Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja malait »

Moi kaikille !

Tuli tuossa aloitettua kesäloma tänä päivänä ja heti loman kärkeen tuli vaihdettua meidän perheen 9- kolkki otsikon mukaiseen autoon, voi jeesus että voi auto olla mahtava, luulin jo saavuttaneeni kaikki autoilun saralla, kun perheemme ensimmäinen 9-5 wagon tuli 8 vuotta sitten perheeseemme, mutta kyllä nyt on taas suu virneessä.
Tästä on hyvä lomaa jatkaa 8)
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
muri82
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 25, 2009 09:35
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja muri82 »

Onnittelut hyvästä valinnasta :)
-Teemu
ex: 9-5 Aero '05 A - 9-5 2.0t '05 - 9-5 2.0t '04 - 900S 3D '91
#4278
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

onnittelut hienosta autosta ! :)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onnittelut myös toiselta Keski-Suomen turbopilotilta. Mistäs tuollainen yksilö löytyi? Sitten kun virne alkaa hellittämään, kannattaa tuohon 2.3T:hen päivittää Aeron softa. Rautapuolihan tuossa on täysin kuten Aerossa. Sen jälkeen kannattaa pään ympärille vetää pari kierrosta jesseteippiä, ettei naama repeä :lol:

Eski
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja malait »

Oulusta minä tämän löysin liikkeestä ja on ollut ennen minua vain yhdellä omistajalla.
Ei näitä kyllä liikaa ole Suomen maassa tarjolla ja piti tarttua tarjoukseen minkä he hyvittivät 9-3:sta, itse asiassa väliraha olisi ollut yhtä suuri eteläisemmän Suomen liikkeissä huonommin varusteltuihin Saabeihin, mutta kyllä vetää nyt suuta virneeseen :) ja tuo Aeron softan päivitys on varmasti tulossa jossain vaiheessa, mitähän se liene kustantaa ja mistähän sen sitten sais kun polte tulee ?
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Kun pistät Yv'tä käyttäjälle jcarlson Niin todennäköisesti sitä kautta saat kaikkein halvimmalla.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

onnea!

suosittelen myös jcarlsonia...
itsellä vielä ecu matkahuollon mokailun takia matkalla mutta sormet syyhyää jo laittaa se kiinni..tänään käyn noutamassa...tosin oma tapaus on tuo pappa mallin piristys mutta kuitenkin...

laita nyt hyvä mies se aeron softa HETI kiinni!!..kustannuksia ei tule paljoakaan ja luultavasti naama tosiaan repeää :mrgreen:
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Onnittelut täältäkin!

Omasta kokemuksesta myös suosittelen Aeron softaa,kyllä on ero kun yöllä ja päivällä :) Mulla oli ekaks 2.0t sitten 2.3T, sitä kun kutitettiin tuolla Aeron softalla,niin ei meinannut pöksyissään pysyä,eikä vajaan vuoden kuluttuakaan ole kaduttanut eikä ole mitään isonpia ongelmiakaan ollut,paitsi jarrut kuluu nopeammin :lol:

Vaihdoitko Oulun Åströmillä?Minä sain ainakin hyvää palvelua viime keväänä sieltä ja vanhasta hyvitys oli sen mukainen,että kannatti täältä Hämeestä sinne ajaa!
Saab 95 2.3t autom.-06
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja malait »

Kyllä tuli vaihdettua Oulun Åströmiltä ja täytyy kyllä minunkin sanoa, että palvelu on todella hyvää.
Kyllä kai se tuo Aeron softa on ajankohtainen, kun tästä alkuhuumasta selviää ja vaimokin oppii tuon automaatin tavat 8)
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

laitahan kommenttia tuosta tomaatti - manuaali erosta...
millaisia kokemuksia siis..itsellänikin vakavan pohdinnan alla olisko seurava tomaatti...
niiden kestävyys vaan on ollut jossain tapetilla (aero-tason väännöt?)...eukko ei haluaisi millään tomaattia...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Saman tien kannattaa laittaa myös se Biopower versio softasta jos sellaisen saa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Rafu kirjoitti:Saman tien kannattaa laittaa myös se Biopower versio softasta jos sellaisen saa.
Mutta jos haluaa myös etanolilla bensa-aeron tehot, niin menee myös suuttimet ja bensapumppu vaihtoon.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja malait »

mienkoiv kirjoitti:laitahan kommenttia tuosta tomaatti - manuaali erosta...
millaisia kokemuksia siis..itsellänikin vakavan pohdinnan alla olisko seurava tomaatti...
niiden kestävyys vaan on ollut jossain tapetilla (aero-tason väännöt?)...eukko ei haluaisi millään tomaattia...
Meilläkin vaimo vielä vastusti automaattia eiliseen asti, mutta kun sitten hyppäsi Pyhäsalmella Saabin rattiin ja ajoi kotiin n. 150 km matkan oli ilme perillä melko mairean oloinen (välillä ohitteli n. 150: n vauhdilla autoja ja oli kuin pikku tyttö olis uuden nuken saanut) :D
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tobbana kirjoitti:Mutta jos haluaa myös etanolilla bensa-aeron tehot, niin menee myös suuttimet ja bensapumppu vaihtoon.

-Sami
Meillä riittää 240hv/420Nm etanolilla, bensalla 260hv/400Nm. Etanolilla matka-ajo on taloudellisempaa, kuin bensalla ja moottorin käytös on myöskin miellyttävämpää.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9-5 Wagon 2,3T 220 hv Turbo Pilot A5 VECTOR VM. 2007

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

G-mies kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Mutta jos haluaa myös etanolilla bensa-aeron tehot, niin menee myös suuttimet ja bensapumppu vaihtoon.

-Sami
Meillä riittää 240hv/420Nm etanolilla, bensalla 260hv/400Nm. Etanolilla matka-ajo on taloudellisempaa, kuin bensalla ja moottorin käytös on myöskin miellyttävämpää.

Matti
Nii, sanoinkin että JOS haluaa. Se on mulle sama mihin kukakin tyytyy, itse en vaan tykkää saavutetuista eduista luopua. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin