9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
No lähinnä siitä helposti näki, että paineet seilaa. Milloin ahtoi 0,7, toisinaan 1,6. ( no sen kyllä huomas persdynollakin) Perstuntumalla ei olisi ollut aina varma.
Kyllähän ton verran tehoja saa, samaa luokkaa itsellä nykyisessä kulkineessa, garretti tietty kovilla. Ja kun kyseessä on 2,0t eikä aero, niin männät ei ole niin kovilla. ( siis oletus on että kestävät noin 300hp)
Kyllähän ton verran tehoja saa, samaa luokkaa itsellä nykyisessä kulkineessa, garretti tietty kovilla. Ja kun kyseessä on 2,0t eikä aero, niin männät ei ole niin kovilla. ( siis oletus on että kestävät noin 300hp)
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Ok. No toivon mukaan saappi kestää, turbo tähän on tietääkseni vaihdettu, siis garret porsinu joskus. Jos jollakulla olis totaali uunolle ohjeet ahtopainemittarin asennuksesta, niin saapi nykästä linkin tähän tai yv:nä. Ja jos joku ystävällinen vielä kertoisi, että mikä olisi suositeltava tulppien vaihtoväli, varsinkin kun kyseessä bsr -revitetty malli.
Kiitosta etukäteen hyvistä vinkeistä!
Jarmo
Kiitosta etukäteen hyvistä vinkeistä!
Jarmo
#6940
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Mielipiteitä on monia kuten öljynvaihtovälistäkin mutta 10-15tkm lienee järkevä. Itse vaihdan 10t välein.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Lainaan topiccia hieman;
itsellä 2,3t - millaisia vaikutuksia saadaan tuollaiseen foorumin jäsenten softilla? Oletanko oikein, jos sanon että pikku pirityksellä vaarassa on vain Garretti, joka saattaa porsia ihan muutenkin?
-b
itsellä 2,3t - millaisia vaikutuksia saadaan tuollaiseen foorumin jäsenten softilla? Oletanko oikein, jos sanon että pikku pirityksellä vaarassa on vain Garretti, joka saattaa porsia ihan muutenkin?
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Jatketaan vanhaan, niin josko joku ystävällinen vastais.
Tuli tuossa parin vuoden hiljaiselon jälkeen siirryttyä takaisin saab kantaan. Nyt alla vuoden 2000 9-5 2.3 aut.
Sitä kyselen että mitä mahtaa maksaa foorumilaisen tekemä ohjelma muutos? Jos ei tänne uskalla vastata niin privalla tavoittaa. Minkälaiseen kulutukseen/vääntöön/tehoon uudelleen ohjelmoinnilla pääsee, nykyisin ryystää 10,4l sataselle. Ja mitä automaattilaatikko kestää vääntöjen puolesta turvallisesti? Turbo ois vaihdettu juuri, niin pikkusen tuo virityskirppu meinaa purra..
Tuli tuossa parin vuoden hiljaiselon jälkeen siirryttyä takaisin saab kantaan. Nyt alla vuoden 2000 9-5 2.3 aut.
Sitä kyselen että mitä mahtaa maksaa foorumilaisen tekemä ohjelma muutos? Jos ei tänne uskalla vastata niin privalla tavoittaa. Minkälaiseen kulutukseen/vääntöön/tehoon uudelleen ohjelmoinnilla pääsee, nykyisin ryystää 10,4l sataselle. Ja mitä automaattilaatikko kestää vääntöjen puolesta turvallisesti? Turbo ois vaihdettu juuri, niin pikkusen tuo virityskirppu meinaa purra..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Näitä juttuja jonkin softan huonoudesta versus toiseen on maailma pullollaan. Valitettavasti mutua ja kaverin kaverin kaverin kuultuna. Olen ajellut Aerollani 2004, kaksi vuotta BSR:n (Steg2) softalla, eikä autossa ole ilmennyt mitään ongelmia, vaikka kenkää on aina sopivassa rakosessa annettu. Sitä ennen ajoin NOrdic Uhrin ohjelmalla (steg2), enkä pitänyt. BRS:n vaihdon osalta auton ajettavuus parani selkeästi kaikessa, niin pinta- kuin raskaammalla kaasulla. Hiljattain asensin Speedpartsin paremmin virtaavan imuputken (cobran korvike ja mielestäni melkoisen kallis?) ja avaramman tuplaputkiston kunnollisilla vaimentimilla (en tykkää mökästä) moottorin parantuva veto alhaalta alkaen on erittäin selkeä. Suosittelen.
Jos haluaa lisäpotkua, niin sitten pitää rautaa vaihtaa.Omat viritykseni olen nyt tehnyt ja näillä yritetään pärjätä. Auto toimii perheen kakkosautona ja päivittäin käytössä.
Jos haluaa lisäpotkua, niin sitten pitää rautaa vaihtaa.Omat viritykseni olen nyt tehnyt ja näillä yritetään pärjätä. Auto toimii perheen kakkosautona ja päivittäin käytössä.
Hanaa hillitysti!
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Biopower softaa kehiin jos haluaa todella nauttia :sta
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
uutena foorumilaisena (6vuotta saabilla 95 ajettu) kiinnostaisi tietää ketä Salon seudulla tai etelä suomen suunnalla Biopower softia asentelis? Kiinnostais kovasti omaan kulkineeseen.
9-5 2,3T A 220hp -06 viirusilmä
Re: 9-5 2.0t Automatic (vm. 2000) lastutus/ohjelmointi
Valitettavasti tästä on todellakin oikeaa tietoa, onnistuu tuo vertaileminen helposti kun sen softan saa myös sieltä purkista pois. Kaverilla oli entisen omistajan laitattama bsr:n softa (luin itse softan purkista ja jcarlson tarkasti), todella optimistiset massapyynnit rautaan nähden, ajotietokoneen kulutusnäyttämää rukattu. pienemmäksi ja koskettu nakutustunnistuksen herkkyyteen jne. Ja tällä softalla paloikin sitten venttiilejä useampi, kunnes vaihdettiin se tehtaan omaan 190hp softaan.fbl364 kirjoitti:Näitä juttuja jonkin softan huonoudesta versus toiseen on maailma pullollaan. Valitettavasti mutua ja kaverin kaverin kaverin kuultuna.