Hihna ja kolme rullaa vaihdettiin kaksi vuotta ja 30 000 kilometriä sitten. Nyt alkoi ilkeän kuuloinen ulina esiintymään jakopään puolella, kun kone oli ajettu lämpimäksi.
Tutkimuksen tulos:
Pitkä hihna kyseessä, eli keskellä on "taittopyörä". No sehän siellä ulisi, lisäksi kiristimen yläpuolinen kulmarulla helisi ja tärisi, kun sitä pyöritti ilman remmiä. Kulmapyörä ei kuitenkaan ääntänyt käytössä, sen vaihdoin ensiksi, ja kävin koeajolla

Remmi oli liitoskohdasta rumasti palkeenkielellä selkäpuolelta.
Nuo pari vuotta sitten vaihdetut osat kustansivat vajaa 100e, siis pitkä remmi ja kolme hihnapyörää yhteensä.
Kipaisin nyt marmoritiskiltä samat sälät, rullat 215e ja remmi 57e.
Kenelläkään ollut samanlaista jumppaa näiden palikoiden kanssa, saako marmoritiskiltä vastinetta älyttömille hinnoille

Ps. En älynnyt rullanvaihtorumbaan ruvetessa ostaa uutta remmiäkin, vanha kaksi vuotta tallin seinällä kuivettunut alkuperäinen jaksoi vielä hienosti 50 kilometrin kiireiset ajot
