Sport alustako

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Sport alustako

Viesti Kirjoittaja soap95 »

timolaasonen kirjoitti:
Koodi on CN-DS-E-F-3-5.
Etujousi: keltainen/punainen (normaali)
Takajousi: voisiko olla esim. "DA,DM,", tällöin sama kuin edellä, 5D
DS:sää en löytänyt ollenkaan
kallistuksen ehkäisijä etu: normaali
kallistuksen ehkäisijä taka: normaali
Etu joustintuki (iskari): normaali
Taka joustintuki (iskari): normaali 5D
Eli vakiolta näyttäisi, ei kai iskareissa ole muuta eroa kuin vakio ja sport. Etuiskareita löytyy kahdella koodilla sekä vakiosta, että sportista. Suosittelen saabin kampanjaa 525 € sport-alusta. Siinä tulee tosiaan kaikki uutta kallistuksen vakaajia myöten.
Tosin tasonsäätökään ei ole paha, varsinkaan farmarissa, mutta samanhintainen ja joutuu lisäksi ostaa etupään osat erikseen.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sport alustako

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

soap95 kirjoitti:
timolaasonen kirjoitti:
Koodi on CN-DS-E-F-3-5.
Etujousi: keltainen/punainen (normaali)
Takajousi: voisiko olla esim. "DA,DM,", tällöin sama kuin edellä, 5D
DS:sää en löytänyt ollenkaan
kallistuksen ehkäisijä etu: normaali
kallistuksen ehkäisijä taka: normaali
Etu joustintuki (iskari): normaali
Taka joustintuki (iskari): normaali 5D
Eli vakiolta näyttäisi, ei kai iskareissa ole muuta eroa kuin vakio ja sport. Etuiskareita löytyy kahdella koodilla sekä vakiosta, että sportista. Suosittelen saabin kampanjaa 525 € sport-alusta. Siinä tulee tosiaan kaikki uutta kallistuksen vakaajia myöten.
Tosin tasonsäätökään ei ole paha, varsinkaan farmarissa, mutta samanhintainen ja joutuu lisäksi ostaa etupään osat erikseen.
Kiitoksia tiedoista :)

Motosta hain ihan peruskaasut eteen olivat tällä kertaa Dephin? Saas nähdä kestääkö/toimiiko?

Vanhat iskarit tuntuivat vaimentavan puristettaessa, mutta palautuksessa ei ole juuri vastusta-->iskari palautuu pisinpään asentoon nopeasti. Tästä varmaan johtuu pompotus.

Kyllä tuo sporttikitti houkuttaa.Ehkä ostan sen varastoon jossain vaiheessa. Sain hommattua niin järeän tunkin, että saan etu/peräpään ilmaan ja pukeille jolloin tuon kitin voisi laittaa alle ihan omassa tallissa vaikka tuo etuvakaaja voi olla haasteellinen.

Niin ja pesin ne iskarin kumihaitarit, kun niissä oli sisäpuolellakin hiekkaa-->hyvä hionta-aine iskarin stefoille. En tiedä kannattaisiko noihin haitareihin laittaa nippuside alapäähän, jotta iskarin kaupat pysyy varmasti kuralta suojassa. Yleensä mitä olen nähnyt auto kuin auto niin tuo haitari on auki, kuin housun lahje?


-Timppa
jtvirtanen
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sport alustako

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »

Moi!

Meidän 9-5 2002 Wagonista löyty seuraava koodi ja jos joku ystävällinen pystyy tuon tulkkaamaan, niin kiitosta paljon!

CV-DS-H-H-4-BF---

Ja se vielä jäi hieman epäselväksi, että oliko tällä sport alustalla madaltava vaikutus? Ja onko kukaan saanut tilattua sarjaa pk-seudulta, onnistuneesti?

Kiitosta infosta,

Jarmo
#6940
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: Sport alustako

Viesti Kirjoittaja george »

Madaltava vaikutus on teoriassa 10 mm, mutta meidän auton kohdalla ei ollut yhtään madallusta. Navan keskeltä lokarin reunaan oli samat entiset arvot (et 37,2 cm ta 36,5 cm), joten muutoskatsatusta ei tehty. Kävin kyllä katsastusasemalla.
Minulla hankinta oli kesäkuun alussa, ja kustannukset olivat 525 eur plus 2,5 h työtä sekä pyörien suuntaus. Auto on vm 2007, joten paketti ei sisältänyt kallistuksenvaimentimia. Tässä mallissa on jo valmiina sport-vaimentimet, mutta sinun autossa ei kaiketi ole. Ne tulevat paketin mukana.
Alustasarjat olivat muka loppuneet, mutta kun sellainen tilattiin siitä huolimatta, niin se saapui tarjoushintaan.

terv,
george, Hyvinkää
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Sport alustako

Viesti Kirjoittaja soap95 »

jtvirtanen kirjoitti:Moi!
Meidän 9-5 2002 Wagonista löyty seuraava koodi ja jos joku ystävällinen pystyy tuon tulkkaamaan, niin kiitosta paljon!
CV-DS-H-H-4-BF---
Ja se vielä jäi hieman epäselväksi, että oliko tällä sport alustalla madaltava vaikutus? Ja onko kukaan saanut tilattua sarjaa pk-seudulta, onnistuneesti?
Jarmo
CV= Etujousi, normaali
DS= takajousi sin/kelt, normaali
H= Kallistuksen vakaaja, normaali
H= Kallistuksen vakaaja, normaali
4= Etuiskari pun, normaali
BF= Takaiskari, normaali

Sport-alusta madaltaa 10mm, käytännössä voi vähän noustakin jos vanha alusta on "väsynyt"
Suosittelen, varsinkin Wagoniin, taakse tasonsäätö-sarjaa. Samanhintainen kuin Sport-alustakin.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Vastaa Viestiin