Tomaatissa ongelmaa?
Tomaatissa ongelmaa?
Eli -98 2.3t AT on nyt viimeisen parin kuukauden aikana muutaman kerran tehnyt niin että kylmällä koneella kun laittaa pakin päälle niin auto sammuu. Kun käynnistää uudelleen toimii taas niinkuin pitääkin. Mahtaako kytkin vetää viimeisiään vai onkohan kyse jostain muusta ? Lämpimällä koneella ei ole ikinä tehhnyt noin.
Re: Tomaatissa ongelmaa?
Syttyykö sitä hyrrän kuvaa, eli automaatin vikavaloa?
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tomaatissa ongelmaa?
Öljymäärä?
Itsellä teki talven aikana muutaman kerran niin, että parkkiruudusta kun aamulla lähti töihin, iski pakin päälle -> ruudusta pois -> D sisään -> Sammui.
Johtui n 0,5l öljynpuutoksesta... Öljyhuolto ja sen jälkeen toiminut taas niinkuin pitääkin.
Tosin, kyseessä oli NG900 vuodelta 1996.
Itsellä teki talven aikana muutaman kerran niin, että parkkiruudusta kun aamulla lähti töihin, iski pakin päälle -> ruudusta pois -> D sisään -> Sammui.
Johtui n 0,5l öljynpuutoksesta... Öljyhuolto ja sen jälkeen toiminut taas niinkuin pitääkin.
Tosin, kyseessä oli NG900 vuodelta 1996.
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Tomaatissa ongelmaa?
Ei kumpaakaan noista. Öljyt vaihdettu n. 20 tkm sitten ja määrä täsmää.
Re: Tomaatissa ongelmaa?
Mitähän kytkintä tässä tapauksessa tarkoitat? ..Jos nyt olet varma öljymäärästä ja satunnaisesti vika ilmenee niin vaikuttais sähkövialle!En tiedä sitten kuinka kulunut on laatikon ohjausventtiili ja jääkö pakki hetkellisesti päälle tai jotain..tämä on arvailua!
Re: Tomaatissa ongelmaa?
-98:sin femman automaattilootassa on kolme planeettavaihdetta ja niille kuuluvat kytkimet, mutta näissä en usko vian piilevän.
Ennemminkin se voisi olla vaihdeasentoanturi tai esimerkiksi vaihtamissolenoidit S1 ja S2 myös viallinen käyttöpaineen solenoidi. Olis paras tutkia löytyykö laatikon vikakoodeja.
Jotenkin tuntuu siltä, että ekaks menee väärä pykälä sisään ja sit kun käynnistää uudestaan niin löytyykin se oikea pykälä.
Kuten "kaku9-5":kin sanoi niin nämä solenoidit toimivat sähköisesti joten ohjauksessakin saattaa se vika olla?
Tsekkaa koodit jossain. niin on helpompi kaikkien arvailla.
http://www.ugsaabistit.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
Tuolta löytyy kaveri nimimerkillä "Mimmi" joka varmaan pystyy auttamaan jos asut lähellä Helsinkiä.
Ennemminkin se voisi olla vaihdeasentoanturi tai esimerkiksi vaihtamissolenoidit S1 ja S2 myös viallinen käyttöpaineen solenoidi. Olis paras tutkia löytyykö laatikon vikakoodeja.
Jotenkin tuntuu siltä, että ekaks menee väärä pykälä sisään ja sit kun käynnistää uudestaan niin löytyykin se oikea pykälä.
Kuten "kaku9-5":kin sanoi niin nämä solenoidit toimivat sähköisesti joten ohjauksessakin saattaa se vika olla?
Tsekkaa koodit jossain. niin on helpompi kaikkien arvailla.
http://www.ugsaabistit.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
Tuolta löytyy kaveri nimimerkillä "Mimmi" joka varmaan pystyy auttamaan jos asut lähellä Helsinkiä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.