Mitkä iskarit femmaan
Re: Mitkä iskarit femmaan
TODELLA hyvän näköinen !!
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitkä iskarit femmaan
Sopii ku Mennen lihapulliin
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Mitkä iskarit femmaan
michael: makuasioita
Mutta mitä tuo korotus auttaa erityisesti vielä vectorissa? Helmat ja etuspoileri on ensimmäisenä ottamassa osumia huonolla tiellä ja vajaavetoisena femmalla on heti kiinni.
Omalla tavallaan ymmärrän korotetut nelivedot kun esim. Audi A4 quattro menee vakiokorkuisenakin yllättävän pahoista paikoista ja syvästä lumesta kunhan ei jää kantamaan pohjasta. Em Audi meni kevyesti auraamatonta mökkitietä jossa oli höttölunta vajaa 30cm. Femma perässä kyykkäsi kiinni vajaan autonmitan jälkeen
Mutta mitä tuo korotus auttaa erityisesti vielä vectorissa? Helmat ja etuspoileri on ensimmäisenä ottamassa osumia huonolla tiellä ja vajaavetoisena femmalla on heti kiinni.
Omalla tavallaan ymmärrän korotetut nelivedot kun esim. Audi A4 quattro menee vakiokorkuisenakin yllättävän pahoista paikoista ja syvästä lumesta kunhan ei jää kantamaan pohjasta. Em Audi meni kevyesti auraamatonta mökkitietä jossa oli höttölunta vajaa 30cm. Femma perässä kyykkäsi kiinni vajaan autonmitan jälkeen
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Mitkä iskarit femmaan
Hyvähän siitä väkisin tulee. Aina mökkitiellä ajaessa tulee mieleen, että muutaman sentin korotus ei ois pahitteeksi. Vajaavetoisuus ei ainakaan omassa käytössä haittaisi.
Eix 4-vetoisella jää kiinni paikkoihin, johon 2-vetoisella ei ees pääse?
Eix 4-vetoisella jää kiinni paikkoihin, johon 2-vetoisella ei ees pääse?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Mitkä iskarit femmaan
Makuasioita tosiaan Audia kun en halua, hyvä auto on jo alla ja pikku korotuksella käytännöllisyys lisääntyy entisestään. Eilen viimeksi mökin pihassa pohja haukkasi kiinni juuri sen verran että korotuksella ja paremmin kantavilla jousilla oltaisin melko varmasti menty ongelmitta yli. Nelivedot ovat sitten erikseen, ei vain samassa hintaluokassa ainakaan mulle ole vartaanotettavaa nelivetoa löytynyt vaihtoehdoksi.
Ne kenelle tämä ei sovi eivät vaan laita korotusta ja asia on sillä hyvä. Ei tätä kaikille koiteta tuputtaa
Ne kenelle tämä ei sovi eivät vaan laita korotusta ja asia on sillä hyvä. Ei tätä kaikille koiteta tuputtaa
9-5 wagon 2.3t A 2005
Re: Mitkä iskarit femmaan
Tuohon vielä sentti lisää, niin alkaisi olla minun silmiini hyvän näköinen. Mökkitiellä ja tällaisessa nykytalvessa korotettu alusta olisi kyllä ihan käytännöllinen jopa omassa käytössä. Harmi että ehdin jo laittaa oman auton alustan kuntoon. En missään tapauksessa halunnut matalampaa autoa, ja pari vuotta sitten ei vielä tullut mieleenkään että farkkua voisi jopa korottaa. Kaikkea no jotkut keksii...
Mielenkiintoinen projekti. Onnittelut valitsemallasi tiellä.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Re: Mitkä iskarit femmaan
Lainaanpa hieman tätä ketjua, kun asiaan liittyy. Eli takapää roikkuu jonninverran omassa femmassa (Sedan 2.0T -98). Sinne siis pitää hankkia uutta osaa, jouset+iskarit. Pitäiskö samalla laittaa myös etupäähän uudet jouset ja iskarit?
Hieman olin ajatellut budjettiratkaisuna seuraavaa. Eteen Lesjöforsin Sport jouset + Sachsin Sport iskarit, sekä taakse Lesjöforsin vakiojouset + Sachsin Sport iskarit. Tää setti maksais vähän päälle 400 egee, eli mielipiteitä onko järkevää tuohon hintaan? Onko muutenkaan järkevää sotkea takapäässä vakiojousia ja sport iskareita, varsinkin kun eteen tulee sporttia molemmat?
Taakse vois ajatella myös vahvistettuja jousia, jolloin setin hinta nousis reilulla parilla kybällä. Käviskö niiden kaveriksi myös sport iskarit?
Hieman olin ajatellut budjettiratkaisuna seuraavaa. Eteen Lesjöforsin Sport jouset + Sachsin Sport iskarit, sekä taakse Lesjöforsin vakiojouset + Sachsin Sport iskarit. Tää setti maksais vähän päälle 400 egee, eli mielipiteitä onko järkevää tuohon hintaan? Onko muutenkaan järkevää sotkea takapäässä vakiojousia ja sport iskareita, varsinkin kun eteen tulee sporttia molemmat?
Taakse vois ajatella myös vahvistettuja jousia, jolloin setin hinta nousis reilulla parilla kybällä. Käviskö niiden kaveriksi myös sport iskarit?
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: Mitkä iskarit femmaan
Miten on onko asia edennyt ?saabvector kirjoitti:" Korotus " projektini nytkähti taas piirun eteenpäin, juuri ja juuri kolmenumeroisella summalla töineen selviäisi 30 mm korote jousista, 4 x Sachsin iskareita ja laser mittauksesta pyörän kulmiin.
Yritin vähän hakea jonkinlaista mielle kuvaa tuosta 3 cm korotuksesta ja joltain tuolta se kait näyttäisi...
http://kuvablogi.com/nayta/2927193/">
..toisella puolen ei tunkkeja ole joten " kuva " ei ihan realistinen.
Mielipiteitä
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Mitkä iskarit femmaan
Kokonaispaketti ja kustannukset on selvillä, Oman työn kuvan muuttuessa nyt pähkäilen että pidänkö kyseistä autoa vielä vuoden pari vai haluanko velkaantua lisää ja hommata vähemmän kuluttavan kyyti pelin.
Tod.näköisesti kevään kuluessa korotus päivitys tulee listalle.
Tod.näköisesti kevään kuluessa korotus päivitys tulee listalle.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Mitkä iskarit femmaan
toi korotettu on ihan hyvännäkönen ittellä tuli muutama kuva matkaan kanssa eli:
Mutta auton kääntöpuolelta löytyi toisenlainen ilmiö:
Löysät kohta puoliin 150tkm ajetut vakio iskarit, reilun kokoinen jääpolannen parkkipaikalla ja auto meni hups keikka tollain ihan ittestään huomasin ko kaupasta tulin
Mutta auton kääntöpuolelta löytyi toisenlainen ilmiö:
Löysät kohta puoliin 150tkm ajetut vakio iskarit, reilun kokoinen jääpolannen parkkipaikalla ja auto meni hups keikka tollain ihan ittestään huomasin ko kaupasta tulin
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mitkä iskarit femmaan
Mitäs kummallista tuossa on? Ihan normaalisti noin niiaa, ellet aja jollain kivireellä, mikä ei jousta ollenkaan.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Mitkä iskarit femmaan
Kummatko iskarit Saabissa on aluperin Boget vai Sachsit ?
Joo sen verran tiedetään että molemmat tuotemerkit on samaa puljua ...
Onko kellään empiiristä tietoa ?
Joo sen verran tiedetään että molemmat tuotemerkit on samaa puljua ...
Onko kellään empiiristä tietoa ?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Mitkä iskarit femmaan
Alkuperäisten iskareiden on väitetty olevan Sachsit, mutta on myös väitetty, että mitkään Sachsin tarvikeiskarit eivät vastaa Saabin orkkiksia (täysin varma en kyseisistä väitteistä kuitenkaan ole).
Alkuperäiseen kysymykseen 9-5:n iskareista on nyt varsin houkutteleva vaihtoehto lisävarustetarjouksessa oleva Saabin oma sporttialusta hintaan 525 euroa. Alustasarja sisältää iskareiden lisäksi jouset ja kallistuksenvakaajat. Toinen vaihtoehto on samanhintainen tasonsäätösarja. Itse ainakin ostan tuon sporttialustan heti kun takaiskarit hajoavat...
Lisävarusteiden tarjoushinnasto löytyy kokonaisuudessaan tuolta:
http://9-5accessories.saabcars.com/fi/f ... nnasto.pdf
Eski
Alkuperäiseen kysymykseen 9-5:n iskareista on nyt varsin houkutteleva vaihtoehto lisävarustetarjouksessa oleva Saabin oma sporttialusta hintaan 525 euroa. Alustasarja sisältää iskareiden lisäksi jouset ja kallistuksenvakaajat. Toinen vaihtoehto on samanhintainen tasonsäätösarja. Itse ainakin ostan tuon sporttialustan heti kun takaiskarit hajoavat...
Lisävarusteiden tarjoushinnasto löytyy kokonaisuudessaan tuolta:
http://9-5accessories.saabcars.com/fi/f ... nnasto.pdf
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mitkä iskarit femmaan
Ihan järjetöntä sijoittaa puolet auton hinnasta johonkin iskareihin. Normiajossa ainakin tuntuu toimivan Motonetin halvimmat mahdolliset (Lip) pirun hienosti, ainakin standardialustan kanssa. Maksoikin jtn 50€/kpl (taakse), ja sopivat orkkisten tilalle kuin nenä naamaan. Moottoriradoilla päivittäiset ajonsa ajelevat voivat sitten miettiä omakotitalotontin verran kustantavaa Piilsteinin kivirekialustaa tms. järjetöntä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84