Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=huuhtelu
Tuolta vinkkiä tuprautteluun.
Myös mun ääni mitsulle ja stage1 softalle, pysyy vieläkin "ripeänä" käyttiksenä ja tietty saat sid infon mukaan mistä näkee kaiken tarpeellisen.
Tuolta vinkkiä tuprautteluun.
Myös mun ääni mitsulle ja stage1 softalle, pysyy vieläkin "ripeänä" käyttiksenä ja tietty saat sid infon mukaan mistä näkee kaiken tarpeellisen.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Venavarren tiivisteet eivät rakenteensa puolesta käytännössä voi nousta paikaltaan Trionic7-kannessa ja niiden valskaamnen on erittäin harvinaista vanhemmissakaan smetanavatkaimissa, joten GT17 saa myös täältä kannatusta. GT17 kannattaa vaihtaa Mitsuun vaikkei olisi edes rikki. SID info ei suostu toimimaan ainakaan meidän M2007:ssa, mutta muuten tuo Mitsulle optimoitu softa on varsin asiallinen
Eski
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Eski
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Niin ne vesiputkien prikat eivät ainakaan omassani ole mitään poikkeuksellisia. Ihan vakiokokoisia kupariprikkoja käytin. Putkille piti vähän antaa uutta komentoa. Ei ne ihan plug and play mene, mutta melkein.
Oma Mitsuni maksoi tiivisteineen noin tonnin. Hinta on nyt kohtuullinen, kun Suomen maahantuoja (Turbotekniikka) saa Mitsuja suoraan tehtaalta ilman välikäsiä. (Ennen mainitsemaani parannusta hinnassa oli jopa parihunttia ylimääräistä). Omassani oli kyllä ihan Mitsun laatta kyljessä. Mitälie lukee Aero Saabien tehtaalla asennetuissa Mitsuissa? Jotenkin epäilyttää että Neo Brossin turbot on joko kiinakopioita tai jollain tapaa varastettuja... Hinta on ihan käsittämättömän alhainen ollakseen aito Mitsubishi.
Oma Mitsuni maksoi tiivisteineen noin tonnin. Hinta on nyt kohtuullinen, kun Suomen maahantuoja (Turbotekniikka) saa Mitsuja suoraan tehtaalta ilman välikäsiä. (Ennen mainitsemaani parannusta hinnassa oli jopa parihunttia ylimääräistä). Omassani oli kyllä ihan Mitsun laatta kyljessä. Mitälie lukee Aero Saabien tehtaalla asennetuissa Mitsuissa? Jotenkin epäilyttää että Neo Brossin turbot on joko kiinakopioita tai jollain tapaa varastettuja... Hinta on ihan käsittämättömän alhainen ollakseen aito Mitsubishi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
en edelleenkään sulkis pois tuota venakumeja. kumeahan nekin on ja karstainen venttiili kyllä tekee temppunsa niihin. joo ei ne femmassa pääse irti niinkuin tonnarissa.. no, downpipe tai imuputki pois niin pääsee välykset testaamaan.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
PCS:llä GT17->TD04 muutoksen pakettihinta oli kevättalvella 1500e, joka sisälsi ahtimen, asennusosat, öljyt ja asennustyön. Turbon hinta oli alle tonnin ja muistini mukaan laatta on tuollainen kuten Aeron alkuperäisessä Mitsussa:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... TD04_1.jpg
Eski
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... TD04_1.jpg
Eski
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Onko tuo downpipe helpompi irrottaa alta vai päältä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Paljonko oli mittarissa kilometrejä, kun savutus alkoi, yli vai alle 100 tkm? Ehdottomasti kannattaa siirtyä mitsuun, eipä ole omissa aerossa ollut tuollaisia murheita.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
97tkm oli mittarissa. Ja kyllä tässä pohdiskelujen jälkeen on tullut siihen tulokseen, että Mitsu laitetaan, jos/kun turbo menee vaihtoon.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Jep, ihan "normaali" GT17 vaihtoväli. Meillä kesti 75K.
Eski
Eski
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
tsaarela kirjoitti:Onko tuo downpipe helpompi irrottaa alta vai päältä?
Jos pääset nosturille työskentelemään, niin silloin alta. Varmaan pukkien päällä tehdessä yläkautta. Dp:n voi kääntää varovaisesti sivuun. Ei sitä ole pakko poistaa autosta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Nosturia ei ole mutta rampit löytyisi kyllä. Joutuuko siinä muuta irrottamaan tieltä, jotta downpipen muttereihin pääsee käsiksi?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
1. Pakosarjan lämpösuoja irti.
2. Yläkautta saavuttaa yksi tai kaksi down-pipen mutteria
3. Alakautta vastaavasti kaksi tai yhden
- taisin kerran käydä ruuvaamassa noita "alakautta"-muttereita auton ollessa tasamaalla. Ramppien avulla on jo liian helppoa.
4. Tämän tehtyäsi ryhdyt miettimään: "Olisiko sittenkin ollut helpompi irroittaa imuputki?"
2. Yläkautta saavuttaa yksi tai kaksi down-pipen mutteria
3. Alakautta vastaavasti kaksi tai yhden
- taisin kerran käydä ruuvaamassa noita "alakautta"-muttereita auton ollessa tasamaalla. Ramppien avulla on jo liian helppoa.
4. Tämän tehtyäsi ryhdyt miettimään: "Olisiko sittenkin ollut helpompi irroittaa imuputki?"
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Päivitystä omaan topikkiin.
Garretti vaihtui Mitsuun viime viikonloppuna. Siipipyörissä ei sanottavaa välystä vielä ollut mutta turbon imupuolen kaasuläpälle lähtevässä haarassa oli kyllä öljyä. Semmoinen tuli huomattua, että tuo uudemman Mitsun isompi imucobra vaatii yhden vesiputkikorvakkeen ja itse putken tilapäistä irroitusta, että sen saa ujutettua paikalleen.
Ainakaan nyt muutamissa aamukäynnistyksissä ei ole pölläytelllyt. Pitää täytellä öljyt maksimiin ja ruveta seuraamaan.
Tuolla 185 hv softalla ja automaatilla Garrettin ja Mitsun eron huomaa lähinnä moottoritienopeuksissa. Mitsulla se kiihtyy hieman pehmeämmin, kunnes kierroksia saa tarpeeksi. Sitten kyllä mennään isoa kovaa.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Garretti vaihtui Mitsuun viime viikonloppuna. Siipipyörissä ei sanottavaa välystä vielä ollut mutta turbon imupuolen kaasuläpälle lähtevässä haarassa oli kyllä öljyä. Semmoinen tuli huomattua, että tuo uudemman Mitsun isompi imucobra vaatii yhden vesiputkikorvakkeen ja itse putken tilapäistä irroitusta, että sen saa ujutettua paikalleen.
Ainakaan nyt muutamissa aamukäynnistyksissä ei ole pölläytelllyt. Pitää täytellä öljyt maksimiin ja ruveta seuraamaan.
Tuolla 185 hv softalla ja automaatilla Garrettin ja Mitsun eron huomaa lähinnä moottoritienopeuksissa. Mitsulla se kiihtyy hieman pehmeämmin, kunnes kierroksia saa tarpeeksi. Sitten kyllä mennään isoa kovaa.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Mielenkiintoinen topikki. Itselläni ~90tkm lasissa Garretilla, joten ei tiedä koska porsii. Onko pk-seudulla pajaa, joka osaisi Garret->Mitsu konversion tehdä? Lähtökohtaisesti tietysti kaikki osaa.
Lähinnä haen firmaa, jolla olisi vastaavanlainen zydeemi kuin PCS:llä, eli mahdollista pakettihintaa ja osaamista/kokemusta tästä trikistä. Ja tietysti oikeat kanavat mistä saa osat tai sitten itse tilaisin osat PCS:ltä ja vien mukana...
-b
Lähinnä haen firmaa, jolla olisi vastaavanlainen zydeemi kuin PCS:llä, eli mahdollista pakettihintaa ja osaamista/kokemusta tästä trikistä. Ja tietysti oikeat kanavat mistä saa osat tai sitten itse tilaisin osat PCS:ltä ja vien mukana...
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tuprauttaa kylmänä Forte-käsittelyn jäljiltä
Eikös noita kopeloi ainakin T. Holmberg Vantaalla? Se, että tekeekö Torek auto tai Westerlund ei ole tiedossa. (vai lopettiko toi Westerlund, kuka muistaa?)
Holmberg on itse myös Saabisti ja ainakin minä olen ollut ihan tyytyväinen hänen työhönsä.
Holmberg on itse myös Saabisti ja ainakin minä olen ollut ihan tyytyväinen hänen työhönsä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...