Ilmastoinin teho
Ilmastoinin teho
Terve,
ilmastointi ei ole ehkä "ihan niin tehokas" kuin kuvittelin, puskee noin 5-10min tyhjäkäynnin jälkeen max. 10,5c kylmää radion yläpuolella olevasta kanavasta mitattuna.
Kuinka kylmää sieltä pitäisi tulla?
ilmastointi ei ole ehkä "ihan niin tehokas" kuin kuvittelin, puskee noin 5-10min tyhjäkäynnin jälkeen max. 10,5c kylmää radion yläpuolella olevasta kanavasta mitattuna.
Kuinka kylmää sieltä pitäisi tulla?
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Ilmastoinin teho
itselläni kylmäaineenvaihdon jälkeen muistaakseni mitattu suulta 6,5 astetta..eli ilmastointilaitteen huoltoon...blair kirjoitti:Terve,
ilmastointi ei ole ehkä "ihan niin tehokas" kuin kuvittelin, puskee noin 5-10min tyhjäkäynnin jälkeen max. 10,5c kylmää radion yläpuolella olevasta kanavasta mitattuna.
Kuinka kylmää sieltä pitäisi tulla?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ilmastoinin teho
Tee ensin kalibreeraus ja mittaa jonkin ajan kuluttua uudestaan niin, että mittarin anturan työnnät keskisuulakkeesta sisään noin 10-15 senttiä ja lopeta mittaus kun numerot mittarissa lakkaavat alenemasta verstaalla tuo mittaus ottaa noin 3-5 minuuttiin, hyväksytty lämpötila on välillä 7° -11°. Mittauksen aikana ACC:n on oltava valinnassa auto.
Sen jälkeen kun lämpöhana (säästösyistä) poistettiin lämpöpaketista on luonnollista, että puhaltava ilma on lämpimämpää koska sen on jäähdytettävä lämpöpatterinkin kuuma ilma. Tämän takia tää 7-11 alueen hyväksyntä. Ja kyllä se 11° tuntuu kylmältä jos lämpötila ympärillä on vaikka 19°.
PS: lämmön sulku poistettiin muistaaksen 2003-2004.
Sen jälkeen kun lämpöhana (säästösyistä) poistettiin lämpöpaketista on luonnollista, että puhaltava ilma on lämpimämpää koska sen on jäähdytettävä lämpöpatterinkin kuuma ilma. Tämän takia tää 7-11 alueen hyväksyntä. Ja kyllä se 11° tuntuu kylmältä jos lämpötila ympärillä on vaikka 19°.
PS: lämmön sulku poistettiin muistaaksen 2003-2004.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ilmastoinin teho
Joo, koklaan mittaa uudestaan... Hurjalta tuntuu jos sieltä pitäisi tulla 4-6,5c ilmaa, nimittäin se ~10c on jo aika kylmän oloista...
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Ilmastoinin teho
Mun femmassa tuli viimeksi ilmastointihuollon jälkeen n. 4c ilmaa kabiiniin. Paras tulos minkä oon nähny mitatun on 2c ilmaa, ja se oli muistaakseni -97 vuoden tonnari
Jos on tarvetta ilmastointi huollolle, niin voipi YV:llä kysellä

Jos on tarvetta ilmastointi huollolle, niin voipi YV:llä kysellä

Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: Ilmastoinin teho
Terve,
työnsin eilen lihalämpömittarin hormiin ja heitin pikku lenkin
lla, täydellä teholla kun huudattaa, niin jossain 10c pyörii. Automaatti päälle ja läpötilasetus 17c, niin rupeaa hönkimään 6-8c, joka varmasti on ihan OK - eli taidan odottaa vielä seuraavaan kevääseen sen ilmastointihuollon kanssa.
työnsin eilen lihalämpömittarin hormiin ja heitin pikku lenkin

-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Ilmastoinin teho
Kannattaako odottaa, kun jo selvästi alentunut teho?
Omassa vielä puhkui viileää, mutta kesti kauan ennenkuin kabiiniin saatiin haluttu lämpötila, puhallin pöhisi kaikki kaupunkilenkit yms..
Puuttui aineita yli 300g, joka on alle kilon kokonaismäärästä aika paljon.
-Sami
Omassa vielä puhkui viileää, mutta kesti kauan ennenkuin kabiiniin saatiin haluttu lämpötila, puhallin pöhisi kaikki kaupunkilenkit yms..
Puuttui aineita yli 300g, joka on alle kilon kokonaismäärästä aika paljon.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ilmastoinin teho
Jep 300g on jo lähes puolet veks. Aine vuotaa aina siitä ei pääse mihinkään, niin tiiviiksi sitä ei saa etteikö aine katoaisi, aine myös vanhenee ja kadottaa hiukan tehostaan.
Vaikka nuo sinun mittaamasi arvot ovat hyviä niin eihän se huoltokaan pahaa tee. Eikä tuo kovin kallis ole ACC:n täyttö ja huolto.
Vaikka nuo sinun mittaamasi arvot ovat hyviä niin eihän se huoltokaan pahaa tee. Eikä tuo kovin kallis ole ACC:n täyttö ja huolto.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.