9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Onko tuota BSR:n softaa kukaan laittanut? Ja onko todellisuudessa eroa "Aeron"-softaan? Onkohan tehon nosto tehty turvallisesti vai ropellettu nakutuksen tunnistusta yms.?
Ilmeisesti "Hardikseen" ei tartte tehdä mitään.
Ilmeisesti "Hardikseen" ei tartte tehdä mitään.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Pelkkä softamuutos, kaikki BSR softat joita olen nähnyt on olleet sellaisia räpellyksiä että on vaikea suositella.
Aeron softaan käytännössä eroa on väännössä, huipputehojen osalta vakio 08 aero on jo niin tapissa ettei sieltä ilman rautamuutoksia oikein mitään enää irtoa.
Aeron softaan käytännössä eroa on väännössä, huipputehojen osalta vakio 08 aero on jo niin tapissa ettei sieltä ilman rautamuutoksia oikein mitään enää irtoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Henkilökohtaisesti en laittaisi ytään BSR:n softaa mihinkään autoon. Rukkaavat nakukarttoja ja kaikkea muuta kivaa. Paras oli tonnarin Steg 3, jossa oli ahtopaineen vähennykset otettu kokonaan pois, annettiin vain lisää bensaa, jos sattuisi nakutus loppuvan...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Kiitokset tiedoista, näin arvelinkin. Paras vaan tyytyä tähän Aeron softaan ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kaveri vaan osti 2.3T:n ja oli bongannut tämän softan, suosittelin varaboksin ostamista ja käyttämään sen jollain "parannettavana"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kaveri vaan osti 2.3T:n ja oli bongannut tämän softan, suosittelin varaboksin ostamista ja käyttämään sen jollain "parannettavana"
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Ja saahan sitä Aeron softaakin "paranneltua" samoihin lukemiin kuin tuo BSR, nakukarttoja rikkomatta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Minulla on BSR:n uusin softa ja toimii täsyin virheettömästi. Ei nakuta eikä käyttäydy omituisesti. 2003 Aeroni vakio 250hv kulku parani selkeästi ja sopii automaattiin hienosti väännön lisäys. Kuitenkin melko hillittyä viriä kokonaisuudessaan.
Terveisin nm. toisenkäden tieto on usein niin ihmeellistä
Terveisin nm. toisenkäden tieto on usein niin ihmeellistä
Hanaa hillitysti!
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Softan T7suitessa tutkiminen antaa kiistatonta ensikäden tietoa siitä onko se hyvä vai ei ja miten se on tehty.
Jokaista BSR softaa en tietenkään ole nähnyt mutta useamman kappaleen kuitenkin.
Jokaista BSR softaa en tietenkään ole nähnyt mutta useamman kappaleen kuitenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Niin ne toimikin. Tonnarin kone kesti nakutukset, mutta 9-5:sen ei. Ilmamssamittarin likaantuminen aiheuttaa sitten hieman murheita mäntien hajoamisena. Molemmat tapaukset ostettu suoraan Ruotsista.fbl364 kirjoitti:Minulla on BSR:n uusin softa ja toimii täsyin virheettömästi. Ei nakuta eikä käyttäydy omituisesti. 2003 Aeroni vakio 250hv kulku parani selkeästi ja sopii automaattiin hienosti väännön lisäys. Kuitenkin melko hillittyä viriä kokonaisuudessaan.
Terveisin nm. toisenkäden tieto on usein niin ihmeellistä
Toivottavasti ovat parantaneet aikaisemmista, jotta ei tule ongelmia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Mulla oli 9-5 Aerossa Stage 3 parilla eri softalla. BRS:n Stage 3 nakutti parin kunnon vedon jälkeen varskinkin kuumalla isoilla kierroksilla niin että pahaa teki. Eli tuolla softalla ainakin saisi koneen rikki. Tietty jos riittää muutama veto, jotta voi kavereille ja Volvo kuskeille näyttää niin why not.
Hyvä viri on sellainen jossa rauta ja softa on "balansissa" eikä tarvitse pelkää että kone hajoaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
"jcarlson" Ja saahan sitä Aeron softaakin "paranneltua" samoihin lukemiin kuin tuo BSR, nakukarttoja rikkomatta.
Nyt alkoi kiinnostaa. Hain T7Suiten, mutta en kyllä uskalla kokeillakaan. Löytyykö "parantelioita" jolla olisi homma hanskassa? Auto 95 -04 automaatti isolla T:llä?
Nyt alkoi kiinnostaa. Hain T7Suiten, mutta en kyllä uskalla kokeillakaan. Löytyykö "parantelioita" jolla olisi homma hanskassa? Auto 95 -04 automaatti isolla T:llä?
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: 9-5 2.3T 06-07 Steg 1 274 hp
Kyllä noita on tullut tehtyä foorumilaisille paljonkin, YV:llä voi kysellä enemmän jos kiinnostaa. Iso T on palkitseva virityskohde, alkuperäisellä Aeron ohjelmalla tulee vakiot Aeron tehot (260hv/350Nm automaateissa), halutessa toki vääntöä saa enemmänkin vaikka 420Nm asti (max. suositeltu automaatille) ja tehoa muutaman hepan päälle.
Mukavaa tuossa on siis se että iso T on ohjelmaa lukuun ottamatta täysin sama kuin Aero moottorin ja voimansiirron osalta, joten voi virittää huoletta niin ettei edes turvamarginaalit pienene.
Muutamia jippoja tuossa toki on mm. ESP:n ja automaatin vääntörajoituksiin liittyen, riippuen siitä onko autossa tehtaalta lähtien sporttialusta vai ei.
Mukavaa tuossa on siis se että iso T on ohjelmaa lukuun ottamatta täysin sama kuin Aero moottorin ja voimansiirron osalta, joten voi virittää huoletta niin ettei edes turvamarginaalit pienene.
Muutamia jippoja tuossa toki on mm. ESP:n ja automaatin vääntörajoituksiin liittyen, riippuen siitä onko autossa tehtaalta lähtien sporttialusta vai ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com