kommentointi.
Sähkökorjaamolla käytiin, mistään ei löytynyt konkreettista vikaa. Katsastuksestakin selvittiin korjaamon todistuksella.
Huollossa oli ja tulpata vaihdettiin. Useimmiten valo palaa, mutta ei aina. Välillä menee muutama päivä, että ei syty.
Mitähän se DI-kasetti kustantaa uusi/käytetty?
Kiitos kaikille vinkeistä!
Sähkökorjaamolla käytiin, mistään ei löytynyt konkreettista vikaa. Katsastuksestakin selvittiin korjaamon todistuksella.
Huollossa oli ja tulpata vaihdettiin. Useimmiten valo palaa, mutta ei aina. Välillä menee muutama päivä, että ei syty.
Mitähän se DI-kasetti kustantaa uusi/käytetty?
Kiitos kaikille vinkeistä!
Aerosta tuli kakkos...siis anteeksi harrastebiili.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: CE-valo
Käytettyjä kasetteja taitaa saada reilulla satasella, vaan on aina vähän arpapeliä noi käytetyt. Uusi merkkiliikkeessä n. 230 Euroa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: CE-valo
Jälleen kiitoksia - on mukava jakaa kokemuksia muiden kuin merkkiliikkeen kanssa. Onko DI-boxi helppo vaihtaa itse?
Aerosta tuli kakkos...siis anteeksi harrastebiili.
Re: CE-valo
On, yksi helpoimmin vaihdettavista osista autosta. Työkalutkin löytyy auton varustuksesta ainakin 9-3 mallissa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: CE-valo
Eikös jossain ketjussa ollu maininta et kannattaa pitää se DI-kasetti ns. käyttöasennossa koko ajan. Ja jos sitä kääntelee ylös alaisin niin kannattaa antaa olla paikallaan x-aikaa ennen ku starttaa.
Gurut korjailee mikäli tuli väärää infoa.
Gurut korjailee mikäli tuli väärää infoa.
Ahdonvoimaa
Re: CE-valo
En ole guru, mutta DI:n puolat sisältävät öljyä ja saattavat valuttaa ulos öljyn DI:n ollessa ylösalaisin tai kyljellään, jos näin on käynyt, asentajien infon mukaan pitäisi odottaa pitkään ennenkuin syöttää virtaa DI:lle.Wagonisti kirjoitti:Eikös jossain ketjussa ollu maininta et kannattaa pitää se DI-kasetti ns. käyttöasennossa koko ajan. Ja jos sitä kääntelee ylös alaisin niin kannattaa antaa olla paikallaan x-aikaa ennen ku starttaa.
Gurut korjailee mikäli tuli väärää infoa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: CE-valo
joo - pitää lähtee hankkii boxi! Ja malttia asennukseen. Kiitos!
Toivottavasti CE sammuu...
Toivottavasti CE sammuu...
Aerosta tuli kakkos...siis anteeksi harrastebiili.
Re: CE-valo
Itselläni syttyi CE-valo kanssa ja kävin Laakkosella testerillä, tuloksena "P0105, tuntematon DTC" Nollasivat ja käskivät seuraamaan tilannetta, mutta taas vähän ajan kuluttua syttyi uudestaan.
Onko kellään tietoa mihin kyseinen viittaa? Itse en löytänyt vastausta täältä. Autona siis 9-5, vm 2003, 2.2 TDI. Huolto varattu parin viikon päähän, mutta olisi kiva tietää että mitä hauskaa luvassa, ja että uskaltaako ajella siihen asti.. Thanks!
Onko kellään tietoa mihin kyseinen viittaa? Itse en löytänyt vastausta täältä. Autona siis 9-5, vm 2003, 2.2 TDI. Huolto varattu parin viikon päähän, mutta olisi kiva tietää että mitä hauskaa luvassa, ja että uskaltaako ajella siihen asti.. Thanks!
Re: CE-valo
P1050 on MAP-anturi (ahtopaine).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: CE-valo
Hyvin tämä on sujunut - vasta kaksi vuotta on CE palanut. Konerikosta toteaisin, että sekin on koettu, vaikkakin jo ennen tätä valo-ongelmaa. Autobahnilla vasenta kaistaa, mäntä palasiksi ja karmea tappelu auton takaisin tuonnin jälkeen myyjän/huoltajan ja maahantuojan kanssa.
Pitänee laittaa tuo sytytyskasetti vaihtoon ihan omin pikku kätösin. Osaako joku kertoa, mitä se maksaa -04 Aeroon? Onko samat 200-300 kuin muihin vai enemmän? Vai peräti sama osa kaikissa?
Pitänee laittaa tuo sytytyskasetti vaihtoon ihan omin pikku kätösin. Osaako joku kertoa, mitä se maksaa -04 Aeroon? Onko samat 200-300 kuin muihin vai enemmän? Vai peräti sama osa kaikissa?
Aerosta tuli kakkos...siis anteeksi harrastebiili.
Re: CE-valo
Sama musta kasetti kaikissa, hinta menee vissiin enemmän tai vähemmän pärstäkertoimen ja tinkaustaidon mukaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki