Monesti olen kuullut samanlaisia kommentteja, että vaimot pitää puhua ympäri automaattivaihteiseen autoon. Luulisi, että siinä ei tarvitse paljon perusteella. Voiko olla helpompaa kun automaatti. Laittaa vaan d:n päälle ja lähtee ajamaan. Ei tarvii paljon pykäliä vaihdella kun auto tekee sen puolestasi. Meidän perheeseen ei ainakaan enää manuaalivaihteista autoa tule. Ainakaan arkiautoa. Oikeat urheiluautot on sitten erikseen.Mertmi kirjoitti:Joskus 2005 tai jotain Turbotour jätti lähtemättömän vaikutuksen. Koeajoin Aero Wagonin automaattivaihteistolla. Tehokas auto automaattivaihteistolla varustettuna on tosi miellyttävä menopeli.
Myöhemmin auton vaihto tuli ajankohtaiseksi. Sopivassa hintaluokassa sillähetkellä oli vain manuja. Keppivaihteiseen joutui tyytymään. Ajoin yhtenä talvena isäni automaatti 3.2litraisella V6 Chevy Corsicalla useamman kuukauden ajan (99cc oli telakalla). Vaikka tossa on vanhanaikainen tomaatti kolmevaihteisena, niin sekin oli omastamielestäni oikein mukava peli. Seuraava Saab meidän perheessä on automaattivaihteinen, mikäli se minusta riippuu (ja saan vielä vaimoni puhuttua ympäri siihen mennessä).
Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Samoilla linjoilla ollaan Ja aika hyvä keppi mies saa olla että toomaatin kans kerkee kun paikaltaan lähetään ja mennään sinne 3:lle asti vähintään. tahtoo paineet päästä putoomaan manulla noissa vaihdoissa kun taas tomaatti ei paineita paljoa pudottele. Toki keppi mies osaa tuon minimoida mutta se ei ihan joka jannulta onnistusamhiort kirjoitti: Monesti olen kuullut samanlaisia kommentteja, että vaimot pitää puhua ympäri automaattivaihteiseen autoon. Luulisi, että siinä ei tarvitse paljon perusteella. Voiko olla helpompaa kun automaatti. Laittaa vaan d:n päälle ja lähtee ajamaan. Ei tarvii paljon pykäliä vaihdella kun auto tekee sen puolestasi. Meidän perheeseen ei ainakaan enää manuaalivaihteista autoa tule. Ainakaan arkiautoa. Oikeat urheiluautot on sitten erikseen.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Edelleen etsiskelen vaimolle autoa. Kerran päästin sen kokeilemaan yhtä automaattia. Ikinä aiemmin hän ei ollut automaatilla ajanut ja nyt muu ei enää kelpaakaan. Pari hyvinkin potentiaalista manuaalia on pitänyt jo jättää kokeilematta liian runsaan poljinvalikoiman takia.samhiort kirjoitti:Monesti olen kuullut samanlaisia kommentteja, että vaimot pitää puhua ympäri automaattivaihteiseen autoon....
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Yks maailman tärkeimpiä asioita on ehdottomasti kuinka kauan menee kiihdyttää 0 - 100 km/h. Jokaisen pitää testata se joka päivä ja kertoa tänne tulos.
Höh, se joka haluaa auton kiihtyvän tuskin ostaa etuvetoista.
Mutta jos tässä äänestää täytyy niin, viimeiset 11 vuotta vain automaatti Saabeilla ja "chipatuilla". Mutta mä olenkin melkein pappaiässä.
t. Mika
Höh, se joka haluaa auton kiihtyvän tuskin ostaa etuvetoista.
Mutta jos tässä äänestää täytyy niin, viimeiset 11 vuotta vain automaatti Saabeilla ja "chipatuilla". Mutta mä olenkin melkein pappaiässä.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 22:31
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Ottaisin automaatin. Molemmista on kokemusta ja molemmilla on hyvät ja huonot puolensa.
Jos unohdetaan rata-ajo ja muu kaahaaminen, niin tavallisessa ajossa ainoastaan vuoristoteiden tiukat neulansilmät sai automaatin arpomaan vaihteita tyhmästi ja karteesta poistuessa repimään ikävästi, josta tietenkin selviäisi jos askissa olisi käsivalintamahdollisus. Automaatti kuluttaa hieman enemmän bensiiniä ja on kalliimpi ostaa uutena. Kaikki muu on automaatissa parempaa kuin käsivalintaisessa.
Maantiellä momentinmuunnin lukittuu ja bensan lutkutus vastaa manuaalia. Kaupungissa on mukava madella ruuhkassa känniläisen konttausvauhtia vain jarrupolkimeen koskemalla.
Ja tehokkalla autolla, kuten Aerolla, kiihdytys 0-100 tehdään painamalla kaasu puoleenväliin ja antamalla väännön tehdä työ momentinmuutimen pitäessä kierrokset rauhallisesti 3000 kohdalla koko kiihdytyksen ajan.
Jos unohdetaan rata-ajo ja muu kaahaaminen, niin tavallisessa ajossa ainoastaan vuoristoteiden tiukat neulansilmät sai automaatin arpomaan vaihteita tyhmästi ja karteesta poistuessa repimään ikävästi, josta tietenkin selviäisi jos askissa olisi käsivalintamahdollisus. Automaatti kuluttaa hieman enemmän bensiiniä ja on kalliimpi ostaa uutena. Kaikki muu on automaatissa parempaa kuin käsivalintaisessa.
Maantiellä momentinmuunnin lukittuu ja bensan lutkutus vastaa manuaalia. Kaupungissa on mukava madella ruuhkassa känniläisen konttausvauhtia vain jarrupolkimeen koskemalla.
Ja tehokkalla autolla, kuten Aerolla, kiihdytys 0-100 tehdään painamalla kaasu puoleenväliin ja antamalla väännön tehdä työ momentinmuutimen pitäessä kierrokset rauhallisesti 3000 kohdalla koko kiihdytyksen ajan.
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Jos vastaavaa itte pohtisin, niin jättäisin kaikki ehdottomat juupas-eipäs foorumikommentit omaan arvoonsa (lukisin toki esim. ne, jotka käsittelevät automaagiaskin käytöstä), koeajaisin molemmat ja ottaisin sen, josta tykkään enemmän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Manuaali tuli ja ostopäätös tuli niin hyvän ja vähän ajetun yksilön löydyttyä elis perus 185hp manuaali ja on kyllä mahtava peli ajaa ja kulkee!
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Onnittelut uudesta autosta!
Tosin oisit hommannu sen Aeron vaan, hymyilyttäisi varmasti vielä enemmän
Tosin oisit hommannu sen Aeron vaan, hymyilyttäisi varmasti vielä enemmän
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
No, kaipa sillä rahvaan karvalakillakin pääsee, kunhan vaihtaa hyrrän ja softan toimivaan. Ja kun huomaa että nakuttelee, niin putkisto ja IC uuteen myös. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Minkälaisella menetelmällä näitä kiihtyvyyksiä on mittailtu?Tobbana kirjoitti:Se vaan ei oo luulon asia, vaan tosiasia. Tuo aski vaihtaa sen verran verkkaan ja pahimmoilleen kolmosen vaihtokohta on just 97kmh kohdalla, jolloin 0-100kmh aika jää tuohon. Omalla olen saanut revittyä 0-96kmh ~6,5-6,7s, kun taas 0-100kmh menee ~7,5s hujakoille. Maltillisella 270hp/400Nm-softalla.aero30 kirjoitti:luulen et toi automaatin 8.2sekkaa ei pidä paikkaansa voiko manuaalilla 6.9 olla noin paljon eroja luulis et 7.2-7.5 osi aika lähellä
-Sami
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
80 -> 120 talvella nastarenkailla 3.4 sekuntia RaceChronolla mitattuna. Kaksi vetoa ja sama aika. Pakkasta oli muistaakseni jotain 20 - 30 ja puhdas asfaltti.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Muutamilla erinäisillä softilla tuossa puhelimessa, käytössä siis obd-data (nopeus pyöriltä), gps- ja kiihtyvyys-anturit.apu,apupoika kirjoitti:Minkälaisella menetelmällä näitä kiihtyvyyksiä on mittailtu?
Puhelimena Motorola Milestone ja viimeisin softa ollut Torque, maksullisena versiona.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Oliskohan jollain laittaa linkkiä tuohon TV:n testiin, jossa 06 Aero autom. on saatu 0-100 6,9 sekuntiin? Tuo olisi mielenkiintoista nähdä.Eski kirjoitti:Keräsin joskus TeknikensVärldistä Aerojen mittaustuloksia.
M2006 Aero on automaatti ja muut manuaaleja.
Tässä vertailutiedot järjestyksessä Aero M2000, Aero M2003, Hirsch305hv M2003 ja Aero M2006.
0-70kmh 4,9s / 4,54s / 5,03s / 4,2s (eli M2006 on nopein ja Hirsch hitain).
0-100kmh 7,7s / 7,53s / 7,18s / 6,9s (jälleen M2006).
0-130kmh 11,4s / 11,54s / 10,87s / 10,4s (edelleen M2006).
0-160kmh ei mitattu / 17,38s / 14,63s / 16,4s (nyt Hirschin teho alkaa näkyä)
0-200kmh ei mitattu / 29,37s / 23,16 s / 27,3 s (Hirsch jyrää)
0-402m 16 s / 15,5 s / 15,29s / 15,0s (jopa tässä M2006 on nopein)
70-130kmh 6,5 s / ei tietoa / 5,84s / 6,2s
Ei tuolla meidän "2.0t" automaagillakaan yleensä ole jalkoihin jäänyt...
Eski
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Itseasiassa uudemmassa vaihdelaatikon softassa S-asennossa vaihtokohta siirtyy hieman ylemmäs, jolloin tuo lukema on aivan mahdollinen. Samoin vanhalla softalla onnistuu, kun lähtee keppi asennossa 3, repäisee heti kakkosen vaihdettua L-asentoon ja satasen vaihdettua taas asentoon 3, 4 tai D, riippuen miten pitkälle haluaa vedättää. :)kooamas kirjoitti:06 Aero autom. on saatu 0-100 6,9 sekuntiin?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Suosittelisin automaattia on se vaan niin mukava cruisailla. Ralliautot on sitten eri asia.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5