NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
On tarjonnut vikakoodia 4882 jonkin aikaa ja moottorin varoitusvalo palanut. Auto 9-5 2.0T jossa Hirsch softa. Laitoin tänään NGK BCPR7ES-11 tulpat täältä foorumilta saatujen suositusten mukaisesti. M utta tästä seurasi se että varoitusvalo kyllä sammui mutta lyhyellä ajolla tuli 28 kpl MiFi ja auto nyki hirveästi pintakaasulla. Vaihdoin takaisin vanhat NGK BCPR6ES-11 tulpat. Nyki myös muutaman käynnistyksen verran niillä mutta nyt käy taas normaalisti. Vaihdoinko liian nopeasti takaisin vanhoihin, voiko johtua adaptaatiosta että nyki noin eri tulpilla?
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Vaikuttaa DI-kasetin vialta, kutosen tulpilla sytyttää hieman helpommin kevyellä kuormalla koska ovat kuumemmat. Mutta voi olla sattumaakin, vikakoodi kuitenkin viittaisi kasettiin koska molemmilla tulpilla aiheutti ongelmia. Tai sitten sattui valmiiksi viallise(t) yksilö(t) ne seiskan tulpat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Voisiko johtua tästä jonka löysin Motonetin foorumilta (nimimerkki "Mimmi" kirjoitti):
"Kyllä se pitää paikkaansa. Puolien eristeenä (ja jäähdytykseenkin) käytetty öljy kun valuu "väärään päähän" ja siksi suositus on olla käynnistämättä autoa 15 min sisällä kasetin oikeinpäin käännön jälkeen.
Muuten voi puolat kuumeta liikaa ja kärvähtää."
Tosin en nyt muista oliko väärinpäin käännetty vaihdon aikana.
"Kyllä se pitää paikkaansa. Puolien eristeenä (ja jäähdytykseenkin) käytetty öljy kun valuu "väärään päähän" ja siksi suositus on olla käynnistämättä autoa 15 min sisällä kasetin oikeinpäin käännön jälkeen.
Muuten voi puolat kuumeta liikaa ja kärvähtää."
Tosin en nyt muista oliko väärinpäin käännetty vaihdon aikana.
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Tuosta on aikoinaan ollut puhetta täälläkin ja todettu että se öljy valuu kyllä samantien takaisin paikoilleen kun toisinpäin kääntää. Eli en usko että tuolla on mitään vaikutusta eikä tietääkseni todistetusti koskaan ole kasetti ko. syystä hajonnut. En ole koskaan myöskään tuosta itse välittänyt tulppia tai kasettia irrotellessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Ok. Mistä kannattaa ostaa uusi DI-kasetti (ja mitä maksaa?), ei ainakaan näyttänyt löytyvän Motonetiltä?
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Kokeilisin ensin lainakasetilla jos suinkin mahdollista. Uuden joutunee merkkitiskiltä ostamaan, PFS/Elkparts/PCS ei taida käytännössä olla juuri sen halvempia.
Merkkitiskin kasetilla on sentään aika hyvä takuukin.
Merkkitiskin kasetilla on sentään aika hyvä takuukin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Nyt on kasetti vaihdettu uuteen, 250 euroa sain siitä maksaa marmoritiskiltä. Otin samalla akun irti vähäksi aikaa ja nyt ei enää anna vikakoodeja MUTTA yhä kiihdytyksessä tai startatessa tulee yksi tai kaksi MiFi. Tulpat nyt uudet NGK BCPR6ES-11. Seuraavaksi kokeilen NGK BCPR7ES-11 tulpilla, mutta kysymys kuuluukin että onko normaalia että tulee yksi tai muutama MiFi silloin tällöin?
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Kyllä on ihan normaalia että muutamia MiFi tulee. Etenkin kaasua nostaessa ja kiihdyttäessä. Ei kannata niistä mitään välittää jos tuntuu toimivan normaalisti eikä vilkuttele CE valoa ajossa (jonka tekee jos ihan oikeasti polttaa putkessa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Ok, kiitos, pelästyin jo ja luulin että tuli turhaan ostettua uusi DI-kasetti. Jännä kyllä että tuo T7 "oppii" tuolla tavalla, nyki ensinmmäisten kilometrien aikana sen jälkeen kun oli ollut ECU virrattomana mutta sitten meno tasaantui ja nyt käy taas "normaalisti".
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Pari kiihdytystä , ja mifejä luokkaa 50 - 60 , mahtaako olla tulpat valmiit ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Kyllä siltä kuulostaa, voi toki olla muutakin vikaa mutta tulpat on se helpoin.hyvoneju kirjoitti:Pari kiihdytystä , ja mifejä luokkaa 50 - 60 , mahtaako olla tulpat valmiit ?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: NGK BCPR7ES-11 tulpat ja nykiminen alkoi
Tänään sytytti ce valon , ja vikakoodi 4882 , eli ilmeisesti sytkäkassun haku edessä ?
Tulpat vaihdoin tossa kuukausi sitten
Tulpat vaihdoin tossa kuukausi sitten
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975