allekirjoituksen auto käyttäytyy hiukan oudosti bensapumpun vaihdon jälkeen. Eli tapahtumat meni näin:
1. Motonetin (kiinalainen) bensapumppu otti ja hajosi
2. Vaihdoin autoon tilapäisesti vanhan alkuperäisen pumpun (uusi Walbro tilauksessa), joka toimii mutta vinkuu
3. Auto kävi erittäin huonosti, ns. "kolmella" ontuvaa tyhjäkäyntiä ja kierroksiakin otti aika hitaasti. En käytellyt paria minuuttia kauempaa, otin akusta kaapelin irti vartiksi. Kaapeli kiinni --> kävi normaalisti
4. Auto ajoon ja nyt tuntus että vastaa nopeisiin kaasun painalluksiin viiveellä, eli miettii aiempaa pidempään ennen kun alkaa tapahtua. Sitten kun alkaa vetää niin meno maistuu normaalisti. Ei savuttele ylimääräisiä. Ajettu 211tkm, öljyt vaihdettu lähes uudesta asti 5-10tkm välein, turbo alkuperäinen.
Episodin jälkeen on ajettu ainakin pari sataa km. Voisko olla vieläkin kyse siitä, että softa hakee/opettelee rajojaan nollauksen jälkeen? Vai olisko turbo kypsymässä tai katti tukossa? Tai jotain muuta?
Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
9-5 2.3t SE A 1999
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Kesä 09, 2011 17:14
Re: Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
No, pihassa seisovassa yksilössä oireet olivat kutakuinkin tätä tuossa kun oli painepuolen letku pompannu ämpärin kannesta irti. Sai bensaa muttei tarpeeksi/riittävällä paineella. Ei varmastikaan sama syy sinulla mutta voisiko vain olla ettei tuo wanha alkuperäispumppu ole tehtäviensä tasalla?4. Auto ajoon ja nyt tuntus että vastaa nopeisiin kaasun painalluksiin viiveellä, eli miettii aiempaa pidempään ennen kun alkaa tapahtua. Sitten kun alkaa vetää niin meno maistuu normaalisti.
Kannattaa muuten vaihtaa siihen ämpärin kanteen se lukituspala joka pitää noi paine- ja paluuputkien kulmaliittimet lukittuna ellet jo vaihtanut...

Re: Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
Mistä näitä paloja kannattaa (halvimmalla) metsästää?
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
Lukituspalan tehtävä on pitää meno ja paluu "piippu"kiinni ämpärin kannessa.kello kirjoitti:Mistä näitä paloja kannattaa (halvimmalla) metsästää?
Ei kannata ottaa edellisen kommenteja vakavasti ajettavuuteen ja pa-paineisiin.
jos lukituspala pettää sen kyllä huomaat auton alla lammikkona.

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
Täällä oli samaa vikaa ja vähän enemmänkin. Nopeissa kaasunpainalluksissa empi hetken ennen kuin suostui lähtemään. Lisäksi käynnistäessä saattoi sammua muutaman sekunnin käynnin jälkeen.
Käyntiinlähtö parani kun vaihdoin pa-suodattimen ja empiminen kiihdyttäessä pa-pumpun vaihdolla.
Käyntiinlähtö parani kun vaihdoin pa-suodattimen ja empiminen kiihdyttäessä pa-pumpun vaihdolla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
Ok, eli siis voi hyvinkin johtua heikohkosta pumpusta ja sitä kautta bensan paineista. Uusi Walbro odottaa pöydällä, saas nähdä alkaako meno maistua taas kun saa sen autoon kiinni.
9-5 2.3t SE A 1999
Re: Outo käytös bensapumpun vaihdon jälkeen.
Nonnih, uusi Walbro on nyt asennettu. Ja kulkukin palautui normaaliksi, eli ei enää "mieti" ylimääräisiä, kun painaa nopeasti kaasua. Nähtävästi vanha n. 200tkm ajettu pumppu ei jaksanut tehdä kunnolla painetta.
9-5 2.3t SE A 1999