-02 aero, öljypohjan irroitus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: -02 aero, öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja V-M »

Vaihtasin kyllä runkolaakerit samalla ettei käy hassusti kk laakereille...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jakke7x
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Touko 11, 2006 09:59
Paikkakunta: Oulu

Re: -02 aero, öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja jakke7x »

Nonii, paketti tuli matkahuollossa ja nyt ihmeteltävänä työpöydällä. Jakopään osasarja sai leuan loksahtamaan, jumalaton määrä kainennäköistä osaa. Jokatapauksessa, kaveri on kohta tulossa hoonaamaan pytyt, jotta sielä ois uusilla renkailla hyvä olla.

Jakopää on vielä kasassa ja utelenkin, että tarviiko jaköpään purkaminen ja kasaaminen mitään erikoistyökaluja? Tässä vanhemmassa WIS:ssä neuvotaan tekemään joitain sisäpuolisia kierteitä joihinkin holkkeihin, jos näin on niin ei taida onnistua ilman koneen irroitusta vai miten menee, viisaammat kertokoon?
---------------------------
Saab 9-5 AeroWagon (MY02)
#6188
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: -02 aero, öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja jkotka »

jakke7x kirjoitti:Nonii, paketti tuli matkahuollossa ja nyt ihmeteltävänä työpöydällä. Jakopään osasarja sai leuan loksahtamaan, jumalaton määrä kainennäköistä osaa. Jokatapauksessa, kaveri on kohta tulossa hoonaamaan pytyt, jotta sielä ois uusilla renkailla hyvä olla.

Jakopää on vielä kasassa ja utelenkin, että tarviiko jaköpään purkaminen ja kasaaminen mitään erikoistyökaluja? Tässä vanhemmassa WIS:ssä neuvotaan tekemään joitain sisäpuolisia kierteitä joihinkin holkkeihin, jos näin on niin ei taida onnistua ilman koneen irroitusta vai miten menee, viisaammat kertokoon?
ei se mitää erikoista tarvi, kannattaa vaa olla varovainen niitten turkasten torxejen kanssa, nimittäi mulla ainaki pyörähti sileeks se ja piti vastakierretapilla irrotella

http://zonediscgolf.fi/media/baas/turkasen_torx.jpg

http://zonediscgolf.fi/media/lohko.jpg
oisko ollu toi tossa vasemman alakulman ohjurirattaassa muistaakseni. T40 torxi.

http://lekonna.blogspot.com/2008/11/jakop.html
tossa vielä tota mun kasaamista, kannattaa lukasta.
-
Janne #2769 stcf #40
jakke7x
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Touko 11, 2006 09:59
Paikkakunta: Oulu

Re: -02 aero, öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja jakke7x »

Useampi päivä meni muissa hommissa ja roottori sai hyvästi valohoitoa. Nyt on pari iltaa taas saatu puuhastella ja jakopää olisi nyt uusittu kaikkinensa.

Kohtuu työläs remontti kaikkinensa, mutta eiköhän tuolla nyt taas työntele pitkän aikaa. Jakopäästä sen verran että, kulumaa ja venymää oli todella paljon. Toinen ohjauskiskoista oli poikki alapäästä ja yläpäästä oli yksi ohjainkiskon ruuvi lähes kokonaan irti.
---------------------------
Saab 9-5 AeroWagon (MY02)
#6188
jakke7x
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Touko 11, 2006 09:59
Paikkakunta: Oulu

Re: -02 aero, öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja jakke7x »

Päivitetäänpäs tätäki topikkia. Eli nyt on autolla ajettu 15000km rengastusremontin jälkeen. Ekoilla öljyillä ajelin n.5000km, tikusta ei pystynyt päättelemään oliko vajennut yhtään. Nyt ajettu 10000km ja tikusta ei pysty sanomaan onko öljyä kulunut. Öljyinä ihan nuo GM:n perus 5W-30 täyssynteettiset mitä mm. motonetista saa.

Aamusavuttelut loppuivat tyystiin ja samalla pahanhajuinen pakokaasu.

Jakopää on kertalaakista hiljainen.

Autuus tosin loppui tänään kun virtalukko päätti työsopimuksensa, mutta siitä toinen topiikki....
---------------------------
Saab 9-5 AeroWagon (MY02)
#6188
Vastaa Viestiin