NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja Jogge »

On tarjonnut vikakoodia 4882 jonkin aikaa ja moottorin varoitusvalo palanut. Auto 9-5 2.0T jossa Hirsch softa. Laitoin tänään NGK BCPR7ES-11 tulpat täältä foorumilta saatujen suositusten mukaisesti. M utta tästä seurasi se että varoitusvalo kyllä sammui mutta lyhyellä ajolla tuli 28 kpl MiFi ja auto nyki hirveästi pintakaasulla. Vaihdoin takaisin vanhat NGK BCPR6ES-11 tulpat. Nyki myös muutaman käynnistyksen verran niillä mutta nyt käy taas normaalisti. Vaihdoinko liian nopeasti takaisin vanhoihin, voiko johtua adaptaatiosta että nyki noin eri tulpilla?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaikuttaa DI-kasetin vialta, kutosen tulpilla sytyttää hieman helpommin kevyellä kuormalla koska ovat kuumemmat. Mutta voi olla sattumaakin, vikakoodi kuitenkin viittaisi kasettiin koska molemmilla tulpilla aiheutti ongelmia. Tai sitten sattui valmiiksi viallise(t) yksilö(t) ne seiskan tulpat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja Jogge »

Voisiko johtua tästä jonka löysin Motonetin foorumilta (nimimerkki "Mimmi" kirjoitti):
"Kyllä se pitää paikkaansa. Puolien eristeenä (ja jäähdytykseenkin) käytetty öljy kun valuu "väärään päähän" ja siksi suositus on olla käynnistämättä autoa 15 min sisällä kasetin oikeinpäin käännön jälkeen.
Muuten voi puolat kuumeta liikaa ja kärvähtää."

Tosin en nyt muista oliko väärinpäin käännetty vaihdon aikana.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuosta on aikoinaan ollut puhetta täälläkin ja todettu että se öljy valuu kyllä samantien takaisin paikoilleen kun toisinpäin kääntää. Eli en usko että tuolla on mitään vaikutusta eikä tietääkseni todistetusti koskaan ole kasetti ko. syystä hajonnut. En ole koskaan myöskään tuosta itse välittänyt tulppia tai kasettia irrotellessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja Jogge »

Ok. Mistä kannattaa ostaa uusi DI-kasetti (ja mitä maksaa?), ei ainakaan näyttänyt löytyvän Motonetiltä?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kokeilisin ensin lainakasetilla jos suinkin mahdollista. Uuden joutunee merkkitiskiltä ostamaan, PFS/Elkparts/PCS ei taida käytännössä olla juuri sen halvempia.
Merkkitiskin kasetilla on sentään aika hyvä takuukin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja Jogge »

Nyt on kasetti vaihdettu uuteen, 250 euroa sain siitä maksaa marmoritiskiltä. Otin samalla akun irti vähäksi aikaa ja nyt ei enää anna vikakoodeja MUTTA yhä kiihdytyksessä tai startatessa tulee yksi tai kaksi MiFi. Tulpat nyt uudet NGK BCPR6ES-11. Seuraavaksi kokeilen NGK BCPR7ES-11 tulpilla, mutta kysymys kuuluukin että onko normaalia että tulee yksi tai muutama MiFi silloin tällöin?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä on ihan normaalia että muutamia MiFi tulee. Etenkin kaasua nostaessa ja kiihdyttäessä. Ei kannata niistä mitään välittää jos tuntuu toimivan normaalisti eikä vilkuttele CE valoa ajossa (jonka tekee jos ihan oikeasti polttaa putkessa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja Jogge »

Ok, kiitos, pelästyin jo ja luulin että tuli turhaan ostettua uusi DI-kasetti. Jännä kyllä että tuo T7 "oppii" tuolla tavalla, nyki ensinmmäisten kilometrien aikana sen jälkeen kun oli ollut ECU virrattomana mutta sitten meno tasaantui ja nyt käy taas "normaalisti".
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Pari kiihdytystä , ja mifejä luokkaa 50 - 60 , mahtaako olla tulpat valmiit ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

hyvoneju kirjoitti:Pari kiihdytystä , ja mifejä luokkaa 50 - 60 , mahtaako olla tulpat valmiit ?
Kyllä siltä kuulostaa, voi toki olla muutakin vikaa mutta tulpat on se helpoin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Tänään sytytti ce valon , ja vikakoodi 4882 , eli ilmeisesti sytkäkassun haku edessä ?
Tulpat vaihdoin tossa kuukausi sitten :(
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Vastaa Viestiin