Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
9-5 Aero Sedaniin pitäisi sellainen laittaa. Vaihtoehtoina olisi:
- SAABin alkuperäislisävaruste, 315e + 75e sähkösarja
- Kovil, 281e
- Bosal 216e
- Brink 275e
- tarvike-sähkösarja 32e
Mitäs raati suosittelee/ei suosittele?
- SAABin alkuperäislisävaruste, 315e + 75e sähkösarja
- Kovil, 281e
- Bosal 216e
- Brink 275e
- tarvike-sähkösarja 32e
Mitäs raati suosittelee/ei suosittele?
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Mistä noin edullisia hintoja olet löytänyt? Vai vaikuttaako hintoihin rajusti se, että mulla kyseessä on farkku eikä sedan? Eniwei, kyselly kans irrotettavaa koukkua Aero farkkuun vm 06:
- Saabin alkuperäislisävaruste 600€ sis. työt 200€ (Bosal, Metro-Auto)
- Bosal 360€ + työt 170€ (PCS)
- Thule (ex-Brink) 375€ + työt 160€ (AD-varaosa)
- Kovil 550€ sis. työt 180€ (Mtakala)
kaikki sisältävät sähkösarjan.
550€ euron nurkissa mennään.
Olisin samoja mielipiteitä vailla, mikä on hyvä, mikä ei? Millä koukulla on huomaamaton asennus koukun ollessa pois?
- Saabin alkuperäislisävaruste 600€ sis. työt 200€ (Bosal, Metro-Auto)
- Bosal 360€ + työt 170€ (PCS)
- Thule (ex-Brink) 375€ + työt 160€ (AD-varaosa)
- Kovil 550€ sis. työt 180€ (Mtakala)
kaikki sisältävät sähkösarjan.
550€ euron nurkissa mennään.
Olisin samoja mielipiteitä vailla, mikä on hyvä, mikä ei? Millä koukulla on huomaamaton asennus koukun ollessa pois?
9-5 Aero Wagon A -06
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Itse asensin pari vuotta sitten 2003 Vector Sedaniin irrotettavan Brink-koukun. Maksoi jotakin 300+€ ja johtosarja n.35€.
Asennus on ainakin tällä puskurilla huomaamaton, kun ei tee sitä lovea puskurin alareunaan vaikka ohje sellaisen pyysi tekemään. Lovea ei tarvitse tehdä - ainoa pieni haitta oli, että koukun tilalle tulevan muoviläpyskän irrotuksessa sitä tarvii kääntää hiukan alaviistoon mahtuakseen puskurin alitse pois.
Brink-koukun lukitusmekanismi sen sijaan on hienomekaniikkaa verrattuna perinteisen Kovil-koukun vastaavaan ja toiminta sen ei ole taattu kuraisena.
Asennus on ainakin tällä puskurilla huomaamaton, kun ei tee sitä lovea puskurin alareunaan vaikka ohje sellaisen pyysi tekemään. Lovea ei tarvitse tehdä - ainoa pieni haitta oli, että koukun tilalle tulevan muoviläpyskän irrotuksessa sitä tarvii kääntää hiukan alaviistoon mahtuakseen puskurin alitse pois.
Brink-koukun lukitusmekanismi sen sijaan on hienomekaniikkaa verrattuna perinteisen Kovil-koukun vastaavaan ja toiminta sen ei ole taattu kuraisena.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Kokemusta on Kovil, Bosal ja Thule (ent. Brink). Noista kaikkein helpoin käyttää ja vähiten ilman koukkua näkyvä on Bosal. Tosin ei tuo Thulekaan kovin vaikea ole käyttää, mutta päällepäin hieman näkyvämpi kuin Bosal. Kovil taasen on "kauhean" näköinen päällepäin ilman koukkua, eikä ihan niin helppo irroittaa kuin Bosal/Thule.
Mitä tulee lukitusmekaniikkaan niin kaikkien irroitettavien koukkujen mekaniikkaa pitää rasvata säännöllisesti. Silloin ne toimivat kevyesti, eikä lika ja kura pääse vaikuttamaan toimintaan.
Eli noilla hinnoilla jotka hma laittoi viestissään valitsisin Bosalin ilman muuta, Kovilia en kyllä Aeroon laittaisi. Asennus femmaan on helppo kokemattomallekin asentajalle, joten töiden osuuden voi säästää asentamalla koukun itse.
Itselleni asensin reilu vuosi sitten Thulen (Brinkin) ja hinta vaikutti valintaan.
Mitä tulee lukitusmekaniikkaan niin kaikkien irroitettavien koukkujen mekaniikkaa pitää rasvata säännöllisesti. Silloin ne toimivat kevyesti, eikä lika ja kura pääse vaikuttamaan toimintaan.
Eli noilla hinnoilla jotka hma laittoi viestissään valitsisin Bosalin ilman muuta, Kovilia en kyllä Aeroon laittaisi. Asennus femmaan on helppo kokemattomallekin asentajalle, joten töiden osuuden voi säästää asentamalla koukun itse.
Itselleni asensin reilu vuosi sitten Thulen (Brinkin) ja hinta vaikutti valintaan.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Edelliseen 02 sedan aeroon laitoin bosalin itse, helppo asentaa ja säästää tukun euroja. Nykyisessä 06 aerossa oli valmiina bosal ja pelkästään hyviä kokemuksia, helppokäyttöinen ja toimiva, kun ottaa aina pois käytön jälkeen. Eikä paljon näy suojus koukku irroitettuna.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Itse laitoin kuukauden päivät sitten 2006 wagoniin alkuperäisen kiinteän koukun. Sehän on Bosalin valmistama. Hintaa tuli alkuperäisen sähkösarjan kanssa tasan 200 € (koukku 155 € ja s-srj 45 €). Saabilla on menossa ilmeisesti edelleen "Uudista oma Saab 9-5" -kampanja, jossa mm. koukut todella hyvällä hinnalla.
http://www.saab.fi/fi/fi/start#/buy-own ... cessories/
(klikkaa auton kuvaa ja sitten oikeasta alareunasta -> "Lataa koko lisävarustetarjouksen hinnasto tästä »")
Halusin ehdottomasti tuon Bosalin valmistaman kiinteän koukun sen takia, että kun sen kuulakaulan irrottaa (kiinni kahdella pultilla), ei koukusta jää jäljelle mitään näkyvää. Sähköliitinkin jää piiloon. Kaulan irrottamisessa ei mene kuin hetki.
http://www.saab.fi/fi/fi/start#/buy-own ... cessories/
(klikkaa auton kuvaa ja sitten oikeasta alareunasta -> "Lataa koko lisävarustetarjouksen hinnasto tästä »")
Halusin ehdottomasti tuon Bosalin valmistaman kiinteän koukun sen takia, että kun sen kuulakaulan irrottaa (kiinni kahdella pultilla), ei koukusta jää jäljelle mitään näkyvää. Sähköliitinkin jää piiloon. Kaulan irrottamisessa ei mene kuin hetki.
9-5 2.3T Aut. -06 Biopower St3
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
En ainakaan kiinteätä koukkua laittaisi, jos sitä kerta pitää irroitella.
Griffinissä minulla ollessa oli irroitettava Brinkkoukku hyvin pelasi kymmenen vuotta, muistaa vain hipaista rasvaa kerran tai pari vuodessa.
Griffinissä minulla ollessa oli irroitettava Brinkkoukku hyvin pelasi kymmenen vuotta, muistaa vain hipaista rasvaa kerran tai pari vuodessa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
2005 Aero sedan Bosal on koukku ja hyväksi havaittu.
9-5 Aero vm.2005, 99 GL 5, NG 900 -96
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
hma: Mistäs noi hinnat on? Tarvetta olisi koukulle myös täällä.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
kovil tosa taitaa molemmissa autoissa pyörii.
saabissa on merkkiliike laittanut, ja kaupanpäälle joten en tiiä hinnasta mitää.
Mutta ei pahan näköinen ?
E:kuvat korjattu
saabissa on merkkiliike laittanut, ja kaupanpäälle joten en tiiä hinnasta mitää.
Mutta ei pahan näköinen ?
E:kuvat korjattu
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Kannattaa ottaa alkup. sähkösarja, asennus on helpompaa kuin yleismallisella rosvoliitinhässäkällä.
Ei ole muuten paharasti tehdä itsekään tuo asennus jos omaa perustyökalut ja ehtoon aikaa.
Ei ole muuten paharasti tehdä itsekään tuo asennus jos omaa perustyökalut ja ehtoon aikaa.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Brink.
Pistorasia liian syvällä, tosi huono kytkeä!
Irroitettavasta koukusta on tullut kiinteä. Avain ei mene reikäänsä ei sitten millään!
En tiedä onko irroitettu koskaan, tämä Aero on ollut mulla vasta alle vuoden!
http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... G_0420.jpg
Pistorasia liian syvällä, tosi huono kytkeä!
Irroitettavasta koukusta on tullut kiinteä. Avain ei mene reikäänsä ei sitten millään!
En tiedä onko irroitettu koskaan, tämä Aero on ollut mulla vasta alle vuoden!
http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... G_0420.jpg
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Ei kai tavallaan tartte leikata puskurista palasia. Aseöljyä lukkoon reilusti, silloin pitäis toimia.
Se että rasia on syvällä on hyvä, säilyy ehjänä eikä ole näkyvillä.
Ittellä oli kymmenenvuotta tuollainen Griffinissä, hyvin toimi.
Se että rasia on syvällä on hyvä, säilyy ehjänä eikä ole näkyvillä.
Ittellä oli kymmenenvuotta tuollainen Griffinissä, hyvin toimi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Miulla on femmassa tehtaalla laitettu irrotettava koukku,hyvin piilossa eikä pistorasiaakaan näy.Mutta jotenkin epäluotettava käyttää,koukun saaminen lukkoon on aika hankalaa vaikka on hyvässä rasvassa.Joka kerta kun kärryn laittaa koukkuun niin ei tiiä lähteekö kärry mukaan vai ei,mut aina on kärry tullut perässä.Eli hankala käyttää.Kolkissa on joku irrotettava koukku mut se on juurtunut autoon kiinni,pitäis joskus kokeilla tulisko siitä vielä irrotettava.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Kokemuksia irrotettavista vetokoukuista?
Eikös koukun pidä toimia niinkuin on tarkoitettu? Tälläpuolen lahtea tarkistavat aina katsastuksessa, että toimii niinkuin pitääkin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.